Een aantal berichten verder, een aantal planten, vissen en Co2 flessen verder...
En inmiddels een osmose apparaat besteld.
Ik vind het zo bijzonder dat, toen ik nog thuis woonde m'n planten "als vanzelf" groeiden en sinds ik verhuisd ben wil het gewoon niet aanslaan allemaal.
Ik wou voor mijzelf en jullie even alles op een rijtje zetten. Ik wil gewoon zo graag dat het me een keer gaat lukken om ��k een mooi beplant aquarium te hebben en dit vol te houden. Daarom maak ik een lijstje van alle techniek, voeding en alles en dan hoor ik graag of dit goed is voor een mooie plantengroei.
Het aquarium met de techniek:
- Juwel Rio 240
- Juwel Colour High-Lite T5 54 Watt.
- Juwel Day High-Lite T5 54 Watt.
- Eheim professionel 3 extern filter
- Tetratec, welk type weet ik niet. iets kleiner dan de Eheim
*Het water stroomt links uit een buis met gaatjes en rechts loopt het gewoon uit de buis, niet tegen elkaar in gericht.
*Ik filter over turf sinds begin juni 2016
Daarnaast zitten er keramische buisjes, kool (wat niet meer actief is), witte filterwatten en sponzen.
- Hydor externe verwarming
- Co2 set met JBL PH controller
- PH elektrode van Dennerle
- Co2 checker van Dennerle
-Een osmose apparaat is onderweg!
Plantenvoeding:
Dennerle Scapers Green 1 x 10 ml per week
Profito 1 x 10 ml per week
Easy Carbo 2 x per maand 10 ml
JBL mestballetjes (de 7 balletjes)
Easylife 25 root sticks
Vissenbestand:
6 maanvissen
6 corydoras trilineautus
1 corydoras habrosus
1 altisponosa
1 diamantzalm
3 espei
1 otocinclus
1 L-240
*wellicht zijn de vreemde getallen jullie al opgevallen, deze vissen zijn overgebleven na ziekte, uitval, verhuizingen.. en mogen in mijn bak oud worden. Ze zullen verder niet worden aangevuld.
Is dit oke? Ik zal ook even een collage maken van hoe mijn bak er bij heeft gestaan en hoe hij er nu bij staat.