Wat is er nieuw

Foto-album Juwel 240 van Angelawiersma17

• Onderwerp starter Onderwerp starter Angelawiersma17
  • Startdatum Startdatum
Dat is jammer. Hopelijk blijft het bij dit ene vrouwtje en vallen er niet nog meer slachtoffers.

Ik hoop ook dat het hier bij blijft Cédric.
Vanmiddag heb ik een nieuw vrouwtje opgehaald voor meneer. Ik ga ze goed in de gaten houden.

Wat is de natuur ook een ziek fenomeen! ... zag die foto van die vervelling op de tak

Wauw! Wat een mooie bak😀:thumbs:
Jammer van je vrouwtje hopen dat het daar bij blijft

Ik hoop ook dat het hier bij blijft en dat het nieuwe vrouwtje nog lang in mijn bak rond mag zwemmen 🙂

Mijn cory's waren weer lekker aan het bulldozeren, snel even mijn mobiel gepakt en het tafereel gefilmd!

Helaas, het tweede vrouwtje vandaag ook bleek en ook geen interesse in voedsel. Ik snap er niets van 🙁 De rest van de vissen zijn allemaal prachtig op kleur en actief. De enige verklaring die ik kan vinden is dat beide dames bij dezelfde winkel vandaan kwamen en dat dit misschien geen goed nest is geweest. Ik ga contact opnemen met de dierenwinkel waar ik het mannetje vandaan had want zij importeren uit het buitenland had ik begrepen. En omdat het mannetje van hun wel in goede gezondheid is wil ik het nog een keer proberen met deze soort, mocht deze dame ook komen te overlijden 🙁

Dat is jammer en niet leuk Angela. Wel fijn dat de rest van de vissen het zo goed doen en je filmpje is heel leuk!

Gaat dit (alweer)over de agassizii 'fire red'? zo ja dan hebben wij er al erop gewezen dat dit gewoon een zwakke kweekvorm (b)lijkt en dan is dat slechtere/mindere nest dus niet de enig mogelijke oorzaak.
Niet om te willen doemdenken, maar omdat het gezien alles wat wij meekrijgen met die vorm reëel blijkt: als je het mannetje zijn tijd laat uitzitten en niet meer uitbreid voorkom je misschien wel heel wat kopzorgen. Je wilt plezier hebben van je visjes, denk dan eens na over de oersterke cacacuoides,

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit ging alweer over de fire red. Zoals ik al eerder aangaf wou ik het nog wel met 1 ander vrouwtje proberen omdat het altijd kan zijn dat ik net een zwakker vrouwtje had. Mocht het mannetje ook komen te overlijden haal ik geen nieuwe fire reds meer. Ik haal ook geen vrouwtjes meer van deze kweekvorm en zal inderdaad overstappen op de cacacuoides.

Nog een naar bericht, mijn man en ik hebben afgelopen zondag een ernstig verkeersongeluk gehad. Gistermiddag mochten we het ziekenhuis weer verlaten. Ik heb een gebroken sleutelbeen en gebroken ribben en mijn man heeft zijn knieën flink beschadigd, gelukkig niet gebroken en een lichte hersenschudding. In de andere auto zaten een man en 2 kinderen van 11 en 13 jaar. De oudste heeft het momenteel moeilijk maar ze zijn allen buiten levensgevaar.

Ook kan ik nu een tijd niet thuis zijn omdat mijn man niet kan traplopen dus verblijven we bij onze ouders. Mijn buren geven de vissen nu te eten maar de ramen, de algen, de planten... alles zal een tijd geen onderhoud hebben en het vele werk wat ik de afgelopen tijd in het aquarium heb gestopt zal nu even voor niets lijken.

Desalniettemin mag ik niet klagen, we leven nog, de andere partij leeft nog en het gaat elke dag een stukje beter.

Dat is een naar bericht. Sterkte voor de komende tijd en beterschap. Gelukkig dat er geen levensgevaar is en ik hoop maar dat het met het kind van dertien ook weer helemaal goed komt.
Fijn dat het elke dag weer beter gaat

Ook van mijn kant uit sterkte toegewenst voor de komende tijd en een spoedig herstel.

Sinds maandag ben ik er ook achter hoe vervelend het is als je zelf niets aan je aquarium kunt doen.
met de fiets ongelukje gehad en hierbij van mijn rechterbeen het kuitbeen, scheenbeen en enkel gebroken.
even uit de running dus. Maandag nog geopereerd omdat het been wel een heel erg vreemde stand had.
inmiddels voorzien van de nodige plaatjes en schroeven. Hoe gaat het inmiddels met jullie herstel ?

ik lees het nu pas, maar wat een ellende allemaal.

hoop dat je er gauw bovenop komt en je bak tegen die tijd nog "te doen" is aan alg enzovoort.

Sinds maandag ben ik er ook achter hoe vervelend het is als je zelf niets aan je aquarium kunt doen.
met de fiets ongelukje gehad en hierbij van mijn rechterbeen het kuitbeen, scheenbeen en enkel gebroken.
even uit de running dus. Maandag nog geopereerd omdat het been wel een heel erg vreemde stand had.
inmiddels voorzien van de nodige plaatjes en schroeven. Hoe gaat het inmiddels met jullie herstel ?

Jeetje, dat moet een naar ongeluk met je fiets geweest zijn! Veel sterkte met het herstel. Het is zeer vervelend als je niets kunt doen aan je aquarium inderdaad maar het is nu even niet anders. Buurvrouw geeft de vissen te eten en komende zondag ga ik er voor het eerst weer heen. Ik ga dan een poging doen om wat planten te snoeien en mijn vader gaat helpen om water te verversen.

Met mij gaat het elke dag beter gelukkig. Ik kan zelfstandig douchen en naar het toilet maar ik kan nog niet echt dingen tillen en bukken doet ook zeer aan m'n sleutelbeen, dan steekt het.

Mijn man ervaart nu veel pijn door de kneuzingen en zijn knieën zijn nog zwak maar al met al komen we de dagen wel redelijk oke door.
Ik moet over 4 weken terug naar het ziekenhuis om te kijken hoe de breuk geneest. Of er callusvorming plaatsvindt (een soort weefsel tussen de 2 stukken bot). Als dit zo is en het gaat goed dan kan alles op de natuurlijke manier genezen. Is dit niet het geval dan moet ik geopereerd worden.

We wachten het af en houden goede moed!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan