Foto album van Flishxx


F

Flishxx

Guest
Hey allemaal!
Omdat ik gister mijn 3e aquarium heb ingericht. en zaterdag bezig ga met de 4e en de 5e, leek het me leuk om een foto album te maken.
Ik weet niet of mensen hier geïnteresseerd in zijn, maar het leek me leuk om jullie tips & tops te horen :)
Ik heb veel fouten gemaakt toen ik begon met deze hobby. Ik was twaalf toen ik voor het eerst een aquarium kreeg voor sinterklaas. Mijn visbestand was afschuwelijk, en kon echt niet. Toen ik daar achter kwam heb ik ze gelijk allemaal verkocht aan iemand met een groot aquarium. Nu doe ik mijn best om te zorgen dat alles goed gaat voor de visjes :)
Ik heb nu 5 aquaria op mijn kamer staan, waarvan nu 3 gevuld. In 3 aquaria op mijn kamer ga ik betta's houden, want ik ga kweken met deze mooie visjes. :smitten:
Okay, genoeg gepraat! Hier zijn de foto's.


Dit is mijn allereerste aquarium ooit, die een hele geschiedenis heeft. het is een beetje lang om te vertellen wat hier allemaal in heeft gezeten, dus dat doe ik maar niet. Hij is 40x25x25, 25 liter.
file5.jpeg
file6.jpeg
file7.jpeg


Het ziet er nu een beetje rommelig uit nu, maar dat komt omdat ik net terug ben van vakantie.
Plantenbestand:
Javavaren
vallisneria spiralis
anubias nana
waterpest
Vis (nou ja eigenlijk garnalen) bestand:
Rond de 20 vuurgarnaaltjes
1 zielig rili garnaaltje, die als enige overbleef nadat alle red rili garnaaltjes waren opgegeten door mijn cpo kreeft..:br:
En nog een heleboel slakjes.

Aquarium twee, die kwam na het 25 liter aquarium. Afmetingen weet ik niet, 45 liter.


file8-jpeg.279160
file9-jpeg.279163

Zoals te zien doe ik vrij weinig, dit omdat het heel stabiel draait en ik het oerwoudje wel leuk vind. De visjes lijken het ook wel leuk te vinden, dus ik hou het maar zo.
Plantenbestand:
VEEL vallisneria spiralis
waterpest
Hygrophila difformis
anubias nana

Visbestand: (dit visbestand is voor een gedeelte over gezet uit mijn slechte visbestand van toen ik twaalf was. Ik kreeg ze toen niet verkocht en dus hield ik ze zelf.)
1x Vrouwtje dwerggoerami. Er was eerst een mannetje bij, maar die is helaas opeens overleden.
2x roodkopzalmen
1x koperzalm
1x mannetje betta, genaamd Dragon :)
Hieronder een paar foto's van Dragon, want ik ben best wel verliefd op hem hihi.
file1-jpeg.279167
file10-jpeg.279169
file-8-jpeg.279170




En dan nu de laatste 3 aquaria! Hierin ga ik bettas kweken, hierover later meer.

file2-jpeg.279171
Okay, nou ik wilde dus meer foto's toevoegen, maar dan krijg ik een foutmelding. Ik doe dat wel later. De bovenste twee stukken hout vind ik persoonlijk echt heel mooi, en ik ga mijn best doen om alles mooi te aquascapen. Het onderste aquarium is al ingericht, die gaat gebruikt worden om het mannetje bij het vrouwtje te laten, en waar later de babies in zullen opgroeien.

