60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


Leuk (vervroegd) verjaardagscadeau! Veel plezier met inrichten:)
 
Haha stelletje gekkies hier.

Maandverband als inlegzool. Absorbeert ook nog eens geurtjes.
 
Welke maat pvc? 16x1,5mm?

Albert,

Ik heb alles uitgevoerd in 12mm pvc.

De Eheim heeft een uitvoer van 9/12 en een aanzuig van 12/16.
De 12mm pvc is inwendig 10mm.
Iets verlies aan stroming is niet zo heel erg. Het is maar een klein aquarium.
Het standaard binnenfilter doet ook max 150 l/u. Maar qua filtermateriaal is dit niets bijzonders.
 
He he. Het staat op zijn plek.

Het filter maakt nog een hoop herrie. Maar dat zal deze week wel minder worden.

Het hout drijft nog een heel klein beetje. Het lag al een paar dagen in de fusion.
De ancistrus heeft zich helemaal uitgeleefd op het hout.

Zelf een kruis in elkaar gezet.

FBFD889F-3B98-43D3-9121-7747D6A9C2EC.jpeg



Slangen en pvc bevestigd.

01218D43-C252-4B69-B387-328AB307CA3D.jpeg



Op zijn plaats met nieuwe bodem.

CF84AE8F-605D-4F3E-A9BD-B34405038434.jpeg



Het vullen kan beginnen.

D55EE202-19BC-45B7-A4E2-4BCF837A9B4F.jpeg



8EE78C87-6673-4EC1-B564-706EB7281580.jpeg



C8751E2D-7225-4F64-99E5-A6CBC7370C30.jpeg



Het hout moet nog wat zinken.
Ik denk dat ik er ook nog een lotus in zet.

4B71116A-3110-4FFB-AC50-6849B9000C57.jpeg
 
He he. Het staat op zijn plek.

Het filter maakt nog een hoop herrie. Maar dat zal deze week wel minder worden.

Het hout drijft nog een heel klein beetje. Het lag al een paar dagen in de fusion.
De ancistrus heeft zich helemaal uitgeleefd op het hout.

Zelf een kruis in elkaar gezet.

Bekijk bijlage 255344


Slangen en pvc bevestigd.

Bekijk bijlage 255345


Op zijn plaats met nieuwe bodem.

Bekijk bijlage 255346


Het vullen kan beginnen.

Bekijk bijlage 255347


Bekijk bijlage 255348


Bekijk bijlage 255349


Het hout moet nog wat zinken.
Ik denk dat ik er ook nog een lotus in zet.

Bekijk bijlage 255350
Mooi afgewerkt aan de achterkant man! Staat er keurig bij, mooi plekje voor deze bak.
 
En nu 3 weken geduld hebben.

Denk dat ik er wel af en toe wat water uit de andere bak in gooi.
Denk dat dit het proces wel wat versneld.
 
Het hout staat inmiddels goed. Ook het stenen schijfje met Lomariopsis ligt erin. Hopelijk wordt dit een mooie bol.
Tevens heb ik 1 bewoner gevonden. Er is een vuurgarnaal meegekomen vanuit de fusion.

B9F9A0ED-8786-46B2-989F-932A924315E3.jpeg
 
Hoe heb je de achterwand nou zwart gemaakt? Folie of verf?

Vind het een prachtig bakje, ook erg mooi afgewerkt zo te zien. Ik heb deze cubes nog nooit zelf in het echt mogen aanschouwen.
 
Hoe heb je de achterwand nou zwart gemaakt? Folie of verf?

Vind het een prachtig bakje, ook erg mooi afgewerkt zo te zien. Ik heb deze cubes nog nooit zelf in het echt mogen aanschouwen.

Deze cubes zijn retestrak. Ik heb mn ega ook zover dat er zo eentje mag komen, maar dan wordt eerst de keuken uitgebreid met een soort bar met extra kastruime, en op die bar komt dan een hoekje voor de bak.
 
Spons van je andere bak een paar keer uitknijpen en kunnen bewoners in over een dag of 10 hoor! ;)

Heb vandaag 30 liter fusion water erin gedaan, en de prefilter van de fusion erin uitgeknepen.
Hoe heb je de achterwand nou zwart gemaakt? Folie of verf?

Vind het een prachtig bakje, ook erg mooi afgewerkt zo te zien. Ik heb deze cubes nog nooit zelf in het echt mogen aanschouwen.

