Eheim 2213


Siporax 15 mm van het merk sera is zoiets wat jullie bedoelen?
 
Wat is dit spul wat ik er bijkreeg dan?
20181002_073858.jpg


En dan vraag ik me nog af of ik alle onderdelen die ik nodig ben erbij zitten. Zo niet kan ik dat gelijk bestellen. Volgensmij was het aardig compleet maar daar weten jullie vast een duidelijker antwoord op.

20181002_074305.jpg
 
Volgens mij zie ik maar 1 kraan voor de slangen en 2 is makkelijker bij onderhoud. Die "buisjes" lijken me de gladde toe die je helemaal onderin kan doen om het grove vuil af te vangen.
 
Die kranen zijn voor het dichtdraaien van het stromende water dan toch?

Ben ik nog een uitstroom buisje nodig? De vorige eigenaar heeft daar volgensmij zelf een bochtje voor gemaakt ofzo.
 
Ja dat klopt en dat is veel makkelijker met onderhoud.Ja volgens mij mis ik ook dat bochtje voor de uitstroom waar de spraybar opkomt.
 
Kan ik de stekker er dan niet uittrekken?of werkt dat niet zo bij een buitenfilter.

Ja t is wat als je overstapt op een extern filter terwijl je daar een complete leek in bent.

Komt de spraybar dan inprincipe voor de achterwand langs dat ie naar voren stroomt? Of moet je de uitstroom aan de achterkant bevestigen en de instroom aan de zijkant in de zelfde hoek?
 
Ja dat kan wel hoor en dat deed ik ook maar ja als je het filter schoon wil maken in de keuken dan moet je rekening met de in en uitstroom houden. Met een kraan ertussen draai je die los en kunnen de in en uitstroom blijven zitten.
 
upload_2018-10-2_9-44-37.jpeg

Stuk slang, 20 cm aan de pomp. dubbele kraan erop. rest naar de bak.

Bij schoonmaken. kraantjes dicht , en afkoppelen.
Boven . 10 cm slang op de kop vast zetten. kraantje er tussen.

Bij afkoppelen aan de lange slag laten zitten. uit de kop komt dan geen water.

Pomp NIET TE schoon maken, moet vuil blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, enkele kan ook. dan op de slang laten zitten. los van de pomp.

Misschien op MPlaats. . zijn dure kranen.
 
Ik heb siporax filter medium bio active van sera gekocht. Is deze ook goed? Die witte deeltjes kon ik niet vinden.

Die dubbele kranen zijn zeker prijzig. Dan doe ik het liever met een emmer naar het filter lopen
 
Nee ik dacht de stekker eruit en dan de boel schoonmaken met behulp van een emmer water.

Wat denk jij van de siporax bio active? Is dit ook de goeie?

Dat kraantje van marktplaats word niet verzonden helaas
 
Als je niet met kranen werkt dan kun je de stekker eruit halen net als de in en uitvoer en het geheel rustig in de keuken schoonmaken maar goed makkelijk is dat niet.
 
Om even terug te komen op de vraag van gaten maken in de kap.

Kan ik nu boven het randje het best een paar grote gaten boren en dan de stukjes ertussen wegsnijden zodat er een groot gat ontstaat waar ik de in en uitstroom beide door doe? En dan beter vooraan, middenin of achter? Een figuurzaagje lijkt me trouwens erg lastig, is hard materiaal vind ik en dan moet ik van onder tot boven de boel openhalen.

20181015_194628.jpg


Ik ben nu bezig met alles voorbereiden voor het opstarten dus ook de kap moet even praktisch worden. Ik ben niet heel erg technisch dus vind het wat lastig om te bepalen waar ik de gaten het best kan maken. Eenmaal doorgeboord/gezaagd oid kan ik niet meer terug.

Even een foto toegevoegd
 
Ja, boven de rand wat op het glas rust. doe er 2 naast elkaar van 25 mm . met wat tussen ruimte.

Als de slangen erin gemonteerd zitten , dan laten zitten. lijkt mij.
 
Bedankt. Kan ik dit het beste in het midden doen of wat naar de achtergrond dicht bij de hoek.
 
Zou het daar doen, waar het fllter komt te staan.

Ernaast of eronder.
Bij de originele??? kappen zitten de gaten links en rechts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn filter komt rechts van de bak te staan in de kast als je dat bedoelt.

Maar ik doelde meer op de plaats van de uitstroom,welke het beste is. Dat de uitstroom in het midden van de rechter ruit of meer naar achteren hangt zegmaar. In verband met de stroming in de bak.

Er zit inderdaad in mijn kap links en rechts een uitsparing voor kabels maar deze zijn niet groot genoeg voor de slangen.
 
Die kan je toch uitvijlen? of met mesje uitkrabbelen? gebruik je die gaten.:petjeaf:

Kan je ook instroom die hoek, en uitstroom andere hoek.
 
Die zitten aan de achterkant. Ik heb een lily pipe dus ik hang deze liever aan de zijkant voor de stroming. Daarom vroeg ik me af in het midden rechts of rechtsachter in de hoek
 
Die pijp kan je toch elke kant opsturen? Bobby.?? !!:p ook als hij achterin zit?
 
Ja ongeveer. Hoe belangrijk is de stroomrichting eigenlijk?
 
Even meeliften hier. Ik krijg deze week ook een Eheim 2213 binnen. 400 l/h staat er in de specs. Is dat voldoende voor een Lido 120 met netto zo'n 100l water? Ik wil 'm ook gebruiken voor m'n CO2 reactor, dus die 400l /h zal sowieso wel wat minder worden.
 
Eigenlijk is het de bedoeling dat een filter de schadelijke stoffen omzet en dat de bodem het afval afbreekt wat er ligt.
 

Terug
Bovenaan