Wat is er nieuw

Eheim 2213 ratelt

Beste Bertus en leeftijdgenoot,,,ja inderdaad vertel ik dat jou.Een eheimslang laat naar verloop van tijd op de aan en afvoer van de pomp een uitstulping zien,de slang is ooit over de pvc bocht van de pomp geschoven en zat in eerste instantie goed vast,na regelmatig los en vast erop en weer terug kan daar wat ruimte op zitten en dat zie je ook aan de slangen,door nu een of 2x per Jaar daar 1 cm er vanaf te knippen hebben we weer een 100 % aansluiting,maar jij mag van mij best wel een waterpomtang gebruiken hoor tot het moment dat je de knelkoppeling doordraaid.

Die knelkoppeling is een beveiliging,die je met de hand mag vastdraaien,als je zo'n knelkoppeling losdraaid Bertus dan heb je nog steeds veel kracht nodig om de slang van de pomp te trekken,die gaat echt niet uit zichzelf los.

Nu, leuk dat je dat verteld.

Mocht ik een knelring slopen, heb ik er nog 100.
Heb ook nog een 10 tal filters staan, dus niet druk maken.

Ik haal ze niet telkens los, is ook niet nodig door dat ene tikje met de tang, zit hij wat strakker, doe ik al jaren zo. en wil jij het niet, moet jij weten.

Ja het probleem is altijd verholpen als ik de pomp open maak en vervolgens doe ik even een snelle schoonmaak rondom de impeller. Het kan dus valse lucht zijn of toch iets van vervuiling rondom de impeller. Mocht het geluid terug komen zal ik eerst even proberen alleen het filter te ontluchten, dan kan ik de andere potentiële oorzaak uitsluiten. Ik had nog een laatste vraag omtrent het filter.
Is het noodzaak je slangen te vervangen als ze redelijk slijmerig zijn van binnen? Ik heb de groene Eheim slangen en ik kan zien dat er een redelijke aanslag in zit. Ik heb niet het idee dat het de stroming reduceerd maar ziet er niet echt fris uit. Is dit normaal, dien ik dit schoon te maken of dien ik de slangen te vervangen?

Koop of maak een pijpen rager van?? metr.

Stuk koperdraad of ijzer draad 2 x de lengte dubbel vouwen. en rond draaien. lus aan 1 kant, pluk watten erin. en dicht draaien.

ander eind bescherming op de draad. e raggen maar.

ik ga dat inderdaad even op die manier proberen.
Bedankt voor de tip!

Al je ragt, boven een emmertje terug trekken of doorduwen.
Voor de bagger die vrij komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan