B
Bertus †
Guest
Denk dat die rotor dan niet goed draait.
Draai hem om. en kijk hoe hij draait.
of hij hard of zacht draait.
Draai hem om. en kijk hoe hij draait.
of hij hard of zacht draait.
Zit dt dopje in de schoonmaakbuis erop? Anders blaast hij daar het water uit.als hij niet in het midden zat dan moet je dat kunnen horen denk ik. Wat bedoel je met een fout in de kop?
Dop zit er wel in Bertus. Ga morgen toch nog eens de watten er uit halen.......................
Lastige methode om te testen. Om een reëel beeld te krijgen moet je die emmer op exact dezelfde hoogte zetten als en dezelfde bochten in de slang hebben dan waar de uitstroom normaal zit. Als ik dit topic zo doorlees begin ik te vermoeden dat er helemaal niks mis is met de filter maar dat je gewoon andere verwachtingen hebt. Of heeft hij soms wel een voor je gevoel meer debiet gehad? Dan wellicht gewoon te veel filter materiaal of materiaal wat een slechte doorstroming heeft / vuil is geworden.De pomp is schoon. En inderdaad heb ik het gemeten hoelang hij er over doet om een emmer vol te pompen
Oh zeker wel op den duur zie je slijtage\verkleuringen in het zwarte/grijze gedeelte ontstaanen vgl mij verslijt een rotor niet
Mensen ff goed lezen. Dat scheelt een hoop.Je impeller is al op drie plekken gebroken en je blijft sinds januari al zeggen dat dit niet uit maakt. Ben je hier voor advies of om 'ja maar' te zeggen op elk antwoord? Ik was er na twee reacties ook al klaar mee, maar goed toch nog even (ff) voor je gekeken:
https://www.eheim-service.de/epages/63917443.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63917443/Products/7603330Impeller voor jouw pomp. Probeer maar eens en helpt het niet heb je in ieder geval een reserve.
Dat is de impeller die bij jouw pomp Eheim pro 3 2075 hoort. Een andere impeller erin zetten wil niet zeggen dat je ook meer debiet krijgt.Mensen ff goed lezen. Dat scheelt een hoop.
Dit zijn rotors voor pompen tot max 600 liter. Deze heb ik dus ook en zoals ik net melde moet ik dus waarschijnlijk een grotere hebben om 2 x zoveel opbrengst te krijgen.
Daar zit ik ook aan te denken. Ik zit alleen ff te zoeken naar een rotor voor een 1250 ltr pomp.Ik zou gewoon een nieuwe rotor bestellen bij de lfs . Je zit nu al lang met de ellende en voor niet zoveel geld heb je een andere rotor.
Dat is in mijn ogen een Eheim pro 3 600 (2075) - De 600 staat voor het aantal liters aquaria waar deze maximaal voor gebruikt wordt. Het debiet is inderdaad 1250 l/u bruto dus dat lijkt me het juiste filter voor jouw omschrijving. Een 2075 02 0 zegt mij helemaal niets, wellicht een andere type aanduiding van dit filter? Mocht je toch een andere filter hebben, een linkje naar dit filer?Ik heb een eheim pro 3 2075.
Ik ga het uitzoeken.Je zegt zelf in de eerste post:
Dat is in mijn ogen een Eheim pro 3 600 (2075) - De 600 staat voor het aantal liters aquaria waar deze maximaal voor gebruikt wordt. Het debiet is inderdaad 1250 l/u bruto dus dat lijkt me het juiste filter voor jouw omschrijving. Een 2075 02 0 zegt mij helemaal niets, wellicht een andere type aanduiding van dit filter? Mocht je toch een andere filter hebben, een linkje naar dit filer?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.