Ervaring PH/TDS meter aliexpress?


Y

yov

Guest
Heeft er iemand ervaring met de PH of TDS meters van aliexpress? Ik ben niet zo aan deze producten maar vind 11 euro voor 2 pennen toch wel een koopje! Maar als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar natuurlijk...

Langs de andere kant zie je tegenwoordig met regelmaat de chinese meetprobes langskomen en niemand klaagt hier van?

Dus heeft er al iemand dit type pen gekocht ? (90% van de voorgestelde meetpennen op ali zijn dit type volgens mij)

mvg,

Yov
 
Ik heb ook een soortgelijke daar weg maar al met al is de duurdere van Voltcraft voor mijn gevoel beter. Als je de pen niet zoveel gebruikt dan is ie prima maar je kan de electrode niet vervangen en dat vind ik een nadeel. Ook wijkt hij 20 uS af van de duurdere ( op 280uS). Maar als het niet echt nauw steekt dan is die wel goed te gebruiken.
 
Even een algemene indruk van Aliexpres.

Voor gadgets en kleingoed. Kan het inderdaad een uitkomst bieden.
Met kleingoed bedoel ik. CO2 diffusers, zuignappen, dropcheckers, borstels etc.

Voor de serieuze electronica zou ik het niet meer doen.

Ik heb een paar usb laders gekocht. 2 ampere. Wel er komt slechts 0,8 ampere uit.
Fittingen en stekkers, zijn echt heel goedkoop in elkaar gezet, en of er de beloofde 230 volt 10 ampere doorheen kan.
Ik durf het niet.

Op youtube zijn twee kanalen bigclive en john ward (bekijk het maar eens) die trsten en bekijken veel aliexpres spullen.

big clive
John Ward

Wel......sommige vliegen in brand!

Dus ik zou er zeker geen precisi electronica vandaan halen. Ik hoop wel van harte dat @jessicapilon veel geluk heeft met zijn led verlichting. Maar ok voor die prijs,kun je wel jaarlijks een nieuwe kopen:D

Maar of we dat dan nog duurzaam kunnen noemen......
 
Ik moet zeggen dat ik 1,5 jaar terug ook daar zwarte led lampen heb gekocht ( de behuizing) en die voldoen prima tot nu toe en dat voor 8 euro. Als je het vergelijkt met de prijs van een SF led dan is dat maar 1/4 dus ze mogen ook iets korter meegaan vindt ik.
De pennen van Ali worden ook verkocht door onlineaquariumspullen en die vragen vaak een veelvoud. Ik geef Marcel helemaal gelijk met zijn betoog en echt dure apparaten zou ik er dan ook niet kopen. Alleen al voor het geval je garantie moet claimen. Maar een pen van rond de 10 euro zou je kunnen proberen al heb ik al wel daar een afwijking in geconstateerd zoals ik eerder al aangaf.
Ze zeggen niet voor niets vaak dat alle waar naar zn geld is;)
 
tips voor kopen op aliexpress:

  • Stel uw verwachtingen altijd laag in! Doorgaans zijn de goederen zelf heel rooskleurig geadverteerd.
    Vaak is bij ontvangst de kwaliteit beduidend lager of valt het veel kleiner uit dan verwacht. Al is dat uiteraard niet altijd zo. :)

  • Koop nooit iets wat rechtstreeks op de 220V aangesloten wordt.
    USB adapters, apparaten met een voeding,... Koop ze niet in China. In China zijn de veiligheid standaarden heel laag in vergelijking met de EU. Vaak is het zelfs ronduit gevaarlijk. 12 volt apparaten of USB powered apparaten kopen kan perfect, maar gebruik een voeding uit de EU. tip: De Ikea USB voedingen zijn heel goedkoop en heel degelijk

  • Let op met Chinese batterijen. Meestal is de capaciteit véél lager dan geadverteerd. Zeker batterijen met magisch hoge capaciteiten zijn zo goed als altijd belachelijk slecht. Vertrouw Chinese batterijen ook niet blindelings.
    Hoewel ikzelf nooit nare ervaringen gehad heb en ze zeker niet allemaal slecht zijn loop je een verhoogd risico om een slechte en gevaarlijke batterij te hebben.
 
Ik zou ook niet boven bijvoorbeeld de zeewaterbak led kopen op die site. Het is daar erg voordelig maar daar zou ik dan weer niet aan beginnen. Maar een kleine 4W led voor boven de nano van 8 euro dat is het proberen nog wel waard en tot nu toe heeft dat goed uitgepakt.
 
