Wat is er nieuw

Filter media

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Holynoise1977
  • Startdatum Startdatum
rubke zei:
Ik heb ook de E901 en heb eerst die 2 kleine voorfilters erin zitten dan in 3 mandjes van onder naar boven siporax met bio ballen en in het laatste mandje de 2 fijne sponzen van jbl zelf.

Grtz.

Ik dacht dat de JBL met micromec werd geleverd? Heb je dat vervangen door siporax?
 
Dat was ook zo Jeroen. Tegenwoordig geen micromec meer.

~ Ivo
 
Is toch niet verboden? dacht ik?
 
Wat heeft verboden zijn ermee te maken?
Er is een tijd geleden een aankondiging geweest van JBL dat de filters niet meer met micromec geleverd worden. That's all.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Wat heeft verboden zijn ermee te maken?
Er is een tijd geleden een aankondiging geweest van JBL dat de filters niet meer met micromec geleverd worden. That's all.

~ Ivo

Ik dacht dat de JBL met micromec werd geleverd? Heb je dat vervangen door siporax? Zei jeroen. 😉 😉

Toen zei IK........
 
Bertus zei:
Zet eens een zakje op je uitstroom, een stofzakje.

misschien zit het wel gewoon in je water.

Enne.
Onderin: Niks ( past ook geen mandje )
2e mandje : Siporax
1e mandje : Blauwe grove schuim !!! Oke, en waar is de Fijne schuim???? Nu vliegt het door het blauwe, en door de watten.

Doe de blauwe schuim op de Siporax,
Dan de fijne schuim en watten in het 1 ste bakje,

Heb ik nu gedaan, zit er zo in:

watten
fijne schuim

blauwe schuim
siporax

leeg

Ik hik hier al langer tegenaan. Heb al zoveel geprobeerd en het word niet echt helder. Het is schoon, ja dat wel, maar je ziet duizenden kleine deeltjes door de bak zweven. Of anderen dat ook hebben, weet t niet. Zie het van veraf niet, maar van dichtbij zeer zeker wel.

Ook wat betreft de opstelling heb ik al zo veel gezocht, kijk ik bij foto's van bakken om erachter te komen hoe mensen deze hebben staan maar de meningen zijn zo verdeeld dat ik niet echt een definitieve opstelling kan vinden.

Seabait zei:
Misschien een optie als je dat nog niet geprobeerd hebt om de spraybar van de rechter zijruit naar links over de lengte van de bak te laten stromen aan het oppervlak zodat de rondstroming met alles via de linkerzijkant word omgebogen en zo naar rechts je aanzuiging in gaat.

Dit heb ik idd ook al geprobeerd en hij staat nu weer zo erin. Moet zeggen dat ik meer stroming zie bij een plaatsing tegen de achterwand. Misschien is het zoals je zegt, lijkt het bij mij erger omdat ik het omschrijf als sneeuw en eerlijk gezegd had ik me er al voor een groot deel bij neergelegd dat het zo zou blijven. Maar dan kom ik weer eens bij mijn vriendin en dan zie ik een kraakheldere ( lido 120 ) en dan denk ik toch weer dat het niet aan mij ligt en dat het anders kan.
 
Met de fijne spons,zal het minder worden.
Vangt meer weg,he.

Wordt de watten niet opgezogen ?naar de rotor?
Ligt daar een roostertje op?
 
Ja daar ligt een groene rooster op.
 
Bertus zei:
Mascha&Ivo zei:
Wat heeft verboden zijn ermee te maken?
Er is een tijd geleden een aankondiging geweest van JBL dat de filters niet meer met micromec geleverd worden. That's all.

~ Ivo

Ik dacht dat de JBL met micromec werd geleverd? Heb je dat vervangen door siporax? Zei jeroen. 😉 😉

Toen zei IK........

En dat is uiteraard niet verboden. Alleen een beetje zonde van je geld.
 
jeroenw zei:
rubke zei:
Ik heb ook de E901 en heb eerst die 2 kleine voorfilters erin zitten dan in 3 mandjes van onder naar boven siporax met bio ballen en in het laatste mandje de 2 fijne sponzen van jbl zelf.

Grtz.

Ik dacht dat de JBL met micromec werd geleverd? Heb je dat vervangen door siporax?

De nieuwe JBL pompen worden niet meer geleverd met micromec, alleen wat keramische pijpjes en de rest van de mandjes sponzen. Deze heb ik er dus bijna allemaal uitgehaald op de laatste 2 na, de rest van de mandjes toen gevuld met siporax gecombineerd met bio ballen wat ik al reeds in een ander draaiend filter had zitten.

Grtz.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan