Filter is redelijk luid


Ik heb het wel gedaan, op maat knippen en tegen de wand geduwd. Bij mij blijft het zitten, anders een stukje dubbelzijdig tape er tegenaan
 
Ik ben ook in het bezit van een JBL 1502 en ik hoor hem ook niet.
 
Heb je ook al even aan de rotor geprutst? Is dat stokkie recht? Kop eraf en dan die plaat eraf. Ring draaien en dan stokkie eruit trekken en dat vinnetje. Onderkant en bovenkant van dat vinnetje zit plastick dopjes, die dopjes even schoon prutsen met sate prikker dan stokkie met doppie er weer in,roter erop, weer doppie erop en de ring goed aandraaien. Push en draai systeem. Misschien dat het rotortje niet lekker gaat.

Beetje knullige taal maar weet niet al dei technische namen van het geheel.
 
Heb je ook al even aan de rotor geprutst? Is dat stokkie recht? Kop eraf en dan die plaat eraf. Ring draaien en dan stokkie eruit trekken en dat vinnetje. Onderkant en bovenkant van dat vinnetje zit plastick dopjes, die dopjes even schoon prutsen met sate prikker dan stokkie met doppie er weer in,roter erop, weer doppie erop en de ring goed aandraaien. Push en draai systeem. Misschien dat het rotortje niet lekker gaat.

Beetje knullige taal maar weet niet al dei technische namen van het geheel.

De push en draai ring goed bekijken , want hij kan zowel linksom als rechtsom gedraaid worden.
Bij de ene ( ik meen rechtsom ) gaat hij ratelen en bij linksom wordt hij goed aangedrukt en is hij stil.
Dit heb ik een keer gehad toen ik de pomp pas had.
 
Ik heb een lichtelijk krom wit stokje gehad dan loopt rotor denk ik tegen de zijkanten wat geluid geeft. De onderdelen kun je (toen tenminste) bij APO bestellen. Meen iets van aandrijfas ofzo. Onderdelen JBL.
 
Stokje kan niet krom zijn. is keramiek. breken kan wel. maar dan draait hij ook nog.

Heb ze in de voorraad .
 
Hier twee JBL1501 hebben draaien die aardig stil waren, alleen 's nachts als alles stil was kon ik ze horen.
Tetra Ex600+ draait nu op het kleine bakje. Ik hoor hem totaal niet,vind alleen de output tegenvallen.

Heeft ook relatief veel onderhoud nodig terwijl de bak amper belast is en ik misschien een keer of 4-5 in de week weinig voer. Witte watten zitten om de haverklap dicht.

JBL misschien eens in de 4 maanden onderhoud nodig (en dan nog niet echt). Tetra zeker elke 2 maanden.
 
Ergo, als je geen JBL meer wil zou ik denk ik nu gaan voor een eHeim, al ben ik tevreden met de Tetra. Ben nou eenmaal geen fan van onderhoud aan het filter, rotklus.
Mag denk ik de sterkte van de output van een JBL e1501 ook niet vergelijken met die van de Tetra ex600+
 
De filter draait nu een dik anderhalve week en nog steeds veel lawaai. Heb alles al een aantal keer gecontroleerd en alles is in orde. Ook zitten kantelen en geen lucht meer in de filter.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een alternatief.
Ik lees goede reacties over deze twee:

Tetra Ex 800
Eheim classic 350

Welke van deze twee is dan de beste optie?
Ik heb de Tetra 800 alsook een fluval 306. Beide geven met de DB meter op het filter 30 à 35 db.
 
Stokje kan niet krom zijn. is keramiek. breken kan wel. maar dan draait hij ook nog.

Heb ze in de voorraad .

Ben geen potten bakker :D maar zou niet weten waarom keramiek niet krom kan zijn. Hand vat van theekopje is ook niet recht. Was geen u krom maar echt lichtelijk gebogen. Ik denk een maandag stokkie. Heb nu ook extra setje altijd makkelijk, ook bij groot onderhoud, ander setje erin en draaien maar weer. Dan op gemak schoon maken. Dan is mijn filter ook wel een grote drek bak dus rotor vaak heel vies.
 
