Even van me af schrijven. Nieuw aquarium kapot.


Je moet gewoon zeggen dat je bak al stuk was bij de aflevering, daar heb jij de fotos van genoeg duidelijk.
Morgen vind ik dat je simpel om een nieuwe kunt vragen.
Geen gesodemieter ermee
Haha ik heb het aquarium zelf opgehaald, volgens mij heb ik dat ook ergens benoemd ;) we gaan het zien ik hou jullie op de hoogte.
 
Op de foto staat de bak met de bodem op een stenen blad zonder iets er tussen.
als er 1 klein korreltje zand lag of een oneffenheidje in het blad of op de gesneden glasrand krijg je dit.

zorg er bij je volgende bak voor dat er een laagjes schuim of rubber of gewoon een niet al te harde plaat hout onder zit die dergelijke dingen kan opvangen
en doe er een andere foto bij als je verhaal wilt halen.
 
Op de foto staat de bak met de bodem op een stenen blad zonder iets er tussen.
als er 1 klein korreltje zand lag of een oneffenheidje in het blad of op de gesneden glasrand krijg je dit.

zorg er bij je volgende bak voor dat er een laagjes schuim of rubber of gewoon een niet al te harde plaat hout onder zit die dergelijke dingen kan opvangen
en doe er een andere foto bij als je verhaal wilt halen.
Over de andere foto ben ik het eens (beter jezelf in te dekken), maar een kleine oneffenheid zorgt er niet voor dat er een megagrote scheur in de kit verschijnt. Dit was alles ten gevolge van een serieuze productiefout.
 
Op de foto staat de bak met de bodem op een stenen blad zonder iets er tussen.
als er 1 klein korreltje zand lag of een oneffenheidje in het blad of op de gesneden glasrand krijg je dit.

zorg er bij je volgende bak voor dat er een laagjes schuim of rubber of gewoon een niet al te harde plaat hout onder zit die dergelijke dingen kan opvangen
en doe er een andere foto bij als je verhaal wilt halen.
Staat letterlijk in de beschrijving op een harde gladde ondergrond, dat ik het een volgende keer anders doe is 1 ding dat zeker is :)
 
Ok ok , het is nu maandag.
Ga je er al heen, claim je ding gewoon.
Anders kun je al vantevoren zand of grind spoelen en steenwolpulp van plantjes afhalen. Dan kun je als je hem weer binnen hebt, tenminste gelijk aan de gang.
Stukje tapijt ipv pieptschuim is ook wel eens beproeft, heb je niet zo een witte laag eronder want zo kaal vind ik het meteen al uberstrak.
Adhd🤛
 
Ok ok , het is nu maandag.
Ga je er al heen, claim je ding gewoon.
Anders kun je al vantevoren zand of grind spoelen en steenwolpulp van plantjes afhalen. Dan kun je als je hem weer binnen hebt, tenminste gelijk aan de gang.
Stukje tapijt ipv pieptschuim is ook wel eens beproeft, heb je niet zo een witte laag eronder want zo kaal vind ik het meteen al uberstrak.
Adhd🤛
hahahaha ik lig krom hier!

Haha nee heb net gebeld en hij heeft alle nieuwe fotos en het filmpje bekeken en gaat eerst contact met de leverancier opnemen.
Ik wil ze op zijn minst de kans geven om er zelf uit te komen alvoor ik erheen rijd met de bak, weet ook helemaal niet of hij nog een nieuwe op voorraad heeft.

En daarbij ben ik nog steeds bezig mijn zaken op orde te krijgen hier dus de bak opzetten moet nog even op zich laten wachten.

Ik ga zo een foto topic openen en daar kun je dan lezen hoe de zaken ervoor staan wat betreft voorbereidingen en planning ;)
 
Speciaal voor de glasscherven?;)
HEY! niet zo naar doen he :p

Haha nee ik ben nog bezig met uitwerken van alles, moet nog een meubel maken, dat wil ik vandaag misschien doen en ben nog niet helemaal uit over welke pomp nou het beste bij me past :p
Dat topic zou perfect zijn om alle vragen en onderwerpen te combineren ;)
 
Als ik het goed begrepen heb maakt het niet uit wie het transport verzorgd. De lfs gaf aan dat ze in princippe alleen garantie bij problemen met de kitnaden en lekkages geven. Omdat problemen met het glas(barsten etc) door foutief handelen van de klant moet komen. Dit is natuurlijk de grootste bs. Kan zeker, en is misschien in veel gevallen ook zo maar zeer zeker niet altijd. Er kunnen genoeg fouten gemaakt worden door een fabrikant en leverancier. Als ik alleen al kijk naar alle kitrestjes overal in en op de bak, karton dat op de bodem plakt, manier van verpakken dan zegt dat misschien wel al iets over een stukje kwaliteit. Dan is het lekker makkelijk om ieder probleem op de klant af te schuiven.
Dat lijkt me dus niet. Wanneer de verzending door anderen verzorgt wordt, zoals in dit geval, ligt de verantwoording ook daar. Uiteraard wordt dit anders wanneer je zelf de verantwoording overneemt door de bak te halen. De klant heeft in het eerste geval uitsluitend contact met de Lfs. Zij hebben alle verantwoording. Wel is het slim om in dit soort zaken de verantwoording (schriftelijk (!!)) bij de Lfs te leggen. Doe dit ook zo snel mogelijk.
 