Ik zou ook niet boven bijvoorbeeld de zeewaterbak led kopen op die site. Het is daar erg voordelig maar daar zou ik dan weer niet aan beginnen. Maar een kleine 4W led voor boven de nano van 8 euro dat is het proberen nog wel waard en tot nu toe heeft dat goed uitgepakt.

Het gevaar zit hem in de voedingen.
In de EU gekochte voedingen zitten anders in elkaar.

Als een voeding uit de EU door brand komt er geen stroom meer op door de beveiliging. Is hij gewoon dood.
Een voeding uit China is niet tot slecht beveiligd. Dat betekend dat als de omvormer door brandt er ipv 5 volt of 12 volt meteen 220 volt op komt te zitten.
Met als gevolg kan het ding exploderen. Dan heb je enigzins nog geluk. Krijg je kortsluiting, valt de stroom uit en heb je enkel de schrik van uw leven.

Explodeert het niet, dan krijg je de schok van uw leven bij de eerste aanraking.

Enkele voorbeelden:


 
Ik begrijp wat je bedoelt Jurgen en vandaar al mijn opmerking dat alle waar naar zn geld is. Je kan voor dat geld gewoonweg niet de kwaliteit verwachten die je hier koopt. Daar is de prijs dan ook naar natuurlijk.
 
Daarom. Koop gerust chinese electronica. Maar gebruik ze nooit rechtstreeks op 220 volt of gebruik hun voedingen niet, maar gebruik europese voedingen. Dan zit je wel veilig en bespaar je nog steeds een flinke hap. :)
 
Nee zou het niet doen.
Heb net zelf ook zitten kijken maar als je reviews leest zal je zien dat ze met de tijd een steeds grotere afwijking krijgen.

Voor af en toe om een schatting/idee te krijgen is het leuk, maar zou het als cadeau voor je verjaardag vragen niet zelf kopen
 
  • Leuk
Waarderingen: yov
Bedankt voor de tips! Ja 230v toestellen zijn zoiezo een no go! Ik zou deze meters idd kopen om zo nu en dan de ph en tds te controleren. Lichte afwijkingen kan ik met leven. Er van uit gaan dat een ph sonde toch geregeld vervangen moet worden dan is dit voor 5,5€ per toestel een koopje. Al moet ik ze om de 6 maand weg smijten.
 
TDS meter zal waarschijnlijk wel wat langer mee kunnen. Deze zijn doorgaans duurzamer.
 
Waar gaat het toch naar toe met deze wereld?! wat een pure verspilling voor een paar centen....

En dat deze opmerking uit een Zeeuw komt, maakt deze alleen nog krachtiger.

Het is echt zonde van de grondstoffen, om zulke goedkope prullen te maken.
 
Veel onlinezaken hier bij ons in het land kopen het daar in voor een paar euri. Kijk maar naar de TDS meters die onlineaquariumspulen verkoopt en de leds voor nano die ze verkochten.
 
Ik zou ook niet boven bijvoorbeeld de zeewaterbak led kopen op die site. Het is daar erg voordelig maar daar zou ik dan weer niet aan beginnen. Maar een kleine 4W led voor boven de nano van 8 euro dat is het proberen nog wel waard en tot nu toe heeft dat goed uitgepakt.
Oeps... Ik heb via aliexpress de marsaqua 165w led gekocht. Ik heb op Amerikaanse en Spaanse fora veel goede dingen over deze verlichting gelezen. Vooral in Amerika wordt deze heel vaak gebruikt met goede resultaten. Zelfs bij Frits Kuiper hangt er één boven de stekken bak. Toen heb ik besloten dat ik het zou kopen, en, het is echt een goed product. Ik denk dat niet alle producten van aliexpress zo slecht zijn als we denken.
 
Er zullen best wel uitzonderingen zijn Christian maar dat goedkope spul daar dat is iets wat ik zelf niet zo durven te bestellen.
 
Ik denk dat de woorden "Made in China" een soort van onterechte angst opwekken. Vooral als je weet wat je koopt, kan het een goed alternatief zijn voor de duurdere spullen die hier verkrijgbaar zijn.
 