Om de simpele reden, dat hij dan niet is de rotor kan.
Ja, een stukje. verder niet.

Meer zeg ik niet, wil geen naam van doordouwer krijgen.:D:daisy: zeg dan. ouwe l*l ...ja?:zwaai:
 
Om de simpele reden, dat hij dan niet is de rotor kan.
Ja, een stukje. verder niet.

Meer zeg ik niet, wil geen naam van doordouwer krijgen.:D:daisy: zeg dan. ouwe l*l ...ja?:zwaai:

Niet hele stokkie zit in de rotor oudje :D Toppie van stokkie was wat krom. Deze doordouwende (K) kreeg het met wat gedoe wel in elkaar maar gaf wel herrie. Stokkie is ook daarna gebroken...... Volgens mij heb je me toendertijd de tip gegeven APO bestellen. Had toen nog 1 filter was crisis toen. Maand lang verversen, verversen en verversen. PFFF nooit meer, beter voorraad reserve spullen hebben.

Zou me maar niet druk maken over je imago :cool: Is toch prima in orde ;):D
 
Wattenstokje. ?

Ja. nou, ik heb de goeie in de la liggen, of ik zet een andere kop er op.
Genoeg in voorraad
Ook hele pompen.
 
Waar je was je toen mijn stokkie was gebroken? Wat een creatief idee, had me indertijd een hoop ellende bespaard.
Dan heb je weer wat geleerd, en gelijk een info voor algemeen nut :D
 
@Albert.K , goede tip, maar heb ik ook al uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat...
Heel de kast isoleren is nu toch ook niet de bedoeling...

Hoe is dit afgelopen?

Ik heb vorige week een E1902 aangeschaft en irriteer me mateloos aan het motorgeluid. Een constante zoem door mijn appartement dus de buren moeten dit ook opmerken.
Kantelen haalt de lucht er wel uit maar de zoem blijft, ook als ik hem optil van de grond.
Hem hem in een wasmand gezet en vol met handoeken omringt met nul resultaat. Bijzonder irritant.

Hij zit niet in een kast maar in zicht. Aangezien de LFS in mijn straat zit had ik de verkoper uitgenodigd voor een bezoek echter draait hij dit om door mijn pomp in de zaak te testen waardoor de zoem niet opvalt. Heb hem duidelijk uitgelegd dat mijn eisen hoger zijn dan die van hem en omdat er op de doos staat dat hij stil is dat ik dit ook mag verwachten.
De kop is terug naar de JBL voor controle maar heb sterk het gevoel dat dit niks wordt.
ALs de kop na de test nog steeds te veel geluid maakt krijgt hij nog een uitnodiging zodat hij zelf kan concluderen dat dit niet wenselijk is in mijn woning. Indien hij hier niet op in gaat wil ik mijn geld terug.
Ik heb hem immers de gelegenheid gegeven om een klacht te verhelpen en zelf te ondervinden.

Ik overweeg een sump te bouwen met een stille pomp als deze:

In line zetten is ook een optie maar wordt een dure potfilter zo.
 
't Ja, ik heb zowel een e902 als ook een 1502 die beide muisstil zijn. Natuurlijk moeten ze wel "inlopen" en luchtvrij zijn.
 
Ik heb zowel 2x de 902 in 1 kast hoor niks, thans geen storende geluid oid. En 1 1502 die hoor ik ook niet.
 
Hoe vreemd het ook klinkt, het kan helpen om de stekker andersom in de contactdoos te steken, de stroom vloeit dan ook andersom door de elektro spoel en de rotor draait de andere kant op.
Hoe kom je daar nou bij? het is wisselspanning..

Oeps, ik zie dat ik een post van een jaar terug citeer :sorry:
 

Terug
Bovenaan