Filter 30L garnalenbakje


Zoals ik al zei had ik bij de Aquaflow ook de nodige aanpassingen zoals een propje watten bij de snoerinlaat en een panty om de bodem. Veel filters lusten inderdaad wel een garnaaltje:stars:
 
haha panty kan inderdaad.
Maar voor die 17 euro het op een goede manier oplossen is niet veel lijkt mij? :)
 
Nee die is wel de beste moet ik zeggen van de filtertjes die ik heb gehad hoor. Weet je al welke garnalen je wilt gaan nemen?
 
Heb op dit moment vuurgarnalen. Tevens zitten er een 4 tal visjes bij. Deze vul ik niet meer aan mochten ze dood gaan.
Wil het bakje een puur garnalen bakje maken ;)
 
Dan heb je makkelijke garnalen die ook makkelijk kweken en daar is niet veel extra voor nodig hoor.
 
Klopt, heb je me toen eens verteld. Is handig voor te beginnen.
Wil ook een keer naar de wat lastigere garnalen met PH verlagende bodem enz.
Heb helaas toen de fout gemaakt om een voedingsbodem te gebruiken :(
nu zie je soms op het zwarte grind de steentjes en dergelijke van de voedingsbodem :(
 
Bij mij is de zuiging aan de achterzijde juist erg veel.
Heb hem al uit elkaar gehad en al maar blijft.
als ik in de hoek kijk zie je zelfs een kolkje, hierdoor worden ook de garnalen naar boven gezogen.
 
Ik heb nu de derde in totaal draaien maar echt nog nooit zoiets met ze gehad,verder ook niet eerder van gehoord.
 
In eerste instantie werkte het filter ook goed.
Maar de laatste week heb ik iedere dag nieuwe garnalen erin zitten..
Heb nu de Aquaell Pat mini en die ga ik erin hangen. Voor die 16 euro heb ik liever dat de garnalen blijven leven en op zich een mooier filtertje ;)
 
Klopt inderdaad!
Ik neem aan dat je het filter geheel onderwater kunt duwen?
 
Ja hoor is bij binnenfilters geen probleem,wel de uitstroom zo zetten dat het wateroppervlak in beweging is
 
Oke top bedankt!

nog een vraag, ik heb 2 in vitro plantjes voor in het garnalenbakje.
Moet ik deze eerst een dag in een emmer water laten liggen? Of zijn deze schoon genoeg voor het aquarium?
 
Volgens mij zijn in vitro steriel en algenvrij dus zou je ze zover ik weet zo kunnen gebruiken.
 
Dankjewel!
Ik laat ze even een paar uurtjes weken, heb ze zojuist vastgebonden.
 
Diegene die ook een Aquael pat mini gebruiken in een garnalen bakje, hoe hard hebben jullie hem staan?
Schuifje helemaal open? Dus harde stroming? of dicht? weinig stroming? of midden?

Is het aan te raden het slangetje te gebruiken voor de lucht in het water te krijgen?
 
In de 54 bruto liter bak heb ik hem op ongeveer 3/4 staan met spraybar en UV.
Belletjes gebruik ik niet.
In het 21 liter quarantaine bakje staat die net iets boven minimum ook zonder bubbels.
Wel zijn ze beide zo gesteld dat het oppervlak goed in beweging is.
 
Oké, maar het kan geen kwaad dat het mos op de bodem beetje in beweging is? Heb hem nu ook op 3/4 staan zoiets.
Momenteel zit hij tegen de achterwand aan, maar denk dat ik hem tegen een zijwand plaats, is dit slim?
Maak het filtertje bij jullie ook een klein beetje trillend geluid? Is dit normaal?
 
Die van mij zijn stil maar gebruik de plastic beugel niet, die kan wel wat resoneren denk ik.
Bij mij zijn alle planten een beetje in beweging, is juist goed heb ik begrepen.
 
Oké, ik heb de plastic beugel ook niet in gebruik.
Wanneer je met de handen de bak als het waren vastpak met platte handen, voel je het dan een klein beetje trillen?
Heb je toevallig een foto van hoe die bij jou zit?
 
In mijn fotoalbum staan fotos.
De pomp zelf trilt wel maar voel het niet in de bak.
Hoor ook niets en slaap er bijna tegenaan in geval van dat quarantaine bakje.
 
Oké vreemd, die van mij hoor je een klein beetje en wanneer je voelt voel je het trillen..
Wat kan ik hieraan doen?
 
Wanneer deze filtertjes goed lopen, hoor je geen trillend geluid. Eén keer heb ik dit gehad, maar dat stopte vanzelf na een dag.
Misschien nieuwigheid.

Slangetjes gebruik ik niet.
De schuifjes heb ik in geen van mijn bakken helemaal open staan, dan is het net een wildwaterbaan voor de garnaaltjes :D
 
Ik heb de mini pat wel helemaal open en vind het meevallen met de stroming. Trillen doet geen van allen hier.
 
Oké vreemd, die van mij hoor je een klein beetje en wanneer je voelt voel je het trillen..
Wat kan ik hieraan doen?
Ik gebruik die beugel ook niet en heb hem tegen de linker zijruit aan geplakt met de zuignappen. Zit er nog lucht in de spons of het motortje misschien? Ik heb er hier nu 4 draaien en die hoor je niet moet ik zeggen. Alleen met het oor direct naast de bak een hele lichte brom van het motortje maar ja dat is normaal.
 
Ohja als er lucht in zit hoorde ik hem ook, keer in de spons knijpen en dan is het vrij snel weg.
 
Wanneer deze filtertjes goed lopen, hoor je geen trillend geluid. Eén keer heb ik dit gehad, maar dat stopte vanzelf na een dag.
Misschien nieuwigheid.

Slangetjes gebruik ik niet.
De schuifjes heb ik in geen van mijn bakken helemaal open staan, dan is het net een wildwaterbaan voor de garnaaltjes :D

Ohja als er lucht in zit hoorde ik hem ook, keer in de spons knijpen en dan is het vrij snel weg.

Heb jij zoals je het schuifje nu hebt staan, ook dat er water langs het schuifje loopt? Wanneer je het zwarte gedeelte een stukje boven het water houdt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op dit moment heb ik de filter zitten zoals op de foto.
Denk dat ik hem inplaats van tegen de achterwand, tegen de zijwand hang.
Wat is jullie mening hierover?

Foto 18-12-16 12 52 17.jpg
 
Ik heb hem ook op de zijruit links achterin. Is het niet trilling die je hoort via het snoer misschien als de afdekruit erop ligt? Anders moet je die er even afnemen en kijken of er nog steeds iets trilt.
 
Zo monteren dat het water circuleert en je de planten een beetje ziet bewegen, op welke wand dat is moet je zelf beslissen wat het beste uit komt.

Langs het schuifje komt inderdaad wat water, hoort zo.
 

Terug
Bovenaan