Even een gedachtengang checken...


Om een diy gaatjesbuis aan te sluiten van dezelfde soort pvc is dit eenvoudiger. Grootte gaatjes en afmeting buis kun je dan zelf bepalen.
Hornbach heeft een 1,5 meter buis? voor denk 5 eu. die kan je zo fixen met een JBL outset. zie nog geen issues ermee.
 
Nog eens wat geprobeerd met een Fluval slanggeleider en een JBL slang, maar die knikt dus direct met een krappere bocht... :(
 
Ik heb inmiddels uit de rommelbak van de lfs twee hele strakke bochtjes voor de in- en uitstroom opgeduikeld. Morgen maar eens kijken of ik de boel goed aangesloten krijg...
 
Het zou mij wel wat lijken om de aanzuiging wat krapper te maken, zodat die mooi strak om de rand heen loopt. Fluval heeft daar ook mooi klemmen voor icm hun geribbelde slang, maar helaas krijg je die slang niet aan een JBL gemonteerd.

De wél passende gladde slangen zijn in de maten 12/16 én 16/22 mm. verkrijgbaar bij je Lfs.
 
Ik heb inmiddels uit de rommelbak van de lfs twee hele strakke bochtjes voor de in- en uitstroom opgeduikeld. Morgen maar eens kijken of ik de boel goed aangesloten krijg...
Uiteinden licht optrompen en knietjes koppelen, werkt perfect.
IMG_20200319_132457.jpg
IMG_20191109_105552.jpg
IMG_20200319_132513.jpg
 
Dat zijn twee heel korte buisjes waar nog wel het e.e.a. bij moet... Het is inderdaad veel goedkoper én veel beter om zelf een spraybar te maken, denk ik.
als je de standaard jbl set hebt hoeft er niets bij kun je hem zo op aansluiten
 
De wél passende gladde slangen zijn in de maten 12/16 én 16/22 mm. verkrijgbaar bij je Lfs.
Dat klopt en die heb ik ook, maar die lopen niet mooi door de houders van Fluval. Ik heb nu een perfect rond bochtje voor de instroom, wat ik zo aan kan sluiten op de slag, en de spraybar gaat met een bijbehorend verloopje ook rechtstreeks aan de slang.
 

Terug
Bovenaan