Externe filter 60L cube


Paulaaa123

New member
Lid geworden
21 februari 2023
Berichten
1
Leeftijd
23
Hoi,

Sinds enige tijd heb ik een 60L cube van Dennerle. Hier had in een interne filter gekregen, en dit loopt allemaal goed. Alleen ik wil toch gaan switchen naar extern. Dit vind ik mooier en ook zit daarop m’n co2 aangesloten.

Ik heb een Lily pipe en glazen outflow gekocht, alleen waar ik nu tegen aan loop is dat dit niet past met de glazen plaat die er op ligt.

Hoe hebben jullie je externe filters aangesloten op je bak met glazen plaat? (Ben dan ook benieuwd welke filters jullie gebruiken voor een 60L)

Alvast bedankt!
image.jpg
 
Je zou er een hoekje uit kunnen snijden met een glassnijder. Volgens mij heeft @biljoenblik er een Eheim Classic op staan, weet alleen niet of hij de 2211 of 2213 gebruikt.
 
Dan is het lastig en zoals Albert al zegt kun je er een stukje afhalen of je koopt een plaatje plexiglas op de goede maat waardoor je achterin ruimte houdt.
 
Je zou er een hoekje uit kunnen snijden met een glassnijder. Volgens mij heeft @biljoenblik er een Eheim Classic op staan, weet alleen niet of hij de 2211 of 2213 gebruikt.
Ik heb een Eheim 2211 erop staan. En heb met pvc zelf een aanzuig en uitstroom gemaakt.

De dekruit past niet meer in die plastic houders. Maar ligt net op de voorkant.

Hier zie je dat de dekruit net op de voorkant rust.

 

Terug
Bovenaan