Eheim Incpiria 200 (Froggies)


Nog eentje van een helena slak op de ruit.

4U1er_PwRh7YCj2CBLsiZh16gX9UD_cN.jpeg
 
Het valt mij nu pas op dat de Anatome helene blauwogen heeft :D. Zo zal die wel jagen op andere slakken: kijk eens in de poppetjes van mijn ogen en sjakka weer een slakje minder.
Zal eens kijken of ik die oogjes wat scherper kan krijgen, wel lastig met oogjes kleiner dan een 0,5mm die bewegen en een aquariumruit ertussen.
 
Vanmorgen nog een foto kunnen maken van een helena die een puntslak als ontbijt heeft.
Ook hier zijn de mooie blauwe ogen te zien.
Jammer van de takjes ervoor maar het is zoals het is.

vMaD8CyMPdQE0kFjgXoHSr4JbcR-kKPy.jpeg
 
Nog een portretje van de apistogramma hongsloi vrouwtje,

u-9vgL-h65WtxA6d-ESr1tWb8OEofU8I.jpeg
 
Zo en nog één van de ontbijtende helena slak.
Moet mijn ruiten schoonmaken zie ik:cool:.

l7QYki_9CNKXE0lkrDKTpHQDl2OXGiFr.jpeg
 
Dit zijn mijn Corydoras Panda, collega stopte met zijn bak en wist niet waar ermme naar toe. Ik heb ze in de bak gezet, bodem niet ideaal maar ze doen het fantastisch wat zijn dat leuke levendige vissen.

Mu26zXQtj8lkvAXTzqMIzGLxREjUhkLJ.jpeg
 
Nu een close-uo van de schubben, wat een prachtige structuur.

v5OPatIp5NXldpWycufcBpezGlKT9NQQ.jpeg
 
Close-up van bijlzalm, vind die tanden erg mooi zelfs aan de zijkant zie je ze zitten.

ba61EI86TQ-Fma2d8tDdOQkfnr_b1AlP.jpeg
 
De volgende 2 vissen zijn ook op die manier erin gekomen. Ik zal ze niet vervangen omdat ze er niet in horen. Maar de vissen doen het goed, zijn zeer verdraagzaam naar de andere vissen.
Als je het niet weet vallen ze niet op.
Foto vrouwtje:

1IGKSLtPeT1MbLn4KIllRVg8H3sv4eN0.jpeg
 
ik gebruik tinypic dan load je per foto op. Niet aan gedacht dat ik de links onder elkaar kon plaatsen.
 
Wow, wat een geweldig fotograaf ben je! Zonde eigenlijk, ik let meer op de mooie foto's als hoe je bak eigenlijk is, haha!! Super!

Veel werk om van die perfecte foto's te maken?
 
Canon, je hebt de perfecte naam ik gebruik nl Canon soms ook een Olympus.
Bedankt voor je compliment.

Nee is niet moeilijk, de tijd nemen en gewoon recht voor de bak zitten en wachten en kijken naar je vissen hoe is het gedrag en wat doen ze.
Ze wennen ook aan je en dan kun je de foto's maken.
Paar factoren maken het lastig, licht, dus gebruik ik langere sluitertijd wat bewegingsonscherpte met zich meebrengt. Ik gebruik geen flits soms klein led lampje. Waarom recht voor de bak heeft nl met de dikte van de ruiten te maken, ga je onder een hoek fotograferen is het bijna onmogelijk om een scherpe foto te maken. Hoe dikker de ruit hoe moeilijker, maar recht ervoor lukt het wel.
Veel oefenen en proberen.
Voordeel van digitaal je kunt van alles uitproberen wat niet goed is kun je deleten.
 
Albert, ik heb wel de aparatuur ervoor. Fotografie is mijn hobby, liefst natuur en vooral vogels.
Was deze week ziek en had de puf omwat foto's te maken. Camera heeft hele week voor aquarium gestaan en als ik zin had eventjes wat foto's maken.
 
Ai,die ziet er niet best uit!
Het beste kan je zsm met de vis naar hier komen en hopelijk valt er nog wat te redden.... ;)
 
.
Ai,die ziet er niet best uit!
Het beste kan je zsm met de vis naar hier komen en hopelijk valt er nog wat te redden.... ;)

Heb geprobeert om hem te vangen en naar je toe te brengen niet gelukt sorry. Hij graaft zich telkens in. Nu maar hopen dat het goed komt.:D
 
Blijven proberen!! ;)

Is echt een hele mooi!

Ga ik doen, :engel:

Hij is ook erg mooi van kleur, fantastisch visje.
Als hij de vinnen uit heeft staan heel donkerblauw bijna zwart met een heel klien rood randje op de rugvin.
Ga er vanuit dat het een hij is
 
Ga ik doen, :engel:

Hij is ook erg mooi van kleur, fantastisch visje.
Als hij de vinnen uit heeft staan heel donkerblauw bijna zwart met een heel klien rood randje op de rugvin.
Ga er vanuit dat het een hij is
Tuurlijk, mijn vrouw loopt even naar de keuken..., alles wat hij is is toch het mooist? ;););)
 

Terug
Bovenaan