Filters koppelen?


J

Joey9411

Guest
Goedendag

Ik zit te denken om 2 filters te koppelen het gaat dan om een jbl e1502 en een oase bio master 600 kan dit op 2x een intake en 1x een outlet ? En dan koppelen
Het gaat er om dat de oase pomp niet genoeg doet met een co2 reactor er op nu wil ik de jbl op een reactor aansluiten en alleen mechanisch filteren
Pompen komen op een juwel rio 350
 
kan wel maar dan zal je hoogswaarschijnlijk met Druk pvc moeten werken.
 
Dat is inderdaad mogelijk, en war keesvd zegt, dan moet je waarschijnlijk met pvc gaan werken.
zie mijn topic Fusion en dan op p4 zie je ongeveer hoe t bij mij gedaan is.
ik heb een Eheim prof4/350 en de Eheim prof4/600 aangesloten met PVC 25mm.
 
Hmm oke helaas zijn mijn doorvoeren niet zo heel groot zou het ook af kunnen met 16mm of moet het echt 20 zijn
 
Kan dit niet gewoon met een T-verbinding of zie ik iets over het hoofd?

eheim.jpg
 
Ik denk als je de uitstroom van twee filters gaat koppelen met normale 12/16 of 16/22 slang je de uitstroom beperkt en dus de totale flow. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om zoiets te doen maar later toch besloten om voor beide filters toch een aparte invoer en uitstroom te maken. Zo ben je ook wat flexibeler in het bepalen van de uiteindelijke stroming in je aquarium.
 
Hmm het is wel lastig meschien dat ik iets ga maken waardoor ik wel beide pompen appart een instroom en een uitstroom hebben maar toch aan de zelfde kant de uitstroom en dan links en rechts een instroom
Zou dit beter zijn?
 
Kan dit niet gewoon met een T-verbinding of zie ik iets over het hoofd?

Bekijk bijlage 287848
Als je dat doet en 1 van je filters blaast harder dan de ander, heb je kans dat je die ander sloopt ivm teveel tegendruk. Bovendien heb je kans dat de stroming in je bak daardoor afneemt.
Mij een raadsel waarom je niet gewoon 2 filters, 2 in- 2 uitstromen neemt.
 

Terug
Bovenaan