Hans Maks
Well-known member
Ik wil het grind van de bak verwijderen en opnieuw bedekken met filterzand. Ik weet dat ik het filterzand moet spoelen, maar wat is een goede manier om het de spoelen? Ik heb zo’n 50 kg zand nodig.
Haha welke kou jong sissypants😀Ik heb een paar weken terug ongeveer 60 kilo zand gewassen buiten, slang vanuit binnen met iets warm water erin.
met deze kou ga je anders helemaal stuk met je handen in zo'n ijsbak water 😀
Haha welke kou jong sissypants😀
haha ja snap ik en in de winter krijgt de hobby net even wat meer aandacht, althans dat is hier zoHaha ja ja I know know ik ben een watje
Heel eerlijk: heb t vorig jaar gedaan met t zand voor de huiskamerbak, met koud water.
handen in t water, eruit, kou & wind erop.. op ten duur was mijn huid letterlijk open aan t breken.
sindsdien iets warm watertje erdoor in de winter
mijn voorkeur gaat overigens uit naar spoelen in de zomer, maarja om nu telkens te wachten op warm weer alvorens je wat gaat doen 😀
Heb hier zelf de gewoonte dat wanneer het bad gebruikt is om deze na te spoelen.En als je gaat baden heb je zand in je spleet 🙂
Dan heb je het verkeerde zand, in Almere buiten heb je een gespeciaalde zand groothandel die filterzand verkoopt welke ook verhit is deze gooi ik zonder te spoelen in de bak en vanaf eerste moment glashelder.Gewoon in de tuin met een tuinslang verder zoals Daniel beschrijft.
Geeft zo'n zooi in de keuken.
Ik heb 100kg te gaan.
En ja ook filterzand vind ik moet gespoeld worden.
En als je gaat baden heb je zand in je spleet 🙂
Kijk, is een idee. Met die artrose handen van mijn kan ik spoelen vergeten. Zeker in de winter in de tuin. Wel bedrijf is dat?Dan heb je het verkeerde zand, in Almere buiten heb je een gespeciaalde zand groothandel die filterzand verkoopt welke ook verhit is deze gooi ik zonder te spoelen in de bak en vanaf eerste moment glashelder.
Heb je toevallig een naam van dit bedrijf? Ben wel benieuwd!Dan heb je het verkeerde zand, in Almere buiten heb je een gespeciaalde zand groothandel die filterzand verkoopt welke ook verhit is deze gooi ik zonder te spoelen in de bak en vanaf eerste moment glashelder.
Dan heb je het verkeerde zand, in Almere buiten heb je een gespeciaalde zand groothandel die filterzand verkoopt welke ook verhit is deze gooi ik zonder te spoelen in de bak en vanaf eerste moment glashelder.
#Me too, voor mijn volgende sloot.Heb je toevallig een naam van dit bedrijf? Ben wel benieuwd!
Ander zand, niet het verkeerde zand
gevraagd aan het bedrijf leert me, Multiquarts Aqariumzand 04/08 mm. of 08/1,4 mm. van zuivere kwarts, is gewassen, vuurgedroogd en nauwkeurig gezeefd zijn. alleen een mate van stof.Op internet vind in multiquartz in Lelystad.
[/QUOT
Dank je, bij oordenco is ook Kwarts zand dus.http://www.oordenco.nl
Hier haal ik het filterzand.
Niet spoelen en zo in de bak, scheelt een pak werk.
Misschien hetzelfde zand, alhoewel ik vaak hoorde dat het wildkamp zand echt gespoeld moest worden, zelf heb ik geen ervaring met het wildkamp zand.Ik heb het filterzand vd Wildkamp ook niet grondig gespoeld voor ik het in mn bak mikte.
Wat vond je van het uiterlijk tussen deze twee soorten zand? Ik vind het verschil tussen de kleinste 0.2 en de grootste 0.8 korrel wat groot bij de groothandel in Almere. En ziet het er ook zo natuurlijk uit als het zand van WIldkamp?Ik heb zowel filterzand van Wildkamp gehad als bij het adres van Jos in Almere. Dat is een heel groot verschil. Zand van Wildkamp moet je echt goed spoelen helaas. Zand uit Almere kan zo in de bak.
Ik gooide de tuinslang in een pvc buis en ging daarmee het zand omwoelen. Werkt prima en je hoeft je handen niet nat te maken 😛Ik heb een paar weken terug ongeveer 60 kilo zand gewassen buiten, slang vanuit binnen met iets warm water erin.
met deze kou ga je anders helemaal stuk met je handen in zo'n ijsbak water 😀
filterzand 0.2-0.8 | ||
filterzand 0.5-1 | ||
filterzand 0.8-1.2 |
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.