Flappie00's bakkie


Kijk. Leven in de brouwerij, ziet er goed uit hoor! Leuke garnaaltjes zijn dat. Mooi geel is niet lelijk :D

En voor de Po4: beslist niet mee gaan klooien, dat komt vanzelf wel goed als er meer afval in de bak terecht komt.
 
Dank jullie wel.
Het zijn er 15, hebben jullie tips kwa voer wat goed voor ze is?
 
Woaw Flappie mijn complimenten hoor. Ik vind echt dat je bakje er erg leuk uitziet. Je hebt echt enorm veel geleerd in een hele korte tijd en dat stuk hout heb je echt op een mooie manier in je bak gezet. Knap hoe je de tips die je krijgt op dit forum ook gelijk kunt gebruiken en daar ook je eigen draai aan weet te geven!

Leuk ook de garnalen die je hebt gekocht, welke garnalen zijn het precies?

Mag ik jullie voorstellen slakkie 't slakje
Haha, aangenaam kennis te maken Slakkie het slakje van Flappie! De meeste mensen zijn niet blij met toevallige slakken die spontaan verschijnen of heb je deze bewust in je bakje geplaatst? Als je er geen plaag van wilt maken kun je beter niet te veel voer in je aquarium gooien. ;-)

Hoe krijg je de po4 omhoog dan?
Nu gaat er dagelijks een beetje mini granulaat in.
Door fosfaat toe te voegen aan je aquarium krijg je de fosfaatwaarde hoger. Hier op het forum zijn daar al vele topics over te vinden.
En als dat granulaat alleen voor je garnalen is, is dat denk ik wat veel.
Je hebt nog geen vissen in je bak. Die waarden kunnen gaan veranderen wanneer je vissen en andere bewoners in je bak krijgt.

Ik heb geen idee of je met jouw planten naast de capsules in de bodem ook nog vloeibare voeding moet geven.
Klopt, maar de vissen gaan toch niet ineens de PO4 waarde omhoog halen?

Het zijn er 15, hebben jullie tips kwa voer wat goed voor ze is?
Je kunt om te beginnen gewoon vlokvoer fijnmalen en gebruiken. Zoals zojuist besproken in de chat zijn er verschillende opties om te voeren aan garnalen. Ieder voer heeft zijn eigen kenmerken en kwaliteiten.
 
Dank je wel @Hoogheid.

Het zijn citroen garnaaltjes.
Het was een toevallig slakje. Het was er 1 nu ondertussen al 3 gespot...
Nu komt 't moeilijkste wachten tot vivarium...
 
Zaterdag mijn 1e keer naar vivarium. Wat een feestje was dat. Mijn bak waarders waren weer goed dus ik kon mijn eerste koppel visjes kopen. Die daarna bij ton, lex en stefan in de crech mogen verblijven.

Bij thuiskomst kwam ik er achter dat het geen honing gouramis zijn maar goud garmis. Oeps
Ze zitten nu 3 dagen in me bakkie en heb 't idee dat 't vrouwtje ook iets minder stres begint te krijgen. Gelukkig want ik vind 't een erg naar gezicht

IMG_20191105_120517.jpg

Het vrouwtje

IMG_20191105_120042.jpg

Mannetje en vrouwtje. De kleuren zijn in het echt mooier

 
Vandaag nieuwe visjes en een Nieuw plantje gekocht. De enchinodorus lijkt niet lekker te gaan en stengel plantjes vind ik eigelijk leuker.
De visjes (pristella's) zijn aan 't wennen in de bak in de zak en om de zoveel min doe ik wat aquarium water erbij. Tot mijn verbazing zie ik opeens een schuimnest van de gouramies. Super leuk
IMG_20191109_183511.jpg
 
Pristella s zijn leuke visjes hoor en ik heb ze in de oude meterbak ook gehad. Scholen vaak leuk samen.
 
Overzicht van de bak tot nu toe. Morgen zal ik 't nieuwe plantje toevoegen.
IMG_20191109_194801.jpg
 
De echinodorus groeit redelijk snel en heeft dus ook wat voeding nodig. Dat geef je inmiddels ook toch? Wat het ook kan zijn is dat de bladeren wat aan het verslijmen zijn. Dan staat hij iets te diep in de grond.

Verder nogmaals mijn complimenten voor je bakje, het ziet er erg leuk uit! :petjeaf:
 
Heb ze eruit gegooid. Ze stonden al bijna 2mnd met voeding. Heb er nu stengel plantjes neergezet. Dank je daan.
 


Weer een kleine verandering. De meeste enchinodorussen weggehaald. Een stengel voor in de plaats. Vi d 't nog steeds een rommelbak...

De pristella's heb ik eindelijk zien eten.

Uhm filmpje beste zonder geluid bekijken
 
Leuke video! Het lijkt alsof je vlokvoer geeft. Of althans, iets dat blijft drijven in de bak. Als je je zorgen maakt zou je kunnen proberen om iets anders te voeren dat sneller naar beneden zakt. Mogelijk eten ze het dan wel direct.

Oh trouwens, voor goede informatie over vissen kan ik je AquaInfo aanraden: https://www.aquainfo.nl/artikel/pristella-maxillaris/ <-- Over deze vis
 

Terug
Bovenaan