Nou, dit was het wel zo'n beetje en ik hoop dat iemand het leuk vind om te lezen! Laat maar weten of je tips hebt, ik hoor het graag :)
 

Bijlagen

  • file8.jpeg
    file8.jpeg
    100.9 KB · Weergaven: 1,068
  • file9.jpeg
    file9.jpeg
    117.2 KB · Weergaven: 79
  • file1.jpeg
    file1.jpeg
    78.8 KB · Weergaven: 1,073
  • file10.jpeg
    file10.jpeg
    82.7 KB · Weergaven: 73
  • file (8).jpeg
    file (8).jpeg
    98 KB · Weergaven: 1,082
  • file2.jpeg
    file2.jpeg
    65.7 KB · Weergaven: 1,059
Nog een foto van mijn betta, die blijkbaar niet is toegevoegd:

file10.jpeg
 
Waar laat je alle jonkies van je bettakoppel? want die moeten al vrij jong apart gezet worden omdat ze anders tot de dood toe gaan vechten met elkaar
 
Ik ga potten kopen van 2l, heb daar al een site voor gevonden. Als ik geen potten heb, ga ik ook niet beginnen met de kweek :)
 
Zeker leuk om te volgen, maar ik vraag me af hoe je die potten warm gaat houden?
 
Sorry voor de late reactie, had je berichtje niet gezien. Hoe ik de potten warm ga houden weet ik nog niet. Kan je er heatpads onder doen? En is het echt noodzakelijk om de potten te verwarmen?
 
En is het echt noodzakelijk om de potten te verwarmen
Ik denk dat dat van de kamertemperatuur af gaat hangen. Geen idee op welke temp Betta's waar men mee kweekt gehouden worden.

Wat bedoel je heat pads? Van die elektrische verwarmingsmatjes? Vermoed dat je met aardig wat potten meer geld kwijt bent aan stroom dan met het verwarmen van een kamer, maar dat is voor mij gissen. Of van die elektrische pads geschikt zijn durf ik je ook niet te zeggen.

Misschien eens contact zoeken met een kweker en informeren hoe hij/zij dat doet?
 
Kamertemperatuur is bij mij 22 graden, dat is eigenlijk een beetje te koud. Ik had contact gekregen met Joep, en ik had het hem ook gevraagd maar toen reageerde hij niet meer. Om mijn hele kamer te verwarmen lijkt me een minder goed idee, want ik slaap ook in die kamer. Ik zal wel meer kwekers zoeken, en aan hun vragen hoe ze het doen!
Ik heb trouwens de aquariums ingericht. ik zal even foto's posten :)
 
aquarium.jpg
aquarium1.jpg
aquarium2.jpg


Dit zijn foto's van toen ze 1 dag stonden. Ondertussen staan ze 2 weken, en is alles heel mooi gegroeid. ik heb wel last van draadalg, maar dit is denk ik een opstartprobleem? Ik zuig het elke 3 dagen weg, het is niet zo heel erg maar ik vind het lelijk.
 
De bakjes zijn prachtig en erg smaakvol ingericht! Betta paradijsjes vind ik.
Wat ik niet kan zien is of je ook drijvers hebt? Zeker Betta's gaan dat erg waarderen.

Ben niet zo'n algenexpert (helemaal niet), maar heb zelf wel eens draadalg gehad. Je kunt het ook makkelijk met een (nieuwe!) tandenborstel weghalen. Gewoon draaien door de draadalgen.
Bij mij zat de draadalg alleen boven in, op het hoogste plekje. Ik nam aan dat de hoeveelheid licht een factor was maar of er meer factoren zijn weet ik niet.
Nadat ik het licht wat dimde is het nooit meer terug gekomen.

Een vraagje, die middelste bak, steekt daar de verwarming uit? Zit die wel diep genoeg? Vroeg ik me af bij het zien van de foto's. Hij lijkt zo ver boven de waterlijn uit te steken?
 
Dankjewel! Ja, er gaan nog drijvers in komen. Ik weet alleen nog niet zo goed wat voor, omdat sommige best wel groot worden en dan word het al snel te grof. Ik gebruik inderdaad al een tandenborstel om de algen weg te halen. Mijn licht is ook best wel fel, maar ik kan het niet dimmen. Als ik drijfplanten heb word het natuurlijk ook wel een beetje gedimd, dus misschien dat dat het algenprobleem oplost.

Ja, die verwarming steekt inderdaad een beetje uit. Hij is vrij lang en past niet helemaal in het aquarium... :br: Nou moet ik zeggen dat het water op die foto ook wel lager stond dan normaal hoor, dus het valt wel mee met hoever hij uitsteekt.
 
Dankjewel! Ja, er gaan nog drijvers in komen. Ik weet alleen nog niet zo goed wat voor, omdat sommige best wel groot worden en dan word het al snel te grof. Ik gebruik inderdaad al een tandenborstel om de algen weg te halen. Mijn licht is ook best wel fel, maar ik kan het niet dimmen. Als ik drijfplanten heb word het natuurlijk ook wel een beetje gedimd, dus misschien dat dat het algenprobleem oplost.

Ja, die verwarming steekt inderdaad een beetje uit. Hij is vrij lang en past niet helemaal in het aquarium... :br: Nou moet ik zeggen dat het water op die foto ook wel lager stond dan normaal hoor, dus het valt wel mee met hoever hij uitsteekt.

Staat op die verwarming niet een lijn die aangeeft hoe diep hij minimaal in het water moet staan?
Ik heb een Eheim liggen die wel zo'n markering heeft.
 
Ik heb gekeken en dat lijntje staat er inderdaad op. Hij zit net onder het wateroppervlakte, dus dat is wel goed lijkt me?
 
Net even bij Ikea 30 2l bakjes gekocht en een mooi kastje waar de bakjes op kunnen staan. In de bakjes komen later de baby bettas. :smitten: Gister ook een paar uur bezig geweest om al mn aquariums opnieuw in te richten, schoon te maken en dat soort dingen. In mijn betta aquariums zat wel echt veel draadalg. ik denk dat de belichting te sterk is, dus heb hem een paar uur korter ingesteld, hopen dat dat gaat werken.
 
Hier even wat foto’s nu alleen nog de bettas scoren (iemand ideeën?) en dan kan het beginnen!
 

Bijlagen

  • 1FFD2A0E-E8E7-450F-A882-83560A113DE6.jpeg
    1FFD2A0E-E8E7-450F-A882-83560A113DE6.jpeg
    101.7 KB · Weergaven: 135
  • 09CB7FE8-0968-42DC-80EB-11789DB58224.jpeg
    09CB7FE8-0968-42DC-80EB-11789DB58224.jpeg
    131.3 KB · Weergaven: 122
Heb al contact met haar inderdaad, maar zij kan helaas geen bettas weg doen nu want die zijn allemaal voor vivarium. Daar ga ik ook zeker heen, ik wil alleen graag snel beginnen want heb al zo lang moeten wachten om dit allemaal eindelijk op te zetten :) . Maar goed ik zie wel, ik heb Joep van Esch ookal een berichtje gestuurd, misschien dat die nog wel iets heeft.
 
Het ziet er erg mooi en verzorgd uit. Ik heb het al eens gezegd maar je beplante bakjes zijn echt prachtig.
 
Bedankt! Ik heb nu ook alvast een Facebook aangemaakt, zodat ik als er straks baby’s zijn ook echt klanten ga krijgen :) het heet Flish bettas. Er staat nu nog niet zo heel veel op, maar dat komt nog!
 
Bedankt! Ik heb nu ook alvast een Facebook aangemaakt, zodat ik als er straks baby’s zijn ook echt klanten ga krijgen :) het heet Flish bettas. Er staat nu nog niet zo heel veel op, maar dat komt nog!
Zal aan mijn leetijd liggen ;) maar ik heb geen FB.
Ga je ons hier ook op de hoogte houden met verslagjes? Lijkt me wel erg leuk om te volgen.
 
Mooi werk!

Geen schrik dat je betta's eens een sprongetje maken? Of dek je die af?
 
