60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


Beetje aan de wandel gegaan met de nanocube.

2064A955-54EB-4651-AC02-30A6B1CB3308.jpeg



Het kastje even lekker ruim neergezet. Zo kan ik overal goed bij.

Beetje aan de knutsel met pvc.

3A7287EF-DE9F-430F-A767-4DD085D5A405.jpeg



6A8D48DE-ADDF-4B73-BF26-6DF1432729A7.jpeg
 
Mooi bakje Marcel maar ik heb 2 tips als ik zo vrij mag zijn. Haal dat karton er wel onderweg en zet hem op een andere plaats want anders loop je hem nog om:D:D:D
 
Mooi bakje Marcel maar ik heb 2 tips als ik zo vrij mag zijn. Haal dat karton er wel onderweg en zet hem op een andere plaats want anders loop je hem nog om:D:D:D

Ik denk nog, nou John die komt nog met een handigheidje.........niet dus.:help:
 
Nou moe, ik denk die Marcel is dolgelukkig met mn tips maar nee hoor:'(:'(;)

Gaat vast een mooi onderkomen worden voor je Orca, ehhh Betta:D
 
Klopt Johnny en vandaar dat ik ook zei in deze bak en niet in de bakken:D;). Volgens de veerarts alhier kon ik nog prima zien of er wel of geen water in de bakken zit:D:D
 
Vandaag het kleine Eheim filtertje voorzien van vulling.
Ik heb dit gemarkeerd aan de buitenzijde met streepjes.
Door de pot te vullen met water en te wegen, weet ik het volume van de materialen.

De opbouw is hetzelfde als de Eheim 2217.

Keramiek buisjes. 245 ml.
Blauwe spons. 180 ml.
Siporax. 510 ml.
Wit vlies. 135 ml.

Totaal aan filter massa 1070 ml. Dus een goede liter.
De siporax zou voldoende moeten zijn voor 100 liter. Aldus Sera.

Vanavond ook het pvc in elkaar gezet.
Het uitstroombuisje (deel in het aquarium) zit niet verlijmd. Zodat ik dit in richting en evt hoogte nog kan aanpassen.
Ik heb geen slangpilaren, denk dat een goed warme slang er zo wel op kan.

928DEC12-1553-485F-9E66-F548B6023406.jpeg
 
Je levert weer netjes werk af Marcel.
Krijg al bijna spijt dat ik ipv een nano30 geen nano60 heb gekocht.
 
Ziet er goed uit! Maar eh.. ter vervanging van de kleine bak of als extraatje :D

Was begonnen als vervanging. Dus heb de 20 liter tijdelijk op het bureau gezet. Maar kreeg dezelfde avond al te horen dat deze daar wel leuk staat. Dus die mag blijven staan.

Dus dan 3 aquaria.
 
Was begonnen als vervanging. Dus heb de 20 liter tijdelijk op het bureau gezet. Maar kreeg dezelfde avond al te horen dat deze daar wel leuk staat. Dus die mag blijven staan.

Dus dan 3 aquaria.
Ben in stilte toch wel benieuwd wanneer er een 4de bak(je) zal komen Marcel Sssssssttttttttt.;)
 
Was begonnen als vervanging. Dus heb de 20 liter tijdelijk op het bureau gezet. Maar kreeg dezelfde avond al te horen dat deze daar wel leuk staat. Dus die mag blijven staan.

Dus dan 3 aquaria.
Hmmm... hier wellicht ook maar eens proberen. Al ben ik wat huiverig met water in de buurt van mn computer :juggle:
 
Hmmm... hier wellicht ook maar eens proberen. Al ben ik wat huiverig met water in de buurt van mn computer :juggle:

Dit is een ‘sier’ bureau in de huiskamer. Eigenlijk een iets grotere side table.
Gewoon om wat leuke spulletjes op te zetten. En de gebruikelijke rommel in de lades kwijt te kunnen.
Dus er staat geen computer op.
 
Met dank aan Albert.

Marcel, problemen met de folie?

Ik heb het destijds met een sopje gedaan. Kon ik hem er zo opleggen en de bubbels wegwrijven.

De folie zit erop!

Zit nog te denken om de bovenste rand met zwarte isolatie tape extra vast te zetten. Omdat je hier regelmatig wat vast moet maken op de rand. En dan laat de folie niet los. Hoop ik.
 
Al ben ik wat huiverig met water in de buurt van mn computer


Ik heb deze op een dressoir staan in het midden en links de 80cm bak en rechts een nano van 30 liter. Valt weleens een drup water op het toetsenbord maar goed aan mijn pc valt dan ook weinig stuk te maken denk ik:)
 
Met dank aan Albert.



De folie zit erop!

Zit nog te denken om de bovenste rand met zwarte isolatie tape extra vast te zetten. Omdat je hier regelmatig wat vast moet maken op de rand. En dan laat de folie niet los. Hoop ik.

Klinkt gek, maar op de een of andere manier zit in continu aan nagellak te denken. Daarmee zou je het kunnen sealen en kan er geen water tussen. Ook heb je geen losse randjes zoals bij enkel folie of bij tape. Maar ik vind het zelf ook nog gek klinken hoor ;)
 
Klinkt gek, maar op de een of andere manier zit in continu aan nagellak te denken. Daarmee zou je het kunnen sealen en kan er geen water tussen. Ook heb je geen losse randjes zoals bij enkel folie of bij tape. Maar ik vind het zelf ook nog gek klinken hoor ;)

Waar vrijgezellen al niet aan denken.:stars::p
 
Ik heb deze op een dressoir staan in het midden en links de 80cm bak en rechts een nano van 30 liter. Valt weleens een drup water op het toetsenbord maar goed aan mijn pc valt dan ook weinig stuk te maken denk ik:)
Tja.. Gaming pc/setup dus niet zo'n heel goedkoop ding mocht er wel water bij in de buurt komen :juggle: Ach, vooralsnog is er wel ergens anders plek maar dat gaan mn ouders niet leuk vinden
 
Nouw,
World: mag ik deze panty's
Kassameisje: (kijkt naar panty's)
Kassameisje: (kijkt naar mij)
Kassameisje: (kijkt weer naar panty's)
Kassameisje: u weet dat dit niet uw maat is?
World: Nee maar ik ga watervlooien scheppen
Kassameisje: Fronst en doet een stapje achteruit en begint met afrekenen.
 
Vanavond ook het pvc in elkaar gezet.
Het uitstroombuisje (deel in het aquarium) zit niet verlijmd. Zodat ik dit in richting en evt hoogte nog kan aanpassen.
Ik heb geen slangpilaren, denk dat een goed warme slang er zo wel op kan.

Welke maat pvc? 16x1,5mm?
 

Terug
Bovenaan