sschot
Well-known member
Gaat er ook zeker komen, ik heb ze zelf nooit eerder gehad maar vind ze zo prachtig bij @sschot in zijn bak.
Zeg maar als je zover bent, ik heb met grote regelmaat "te veel", die ik normaliter via MP verkoop
Gaat er ook zeker komen, ik heb ze zelf nooit eerder gehad maar vind ze zo prachtig bij @sschot in zijn bak.
Cool, is meteen een reden om je discus te komen bekijken.
Stap ik graag voor in de auto.
Die reflectie heb je nu omdat dat laken e rniet strak tegenaan zit, in mijn fototopic heb ik allemaal groene achterwanden die aan de buitenkant zitten (geverfd piepschuim) en nergens geen reflectieIk heb er even een zwarte laken achter gehangen.
De reflectie van de achterruit stoort me.
Dus er komt wel een wand in het aquarium alleen moet ik nog nadenken over hoe het eruit moet zien.
Waarschijnlijk wel donker maar met toch wat grof structuur erin.
Waar is debiet gebleven? 😎Dat heb je allemaal snel voor elkaar. Ziet er echt top uit zo, lekker veel flow ook!
In vak 1 komt nog wat witte watten en van horen zeggen is het voldoende om dat eens in de 2 a 3 maand te vervangen, verder vrij weinig onderhoud aan het bioloog als het goed is.Aardig wat techniek , ziet er goed uit. Moet van de week mijn filter eens schoonmaken. Zie ik, vanwege het werk, nu al tegen op, maar van jou is in de voorbereiding meer werk.
Ik denk wel als het draait dan draait het bij jou ook en heb je er geen omkijken meer naar, m,u,v, de waterwissels.
soms.Moet jij niet werken? 😛
Wat is de reden dat je je noodoverloop continu gebruikt?
filmpje laat zien dat je goed bezig bent, TOP.jawel.
Ik denk dat er effectief 5000 naar het aquarium gaat en een 2000 door het uvc.
Zou niet moeten hoor.
Maar het is een drama om die kogelkraan zo in te stellen dat ie net onder de noodoverloop blijft.
Je hebt wel van die schuif kranen die veel preciezer in te stellen zijn maar ik heb geen zin om 70 euro voor zo'n schuifkraan te betalen.
Ik heb alleen maar 2 buizen voor afvoer en niet drie zoals de bean animal.
Dus nu heb ik een soort hybryde van de herbie en de bean animal gemaakt.
Wanneer alles op zijn plek zit kijk ik nog wel naar de "flow".
De pomp is in te stellen van 3000 l/h tot 10.000 l/h, dus ik kan lekker aanmodderen.
En het leuke is, elke keer dat ik de flow wijzig kan ik opnieuw gaan beginnen met het afstellen van die kogelkraan.
Kijk jij hebt van mij geleerd zonder dat ik wat heb hoeven zeggen, ik was namelijk alle koppelingen vergeten..Er was net een vraag over de CO2 reaktor.
Hier is ie dan.
Let effe niet op alle draden, die liggen nog los en moet ik later netjes wegwerken.
Bekijk bijlage 288759
Kan je niet het gat boren voor je buis en dan 2 snedes vanuit het gat naar de rand maken indien nodig?Hier twee stuks dekglas op het bioloog.
Geen idee hoe ik een hoek eruit snijd zonder de plaat te breken, iemand tips?
Plaat 1 is bij de hoofd/nood overloop en die past precies.
Plaat 2 is bij de bypass en daar zou een stuk uit moeten.
Plaat 3 lijkt te passen maar wanneer plaat 2 naar links opschuift dan ontstaat daar een opening.
Dus ik denk dat ik plaat 1 en 3 laat liggen en de rest met piepschuim ofzo afsluit.
Bekijk bijlage 288867
Bekijk bijlage 288866
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.