Wat is er nieuw

Folie aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hartlief
  • Startdatum Startdatum
H

Hartlief

Guest
Hallo ik heb een kweek bak met 4 bakjes aan elkaar voor mij betta.s maar ik zoek een folie om in de binnenkant te kunnen doen kan ik die achterwand zwart folie veilig gebruiken in mij aquarium

Waarom aan de binnenkant en niet aan de buitenkant? Ik zou het zelf in de bak niet gebruiken.

Om dat het een bak is met 4 afscheiding door 3 glas plaatjes

Misschien een ander idee

Maar goed als ze elkaar kunnen zien is dat toch niet zo erg?

Dat weet ik dus niet

Ben bang dat ze gestrest worden of het glas aanvallen

Maar goed als ze elkaar kunnen zien is dat toch niet zo erg?
Enerzijds krijgen ze er levendigere kleuren van; anderzijds levert t een bak stress op, continue elkaar kunnen zien.

Ben bang dat ze gestrest worden of het glas aanvallen
Ik denk dat het glas dat wel wint hoor.

Enerzijds krijgen ze er levendigere kleuren van; anderzijds levert t een bak stress op, continue elkaar kunnen zien.

Ik denk dat het glas dat wel wint hoor.
Ja daar ben ik niet bang voor

Iemand een ander idee?

Veel planten / steen ervoor. Werken met losse bakken. Extra glasplaatje bij ieder scheidingswandje kitten en er een kartonnetje tussen doen zodat die niet nat wordt. Foamboard mits goed afgekit schijnt er ook wel aardig tegen te kunnen.

Werken met folie aan de binnenkant lijkt mij niet wenselijk. Wellicht een niet doorzichtig kunststof plaat op maat snijden en die in de bak plaatsen?

Werken met folie aan de binnenkant lijkt mij niet wenselijk. Wellicht een niet doorzichtig kunststof plaat op maat snijden en die in de bak plaatsen?
Als dat veilig is zit op dit moment naar foamboard te kijken maar lees er verschillende meningen over

Zwarte dunne filtermatten er tussen?
Dat is nog eens een simpele en veilige oplossing. Stukje zwart filtermat tegen het glas aan kan natuurlijk ook! Zo heb ik zelf eens een groot aquarium onderverdeeld in verschillende kleine kweekbakken dus dat ik daar zelf niet op gekomen ben :stom:.

Zwart plexiglas plaatje er tussen is veilig, worden ook aquaria van gemaakt

Oké bedankt allemaal ik ga op zoek naar filter matjes.en anders word het plexiglas

Er zijn van die filtermatten te koop bij bv de Hornbach en de dunste is iets van 1,5 cm schat ik zo in. Maar goed dan moet je die nog goed in de bak krijgen om deze in segmenten te verdelen toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan