El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


DSC_5751.jpg




DSC_5757.jpg



DSC_5758.jpg
 
Geweldige super gezonde discusvissen, waar zien we deze nog, en dan de wildvang-vorm.
 
Het zijn schatjes.
Veel minder agressief dan de winemilleri die ik eerst had.
 
Zijn dat niet veel teveel discussen in zo'n klein bakkie? :sorry::DD
Niet teveel van dit soort plaatjes posten, ik krijg daardoor steeds meer haast om mijn project af te maken.
 
Eerst zorgen voor een goede fundering
Dat gaat goed komen. Vandaag de bak vol laten lopen met water, dan realiseer je je pas hoeveel ruim 1000 liter is. :oops:
Een doorvoer zat niet goed gemonteerd en een knie van een van de afvoeren lekte. Dus bak weer leeg en volgende week verder.
 
Ben trouwens erg benieuwd hoeveel en welke kleur licht jij erboven hebt hangen, hoeveel uur per dag het brandt en of het op 100% brandt.
 
Kom kijken.
Laat ik het je allemaal zien.
Ga ik zeker op korte termijn doen! Overigens vind ik je bak een plaatje!! De inrichting is 'spannend' met een mooie kleurencombi van hout, planten en bodem. Enige waar ik niet voor zou kiezen zijn die grote chicliden bij de Discussen maar da's mijn persoonlijke mening.
 
Mooi totaaltje geworden Raoul. Ik zie dat je ook wat meer groene vingers heb gekregen of gewoon elke 2 weken nieuwe planten erin zet ;)

Erg mooi die gesluierde oranje koppige vissen.

Ik persoonlijk zie dan weer liever deze dan de tosties maar ik vind het ook erg mooi de afwisseling van je soortjes. Zo in elk stukje van het aquarium wat anders moois te zien.
 
Mag ik vragen wat de reden is?
Ik heb ze te logeren zodat Raoul kan verhuizen. Vandaag hebben we zijn aquarium verhuisd.
Nu snap je ook het onderonsje dat zijn bak leeg is en de mijne vol. :p
De vissen zijn helemaal verliefd op me en die liefde is wederzijds, als ik binnen kom zitten alle vissen tegen de ruit aan van de kant waarvan ik aan kom lopen. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om Raoul de toegang tot mijn bedrijfspand te ontzeggen voor de komende 5 jaar. :cool:
 

Bijlagen

  • sqNJ9wtKQX2O1VNJF2C7lw.jpg
    sqNJ9wtKQX2O1VNJF2C7lw.jpg
    43.6 KB · Weergaven: 45
Dat mag.

ik heb mijn woning in Almere verkocht en ben weer terug naar Stichtse Vecht waar ik zo'n 30 jaar gewoond heb en waar mijn leven zich nog steeds afspeelt.

De vissen zijn 'tijdelijk' uit logeren bij @Xammy39, hoop ik šŸ˜…

De verhuizing van zo'n enorme bak vergt nogal wat voorbereiding. In mijn hoofd heb ik de bak wel duizend keer verhuisd met allerlei doom scenarios.

Als eerste de plek in huis moet goed voorbereid zijn. Met heel veel hulp van Judith en Rens is de muur rondom het aquarium aangepakt.
Stuukwerk afgestoken, glad gesmeerd, geschuurd en geverfd. Gaten in de vloer voor riool, watertoevoer en stroomgroep.

Vandaag was de grote dag. @Xammy39 heeft een enorme bus en aanhanger, karretjes met liften en glas zuigers.
We zijn de hele dag in de weer geweest om alles vlekkeloos te verhuizen van Almere naar Maarssen. Zware klus hoor.

Het team:
Sander @Xammy39
Rens @Rebtor
Judith @Nanoe
Raoul @rjoemman
Erik (een KLM collega)

Nu alles weer opbouwen.
Nieuwe PVC etc. Daarna mogen de vissen weer terug komen.

Volgens mij zijn er wel wat foto's genomen onderweg.

Respect voor alle hulp die ik kreeg.
Zeer dankbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een foto, beetje vaag omdat die tegen de zon in is genomen.
De stress was van Raoul zijn gezicht af te lezen, maar omdat ik meer spullen dan geld heb is het eigenlijk probleemloos verlopen.
 

Bijlagen

  • qmztZjx%RQmN6yeaswPy9g.jpg
    qmztZjx%RQmN6yeaswPy9g.jpg
    41.6 KB · Weergaven: 101
wat fijn dat het zo goed geregeld is, succes verder met de verhuizing
 
Deze was ook nog even spannend om te verhuizen. Heeft het gelukkig overleefd.

IMG_20230514_203338.jpg
 

Terug
Bovenaan