De visjes zijn er niet meer. De vuurgarnalen lijken het nog te doen.Hoe gaat het met je aquarium @AquaElv ?
Vaak zie je dan juist dat garnalen het eerste het loodje leggen.Dan iets met water aan de hand
Vuurgarnaaltjes overgenomen van een hobby kweker 🙂Jammer van je visjes. Wat voor garnalen heb je?
Chatgpt kwam meerdere keren met de neonziekte aanzetten, verder dat de garnalen daar niet ziek van worden maar dat ik ze wel in de gaten moest houden.Vaak zie je dan juist dat garnalen het eerste het loodje leggen.
Ik zie weinig rood in de strepen -> Stress
Zie ik het goed dat de kieuwen knalrood zijn? -> Dan iets met water aan de hand
Doffe plekken lijkt wel op iets van schimmel of rot
Ja ok maar als je echt slechte waterwaarden hebt dan zijn de garnalen vaak als eerste aan de beurt.Chatgpt kwam meerdere keren met de neonziekte aanzetten, verder dat de garnalen daar niet ziek van worden maar dat ik ze wel in de gaten moest houden.
Erg jammer van de vissen. Wat ik vooral in gedachten heb is dat het filter gewoon te klein is om voldoende bacteriën in te laten huisvesten.
Dat was inderdaad ook een reden waarom ik dit topic maakte, vind hem nog steeds wel redelijk hard blazen ook al staat hij op zijn zachtst. Ik heb de spraybar nu bijna bovenwater gedaan omhooggericht.Heb hier zon zelfde filter liggen. Ding moet genoeg bacterien kunnen houden.
Heb met minder filterinhoud een zelfde maat bak draaiend gehouden.
Hoe snel heb je de uitstroom van dat filter staan trouwens? Want die kan best wel hard blazen voor zon klein bakje!
Zat bij mij bij een 100l aquarium...
Klopt, maar de garnalen lijken er geen last van te hebben, bewegen nog zoals voorheen en eten nog, zijn niet schuw. Waterwaarden waren inderdaad getest.Ja ok maar als je echt slechte waterwaarden hebt dan zijn de garnalen vaak als eerste aan de beurt.
Heb je tips voor een merk qua druppeltest?Het voordeel van een buitenfilter is dat die geen ruimte inneemt in de bak en de sponzen, medium, hoeven minder vaak gespoeld te worden. Maar wat voor @AquaElv denk ik vooral interessant zal zijn is om met druppeltesten zelf de waterkwaliteit te testen.
Jazeker. Colombo is bijvoorbeeld goed. In een testkoffertje zitten 7 testen.. JBL is ook goed, wat luxer qua maatschepje. Wel duurder in aanschaf.Heb je tips voor een merk qua druppeltest?
Ik heb de gaatjes al wat groter geboord, maar mensen gaven als tip om niet in één keer te groot te boren.Wat ik altijd bij mijn spraybars doe is gaatjes bij boren als de waterstroom te hard gaat. Gaten groter maken kan ook, maar ik vind de uitstroom mooier als er meer gaten zitten
https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ebi-bob-sponsfilter.htmlZe zijn er ook met ingebouwde pomp
Ja het water oppervlak moet blijven bewegen toch?Zorg er wel voor dat je een lichte rimpeling van het wateroppervlak houdt vanwege de gasuitwisseling.
Psst AquaElv, Jessica is een hij die John heet en is verzot op kroketten.Dankjewel Jessica, die ziet er goed uit. Ook dat hij stil is (de super fish maakt toch best wel wat herrie soms). Deze ga ik bestellen 🙂
Das heul errug correcto. 😇Ja het water oppervlak moet blijven bewegen toch?
Haha. Oke, sorry ik ging te snel uit van vrouw door Jessica in de naam 😆 😆Psst AquaElv, Jessica is een hij die John heet en is verzot op kroketten.
😉😁
Er zijn ook mensen die denken dak uit Friesland kom. Geen idee waarom.....Haha. Oke, sorry ik ging te snel uit van vrouw door Jessica in de naam 😆 😆
Even ter informatie.
Nickey aquaria heeft verschillende filmpjes gemaakt met uitleg.
Deze gaat bijvoorbeeld in op waterwaardes.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.