Klopt hoor,zijn ook gewoon een hoop bedrijven die hun spullen in China laten fabriceren en hier voor een hoop geld verkopen dus maakt allemaal in principe niet zoveel uit wat dat betreft.
Gaat meer om het idee om op voorhand goedkope meuk te kopen met de insteek toch nog goedkoper uit te zijn als je ze steeds weg moet gooien,puur onnodige verspilling vind ik.
 
Ja in dat geval kun je beter direct iets kopen wat goed is want je moet ook anders telkens weer het opnieuw aanschaffen wat weer werk en vaak kosten meebrengt.
Iets proberen kan altijd maar als het niet goed of kort werkt dan zou ik het toch niet weer opnieuw aanschaffen. Vooral bij onze hobby moet je wel van je spullen op aan kunnen:D:D
 
Klopt hoor,zijn ook gewoon een hoop bedrijven die hun spullen in China laten fabriceren en hier voor een hoop geld verkopen dus maakt allemaal in principe niet zoveel uit wat dat betreft.
Gaat meer om het idee om op voorhand goedkope meuk te kopen met de insteek toch nog goedkoper uit te zijn als je ze steeds weg moet gooien,puur onnodige verspilling vind ik.
Ja maar de duurdere(hobby) ph sondes moet je ook weg smijten na x maanden gebruik! Dus of het nu 100€ of 5 € kost verspilling is het zoiezo...
 
Alles gooi je op den duur weg maar stel dat de dure ph pen 2 jaar meegaat en die van Alie maar een half jaar. Dan gooi je een aantal pennen weg in die 2 jaar en daar is wel weer nieuwe grondstof voor nodig. Als je dat zo bekijkt dan is het wel verspilling;).
 
Alles gooi je op den duur weg maar stel dat de dure ph pen 2 jaar meegaat en die van Alie maar een half jaar. Dan gooi je een aantal pennen weg in die 2 jaar en daar is wel weer nieuwe grondstof voor nodig. Als je dat zo bekijkt dan is het wel verspilling;).
Klopt volledig! Maar hou je hem 2 jaar...? Ik zie de meeste(niet allemaal!) durdere (hobby) pennen na 12 maanden op zijn... maakt dit dan nog veel uit? Mocht het echt niet zo zijn is de lange termijn investering natuurlijk het interessantste!
 
En dat deze opmerking uit een Zeeuw komt, maakt deze alleen nog krachtiger.

Het is echt zonde van de grondstoffen, om zulke goedkope prullen te maken.
Ja en nee, want ze verkopen exact dezelfde meters ook langs hier, alleen dan aan 3x de prijs...
 
Ja en nee, want ze verkopen exact dezelfde meters ook langs hier, alleen dan aan 3x de prijs...
Ook dat heb ik inmiddels gezien! ;) Ik denk zoals hierboven al vermeld door iemand dat ik deze op mijn verlanglijstje zet voor aankomende verjaardagen etc... Bevalt hij mij niet is het vooral jammer van de extra vervuiling (wegwerpmaatschapij) bevalt hij perfect is het goed meegenomen! met TDS heb ik 0,0 ervaring dus dan is deze pen al zoiezo een leerschool!
 
Dat klopt want de pen die ik bedoel is rond de 4-5 euro bij Ali maar op de site die ik noemde zo n 12-13. Daar wordt dan aardig op verdient.
 
Klopt volledig! Maar hou je hem 2 jaar...? Ik zie de meeste(niet allemaal!) durdere (hobby) pennen na 12 maanden op zijn... maakt dit dan nog veel uit? Mocht het echt niet zo zijn is de lange termijn investering natuurlijk het interessantste!

Zal ook van de mate van gebruik afhangen denk ik.
 
Tis nu niet dat alles prul is van op ali.

Je moet gewoon wat met verstand gaan kopen.

In het begin raak je wel eens teleurgesteld, maar op den duur leer je het wel.

Tis nu reeds enkele jaren dat ik geregeld kleiner materiaal koop, en ben vrij weinig teleurgesteld.

Tis maar dat de meesten wel vaak online kopen, en dat het gros van de nl hobby webshops gewoon importeren en x 10 doen.

Ik ben vaker teleurgesteld geweest met een aankoop op een online shop.

Heb zo eens bij een shop ledjes besteld aan 15 euro per stuk. Totaal een 50 tal, binnen het jaar gaan ze stuk. Blijkt dat diezelfde ondingen op ali geen 4 euro kosten...
 
Ja en nee, want ze verkopen exact dezelfde meters ook langs hier, alleen dan aan 3x de prijs...

Niet geheel waar.

Dat gerenomeerde merken hun spullen in china maken, dat is op zich niet erg. Echter gebeurd dat onder strikte kwaliteits eisen.

Maar zodra de spullen merkloos (al lijken ze sprekend) via ali verkocht worden. Ontbreken nagenoeg alle kwaliteits eisen.
En dan is het enige wat overeen komt, het uiterlijk.

De kwaliteits controle en garantie, daar betaal je voor.
 
Niet geheel waar.

Dat gerenomeerde merken hun spullen in china maken, dat is op zich niet erg. Echter gebeurd dat onder strikte kwaliteits eisen.

Maar zodra de spullen merkloos (al lijken ze sprekend) via ali verkocht worden. Ontbreken nagenoeg alle kwaliteits eisen.
En dan is het enige wat overeen komt, het uiterlijk.

De kwaliteits controle en garantie, daar betaal je voor.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Dat je een meter koopt aan 100 euro van ee deftig merk, met ontwikkeling engaranties van een goed merk, die dat heeft laten bouwen ... Ok.

Maar heel vaak neemt een onlineshoppertje een containerafname allerhande spulletjes, koopt die heeeeel goedkoop in en doet dat x 10.

Daar heb je evenmin garanties hoor, heb ik al heeeel vaak mogen ondervinden.

Ik heb er geen probleem mee iets te kopen via ali aan 5 euro om er dan na een tijd achter te komen dat ik me heb miskocht.

Maar wanneer ik via een shop een meter koop aan 50 euro, en dat blijkt diezelfde van 5 euro te zijn die even snel kapot is, dan voel ik me gepakt. Genaaid zeg maar...
En dat zie je jammergenoeg regelmatig, puur bedrog is dat.
 
Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Dat je een meter koopt aan 100 euro van ee deftig merk, met ontwikkeling engaranties van een goed merk, die dat heeft laten bouwen ... Ok.

Maar heel vaak neemt een onlineshoppertje een containerafname allerhande spulletjes, koopt die heeeeel goedkoop in en doet dat x 10.

Daar heb je evenmin garanties hoor, heb ik al heeeel vaak mogen ondervinden.

Ik heb er geen probleem mee iets te kopen via ali aan 5 euro om er dan na een tijd achter te komen dat ik me heb miskocht.

Maar wanneer ik via een shop een meter koop aan 50 euro, en dat blijkt diezelfde van 5 euro te zijn die even snel kapot is, dan voel ik me gepakt. Genaaid zeg maar...
En dat zie je jammergenoeg regelmatig, puur bedrog is dat.

Lezen aub!

Ik heb het over "gerenommeerde" merken!

Niet van dat flutspul uit een online shop, waar de knoflook nog van af druipt. Dat kun je zeker beter op Ali kopen.
 
Lezen aub!

Ik heb het over "gerenommeerde" merken!

Niet van dat flutspul uit een online shop, waar de knoflook nog van af druipt. Dat kun je zeker beter op Ali kopen.


En ik had het over EXACT dezelfde meters aan een meervoud van de prijs. Niet andere pH meters aan hogere kwaliteit.

Al valt er idd we"l wat over te zeggen. Zelfs duure A merk pH meters gaan geen leven lang mee.
Een paar jaar en het is afgelopen.
Zo'n chinees pH metertje zal ook wel langer dan 6 maand goed werken als je er zorg voor draagt.
Meestal zijn ze gewoon wat minder waterbestendig waardoor je wat voorzichtiger moet zijn.
 
Op youtube zijn twee kanalen bigclive en john ward (bekijk het maar eens) die trsten en bekijken veel aliexpres spullen.

big clive
John Ward

Die van Big Clive ga ik me vast een avondje mee kunnen vermaken, maar bij die van John Ward zie ik de relatie tot het onderwerp niet helemaal :deal:


Hier zijn alle USB-voedingen van aliexpress inmiddels de deur uit na dat er eentje ontploft was en er even later eentje lag te smeulen onder het bed. Voor de rest bestel ik daar best het nodige maar inderdaad lang niet alles. Onlangs daar nog een vlotter met aansluitmateriaal voor in mijn osmose-tank en een drop checker en shut off valve. Alleen die laatste duurt nu wel errug lang :regen:

Als je verwachtingen niet hoog zijn kan het altijd meevallen. ;)
 

Terug
Bovenaan