Filtermaterialen, verlies van doorstroming l/h?

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 feb 2020
Zou het kunnen dat ik een schijf courgette te lang in de bak heb liggen +/- 24 uur, en er een te zware belasting zou kunnen ontstaan? Geven filterwatten een groot verlies aan doorstroming - l/h ?
Ik heb in een mandje waar 2 laagjes sponzen in liggen 1 spons eruit gehaald en dat aangevuld met filterwatten. Extern filter JBL Cristalprofi 902

Zou Siporax en sponzen beter zijn quacapaciteit?

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Ik heb in de bovenste mand ook onder de voorfilter wat filterwatten om zo het water te ontdoen van fijn spul als het weer de bak ingaat. Ik denk dat dit niet veel weerstand geeft als je dat met regelmaat vervangt.

TS
Friesian

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 feb 2020
In de 902 van JBL zit een rondje in het vak van het voorfilter, amper mazen. Zou het veilig zijn om in het bakje onder het voorfilter filterwatten te doen voor de pomp? *Edit* Ik maak even een foto, dat praat gemakkelijker.:)

TS
Friesian

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 feb 2020
Aha, dat wil ik ook gaan doen. Was alleen bang dat er watten in het pomphuis kunnen komen.

rjoemman

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
17 nov 2019
Leeftijd
50
Courgette krijgt hier de kans niet eens om er twee dagen in te liggen

TS
Friesian

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 feb 2020
Even in het kort vertellen. Filterwatten onder voorfilter valt tegen. Ik had ze er in gelegd zonder eerst uit elkaar te trekken. Volgende keer probeer ik dat wat beter. Zou dat verschil maken? Er kwam amper een stroming waardig te noemen.

Correctie, ik doe het nu. Filterwatten wat meer uit elkaar trekken, meer volume. Als ik me eenmaal ergens in vastgebeten heb...............:unsure::)

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Ben benieuwd en ik heb wel een vrij dunne laag moet ik zeggen. Men gebruikt ook vaak die filterwatten in de oude potten van Eheim en dan hoor ik ook niks over veel afname van de uitstroom. Ik heb dat ook altijd gehad in de 2213 en de 2211.

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 jan 2019
Courgette krijgt hier de kans niet eens om er twee dagen in te liggen
Ligt er aan hoe grote courgette je erin plomp. Bij mij is het na 24 uur gewoon gedaan. En gooi ongeveer en cm of 10 15 erin

Private conversations
Help Users
    Bovenaan