60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


Ach die gordijnen. Zitten paar kreukels in.
:)

Gek genoeg staat het Dennerle logo op deze cube hetzelfde scheef als op mijn andere cube.
Misschien kan Albert dit bevestigen?

Wellicht zit de mal in de fabriek scheef. Ik haalde ze er altijd wel af bij die Marinus bakken.

Tja, Eheim groen. Ik weet niet of er ook grijs in die kleine maat is.
Laats heb ik een testje gedaan met Motip spuitlak, maar dat is niks. Ik ben ze ook in het grijs of zwart aan het zoeken. Ergens in China hebben ze die wel. Ik zal het linkje posten.
 
Overigens had ik deze gevonden, maar die zijn niet zo mooi denk ik.

https://www.wish.com/product/56d5151b45110f127f2e68db

56d5151b45110f127f2e68db-0-tiny
 
Mooi met dat ochtend licht. En ik blijf het een lief filtertje vinden :)
 
Zo weer wat spulletjes binnen.

De grote emmer GH/KH is voor de fusion. Daar werkte ik tot nu met aparte GH en KH poeders.
De losse GH+ gebruik ik vanaf nu voor de nano’s.

RVS korfje en oxidator voor in de cube 60.

FE5C0F25-D56A-41AD-8051-F13DEACCDCEA.jpeg
 
Het rvs korfje zit erin. Moest er nog een pvc stukje aan maken.

Ook heb ik de verwarmer erin gedaan. Echter deze gaf storing op het audiosysteem. Bij afschakelen kreeg je steeds een krakend geluid in de muziek.
Dus de Eheim is retour gegaan. Heb nu een Dennerle Thermocompact. Voordeel. Deze is mooi plat en zwart.

Heb ook een mooie rvs CO2 diffuser (via ali) erin hangen.

Diffuser:

3BFCEE6F-BA0A-4CC0-8652-1777698B3FC4.jpeg


Overzicht:

C365874B-FD30-471D-A373-45C843018824.jpeg
 
Maar 304 kan alsnog gaan roesten, 316 gaat nooit roesten

Materiaal technisch gezien, kunnen zowel 304 als 316 roesten. Alhoewel de corrosiebestendigheid van 316 hoog is en ook toegepast kan worden in zeewater. Als absolute topper is er nog 316TI (met titanium) waardoor de corrosiebestendigheid nog verder toeneemt. Ik ken echter situaties waarbij 316 ook gewoon werd weggevreten, echter niet in aquarium toepassing.

Dus nooit roesten is niet helemaal correct, helaas......
 
Materiaal technisch gezien, kunnen zowel 304 als 316 roesten. Alhoewel de corrosiebestendigheid van 316 hoog is en ook toegepast kan worden in zeewater. Als absolute topper is er nog 316TI (met titanium) waardoor de corrosiebestendigheid nog verder toeneemt. Ik ken echter situaties waarbij 316 ook gewoon werd weggevreten, echter niet in aquarium toepassing.

Dus nooit roesten is niet helemaal correct, helaas......
Correct, ik heb gewerkt aan de NH-90 in zijn begin jaren..
Ik heb zo ongeveer alles zien roesten wat niet zou moeten kunnen roesten..

Maar in onze aquaria zou 316 nooit moeten gaan roesten, 304 kan wel oxideren zeker in een zuurder aquarium of reefer
 
Haha, vaak staat het in de omschrijving welk type het is.

Maar 304 kan alsnog gaan roesten, 316 gaat nooit roesten

Ik denk dat het 304 is. Want zag ergens dat iemand het in zeewater had gebruikt. En die was dus verroest.
 
Ziet er echt mooi uit.

Bij mijn Eheim staat ook het logo op de onderrand.
Die rand heb ik (eigenlijk perongeluk) omgedraaid dus geen logo te zien :D
 
O wouw, is dat die inlaat bescherming van chinese sites met gaas? Dan is die veel kleiner als ik dacht.

Zou je die op de foto willen zetten?
 
Zit er een lampje in?

Nee, ik hield er een lampje boven. Ik wilde weten hoe lang het duurde voordat deze stopt met belletjes maken.
Maar het zag er best mooi uit. Dus vandaar de foto.
 
Jij vond dat groene ding niet mooi!:deal:

Zal straks een foto maken.

:D

Klopt, en ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb die jij nu hebt al 80 keer voorbij zien komen maar ik dacht dat die veel groter waren. Ik wilde die zwarte bestellen maar als ik het nu zo zie bij jouw is dit veel mooier.
 

Terug
Bovenaan