Ik ga jullie allemaal zeker op de hoogte houden op dit forum!! Ik ga de bakjes inderdaad afdekken, anders gaat het denk ik niet goed. Ik ga ook iets tussen elk bakje leggen zodat de bettas elkaar niet kunnen zien.

ik heb twee hele mooie bettas gevonden, uit Indonesië. Ze zijn vrij prijzig maar ik vind het ze wel waard. het verzenden vind ik alleen wel een dingetje, er is natuurlijk een kans dat ze dood gaan en dat zou ik nogal zielig vinden. ik krijg dan wel mijn geld terug maar ja, het lijkt me beter als de bettas gewoon blijven leven.
 
Ik ga jullie allemaal zeker op de hoogte houden op dit forum!! Ik ga de bakjes inderdaad afdekken, anders gaat het denk ik niet goed. Ik ga ook iets tussen elk bakje leggen zodat de bettas elkaar niet kunnen zien.

ik heb twee hele mooie bettas gevonden, uit Indonesië. Ze zijn vrij prijzig maar ik vind het ze wel waard. het verzenden vind ik alleen wel een dingetje, er is natuurlijk een kans dat ze dood gaan en dat zou ik nogal zielig vinden. ik krijg dan wel mijn geld terug maar ja, het lijkt me beter als de bettas gewoon blijven leven.
Oeh, spannend. Hoe gaat dat importeren met de douane?

Je plannen klinken verder goed (in mijn oren) voor zover ik daar verstand van heb.
Helemaal tof dat je ons op de hoogte blijft houden :)
 
Oeh, spannend. Hoe gaat dat importeren met de douane?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb die persoon een berichtje gestuurd of hij naar Nederland verzond en hij zei ja. Ik geloof dat hij ze eerst naar iemand anders stuurt, en die verzend ze verder naar mij. Maar hoe dat gaat met douane enzo weet ik echt niet. Weet ook niet hoe duur de verzendkosten zijn dus misschien gaat het feest niet door.
Op de foto is het mannetje dat ik misschien ga kopen te zien :)
 

Bijlagen

  • 83633530-D59F-40DD-8BEE-2452AFC011C9.png
    83633530-D59F-40DD-8BEE-2452AFC011C9.png
    953.5 KB · Weergaven: 122
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb die persoon een berichtje gestuurd of hij naar Nederland verzond en hij zei ja. Ik geloof dat hij ze eerst naar iemand anders stuurt, en die verzend ze verder naar mij. Maar hoe dat gaat met douane enzo weet ik echt niet. Weet ook niet hoe duur de verzendkosten zijn dus misschien gaat het feest niet door.
Op de foto is het mannetje dat ik misschien ga kopen te zien :)
Die is wel erg bijzonder en bijzonder mooi.
Nog nooit zo iets gezien.

Ik hoop voor je dat het door gaat! Ik denk dat ik mijn duimpjes maar eens laat draaien.
 
Ik geloof dat hij ze eerst naar iemand anders stuurt, en die verzend ze verder naar mij. Maar hoe dat gaat met douane enzo weet ik echt niet
Dat gebeurt op kleine schaal wel meer, afhankelijk van de tussen persoon kan dit zonder problemen verlopen, alles hangt af of de Betta sterk is en juist verpakt, blijft natuurlijk wel spannend, maar het is een schoonheid :daisy:
 
Die is wel erg bijzonder en bijzonder mooi.
Nog nooit zo iets gezien.
Ja toch? Ik vind hem ook heel erg mooi en hij ziet er gezond uit. Hopen dat hij dat ook echt is.. :p Ik hoop ook echt dat het door gaat. Ik heb bij hem ook een vrouwtje, die heeft veel minder mooie kleuren maar haar vormen zijn erg goed en in combinatie met dat mannetje denk ik dat ze erg mooie babytjes krijgen.

@TonHageraats Aha. Ik heb al gekeken wie de tussenpersoon is, en die lijkt er wel goed uit te zien. zij heeft ook veel foto's van eerdere verzendingen dus denk/hoop dat dat wel goed zit.
 

Terug
Bovenaan