Seabait zei:
webhond zei:
Watten worden gewisseld als ze echt vuil blijven na uitspoelen.
Is wel wat duurder maar probeer eens om elke keer nieuw watten te doen ipv uitspoelen want zweefvuil is mega fijn en vraag me af of je dit wel uit de watten krijgt met spoelen...
Om hier nog even op terug te komen. Heb gisteren nieuwe watten erin gedaan. Had de hoop dat 20 uur later de bak toch wel helder zou zijn, ik kan niet echt zeggen dat ik een verschil zie. Het blijft "sneeuwen".
Weet nu niet meer wat aan te passen. Heb de uitstoom al zo vaak veranderd, van spraybar naar enkele straal. Van aan de zijwand tot tegen de achterwand. De aanzuig verplaatst onder de uitstroom. Ik zie niet echt iets wat hier veranderd.
Misschien ben ik het wel en is dit normaal, maar als mensen praten over helder water, dan is het helder, en zie je niet 1000-en miniscule deeltjes zweven???
Als ik dan de meeste foto's bekijk dan ben ik niet de enigste, want ik zie overal wel iets op, en das nog groter dan ik heb.
Ligt het nu aan mij of doe ik iets goed verkeerd.
Nogmaals, mijn filter is dusdanig opgebouwd:
Onderin: Niks ( past ook geen mandje )
2e mandje : Siporax
1e mandje : Blauwe grove schuim en daarom een laag watten.
Uitstroom staat nu links boven in de hoek gericht op de vooruit. Dus een spraybar van 30 cm tegen de achterwand.
De aanzuig zit rechts in de hoek 10 cm boven de bodem ( verwerkt in de achterwand )
Er is een duidelijke stroming te zien door heel de bak, planten bewegen zachtjes op en neer en ook de planten dicht bij de bodem zie je bewegen. Je ziet ook dat de deeltjes van de een naar de andere kant gaan. Dus meer dan voldoende stroming?
Any ideas?