Dan mis je wat Nicole. Gewoon een kamerplant eruit en een cube erin.

Of je zet een Cyperus alternifolius in, dan heb je toch nog een kamerplant.:p

Deze cubes zijn retestrak. Ik heb mn ega ook zover dat er zo eentje mag komen, maar dan wordt eerst de keuken uitgebreid met een soort bar met extra kastruime, en op die bar komt dan een hoekje voor de bak.

Leuk Albert! Ze zijn echt supermooi. Daarom wilde ik weer zo’n cube.

Mooi overzichtelijk, kan je de bewoners goed in zien straks.

Er komen nog drijvers erin voor de betta.
 
Dan mis je wat Nicole. Gewoon een kamerplant eruit en een cube erin.

Of je zet een Cyperus alternifolius in, dan heb je toch nog een kamerplant.:p
Heel stiekem ben ik er over na het denken, maar ik wacht deze maand eerst eens de rekening van de dierenarts af, zou me niks verbazen als die meer dan 400 euro gaat worden. Vorig jaar was het meer dan 200 en er moet waarschijnlijk ook nog onder gasnarcose een gebit worden gereinigd.
 
Hoe heb je de achterwand nou zwart gemaakt? Folie of verf?

Vind het een prachtig bakje, ook erg mooi afgewerkt zo te zien. Ik heb deze cubes nog nooit zelf in het echt mogen aanschouwen.

Sorry, was je vergeten te antwoorden.

Folie heb ik met water en sop erop gekregen.
 
Sorry, was je vergeten te antwoorden.

Folie heb ik met water en sop erop gekregen.
Fijn dat het dan toch gelukt is. Hier heb ik dat op de 60 zo gedaan, veel water en sop. Als er nog wat vocht tussen zit trekt dat wel weg.
 
Lol, wtf. Ik kan echt niet vinden wat het verschil was, dus heb ze over elkaar gelegd. En als je dan in photoshop 1 foto heet de tijd weg filtert en weer terug filtert krijg je echt een mega wazig 3D effect.
Maar de verschillen zie ik echt niet ...

giphy.gif

Hint. Focus op het lampje.
 
Ja dat las ik achteraf, maar die viel niet in mijn Photoshop window :D, heb ik een half uur naar het verkeerde deel van de foto gekeken :)

(zelfs de gordijnen hingen op beide foto's hetzelfde.... hint hint hint)

Voel me toch wel vereerd. :engel:

Dat je een half uur naar m’n lege cube kunt kijken.
 
Voel me toch wel vereerd. :engel:

Dat je een half uur naar m’n lege cube kunt kijken.

Ik vind hem niet leeg hoor. Hij is wel mooi. Ik zat me alleen eerst 5 min te irriteren aan je gordijnen, toen 5 min aan het Dennerle logo wat scheef op de bak zit, Toen zag ik dat je een groene beschermer op je pijp heb en realiseerde ik me dat ik zelf ook met van die lelijke groene dingen zit.

Je zou de dekruit er eens uit kunnen halen en dan testen hoe het licht valt. Hoogstwaarschijnlijk weerkaast het licht ook minder als je er een Acryl dekruit in legt, eventueel met lamp gat erin.

Ik heb ook zeker 10 min met dat schuifje lopen spelen. Dat 3d effect is wazig man.
 
Ik vind hem niet leeg hoor. Hij is wel mooi. Ik zat me alleen eerst 5 min te irriteren aan je gordijnen, toen 5 min aan het Dennerle logo wat scheef op de bak zit, Toen zag ik dat je een groene beschermer op je pijp heb en realiseerde ik me dat ik zelf ook met van die lelijke groene dingen zit.

Je zou de dekruit er eens uit kunnen halen en dan testen hoe het licht valt. Hoogstwaarschijnlijk weerkaast het licht ook minder als je er een Acryl dekruit in legt, eventueel met lamp gat erin.

Ik heb ook zeker 10 min met dat schuifje lopen spelen. Dat 3d effect is wazig man.

Ach die gordijnen. Zitten paar kreukels in.

Gek genoeg staat het Dennerle logo op deze cube hetzelfde scheef als op mijn andere cube.
Misschien kan Albert dit bevestigen?

Tja, Eheim groen. Ik weet niet of er ook grijs in die kleine maat is.
 

Terug
Bovenaan