Een bodem filter achter danwel in het midden, daar kun je veel vliegen in een klap mee slaan.
Dat is goed te verbergen en kan ook op een luchtpomp die dan voor niet al te moeilijke planten de co2 uit de buitenlucht continu zal houden en trek je de mest vd vissen meteen de bodem in zonder poespas😀
 
Dat lijkt me dus niet. Wanneer de verzending door anderen verzorgt wordt, zoals in dit geval, ligt de verantwoording ook daar. Uiteraard wordt dit anders wanneer je zelf de verantwoording overneemt door de bak te halen. De klant heeft in het eerste geval uitsluitend contact met de Lfs. Zij hebben alle verantwoording. Wel is het slim om in dit soort zaken de verantwoording (schriftelijk (!!)) bij de Lfs te leggen. Doe dit ook zo snel mogelijk.
Ik snap wat je bedoeld benvo, maar blijft nog steeds de vraag of er tijden de verzendinge iets is mis gegaan, of dat het gebeurd is nadat de bak in huis in gebruik is genomen. De glas schade staat in dat geval los van of het verzonden of opgehaald is als de constatering pas plaatsvind na het vullen.
snapje wat ik bedoel?

Nu is het in mijn geval voor mij ondertussen wel duidelijk dat dit echt een stuk kwaliteit/productie fout is gezien de mega slechte kitnaad aan de binnenkant. Dus dat staat dan ook weer los van of er iets mis is gegaan bij het vervoer.

Ik wacht vandaag af waar de lfs mee komt als reactie nadat hij contact met de leverancier heeft gehad. En dan zal ik ook zeker de verantwoording bij hem leggen en niet bij de leverancier. Ik heb vanmorgen heel duidelijk aan de telefoon benoemd dat als we de bak samen in de winkel hadden gecontroleert dat hij hem niet eens mee had gegeven gezien de kitnaad.
Ik baal natuurlijk als een stekker dat ik dit zelf niet gezien en hem niet in winkel gecontroleerd heb, maar dat was gewoon weer een wijze les voor een volgende keer. Ik vergelijk het een beetje met een eerste huis, verbouwing, inrichting, keuken etc.
Na 10 jaar denk je dit, dit en dat had ik heel anders moeten aanpakken. Aldoende leert men zullen we maar zeggen :)
 
Wat vervelend is dit. Ik snap dat je baalt.
Wat je gelukkig kunt aantonen, is hoe de bak uit de doos is gekomen (deels dus niet, aangezien het karton met je kit verkleefd zit). Op grond daarvan zou ik LFS gaan verzoeken om een vervangend exemplaar. Die binnenkitrand of glasspinters zijn dan eigenlijk niet meer relevant. Dat komt er nog bovenop, maar m.i. is het karton aan je aquarium al reden genoeg om te retourneren; fabricagefout. Je kunt dit bewijzen met je foto. Het karton er onder is namelijk ook niet nat of vertoont geen sporen die duiden op verkleving die plaats zouden kunnen hebben gevonden tijdens transport. Dan zou je dat voor het karton moeten zien, maar dat karton is 'schoon', dus wat er aan verkleving plaats heeft gevonden zat van binnenuit. Tussen kitrand en dunner papier, maar niet extern veroorzaakt. Dus fabricagefout.
Succes, ik hoop dat dit goed voor je opgelost kan worden.
 
Ik heb ook geen geduld, knalt er toch van dikker glas een 80x80x80 op, dat geeft je meubelconstructie nog wat uitdaag, en hoef je niet tot boven te vullen en kun je spelen met licht ook de planten eruit laten groeien, dat doet je recht aan een kubusvorm.
 
Zo mensen, het hoge woord is eruit. Ik mag deze week een nieuwe komen halen en deze omruilen. Tevens afgesproken om de nieuwe bak samen met de lfs te controleren.

Heb er verder niet veel tekst en uitleg bij gekregen haha alleen de mail dat ik de bak mag komen omruilen.
Top service van de zaak dat het zo snel en goed geregeld is.
 
Inderdaad een goede service, en fijn voor jou dat het nu naar wens geregeld is.
 
Ik begrijp dat je nu enigzins blij bent, maar toch,, moet een bak van dit formaat,standaard schoon geleverd worden
5 ruitjes van 60x60 halve tube siliconenkit klaar was kees.
Ik ben zeer benieuwd wat de reden of oorzaak was geweest voor de eerste bak zo in de doos plakte.
Dit gaat niet om topservice, het is jouw consumentenrecht.
En naast dat vind ik persoonlijk ook dat jij van die lfs nog wel een tegemoedkoming mag krijgen ivm je vergeefse moeite.
Welke zaak laat ook een bak zo snel in een doos, was die gebruikte kit nog vd vorige eeuw😎
 
Hahaha ik weet het ook niet ik zal deze week wel even uitgebreid bespreken als ik daar ben!! Kom er nog op terug als ik meer weet. Verder net de stand gemaakt ;) hele how to plaats ik zsm in een foto album. Hier een kleine sneak preview van voor tot na.
20220620_184554.jpg
20220620_184559.jpg
20220620_205139.jpg
 
Enige afwijkende is dat ik toch maar 2.10ers heb gepakt ipv 3.60. Was iets makkelijker vervoeren :cool:

Als ik het goed begrepen is was dit mega overkill en kun je hier een flinke auto op parkeren. Maar better safe then sorry en 44x69 werkt super fijn.
 
Dat ziet er strak en stevig uit. Ik weet niet het formaat van je bak maar mijn bakje van 60x60x40 heb ik op een rubber deurmat staan.
 
Mooi dat het geregeld is wat de bak betreft
wat je kast/wielsteun voor een
Schermafdruk op 2022-06-21 09-15-38.png
betreft wel even vlak afwerken.:engel:;):DD
 
Mooi dat het is geregeld Sander en dat had ik gister nog niet gelezen. Kun je weer rustig slapen;)
 

Terug
Bovenaan