Foto album van Flishxx


Hij heeft me verteld dat de verzendkosten 45 euro zijn. Zoiets had ik al verwacht. Nu ga ik alleen wel proberen te zorgen dat hij me de bettas voor veel minder verkoopt, want hij heeft ze wel zwaar overpriced. Als hij ze niet voor minder wilt verkopen ga ik op zoek naar een andere kweker :)
 
Het is me gelukt! I.p.v. 85 euro voor de bettas gaat hij me ze verkopen voor 50. 20 oktober verzend hij ze, dan hebben ze nog een tussenstop en komen ze 22 oktober aan.
 
Het is me gelukt! I.p.v. 85 euro voor de bettas gaat hij me ze verkopen voor 50. 20 oktober verzend hij ze, dan hebben ze nog een tussenstop en komen ze 22 oktober aan.
Goed onderhandeld! Nou heel hard duimen dat alles goed gaat verlopen. Erg spannend!
 
Ja vind ik ook. Hij heeft me vandaag nog een filmpje gestuurd van hoe ze er nu uitzien. Hij had het mannetje naast het vrouwtje in bakjes gedaan, en manmanman hij deed z’n best haar aandacht te krijgen :) ze zien er erg gezond uit en ik heb dr echt veel zin om met ze te kweken.
 
Ja vind ik ook. Hij heeft me vandaag nog een filmpje gestuurd van hoe ze er nu uitzien. Hij had het mannetje naast het vrouwtje in bakjes gedaan, en manmanman hij deed z’n best haar aandacht te krijgen :) ze zien er erg gezond uit en ik heb dr echt veel zin om met ze te kweken.
Dit soort contact had ik niet verwacht, erg leuk!

Edit: krijgen ze rugnummers of namen?
 
Mooie bakken hoor! Mocht je nog wat betta's zoeken zou ik eens contact opnemen met the betta book. Die importeert betta's en dan kun je ze voor een wat schappelijkere prijs kopen ;) Bezorgd ook aan huis, of kunt ze via een aquariumzaak bestellen die bij hem besteld. Mijn koi kweekpaar komt daar vandaan en zijn echt mooie, gezonde betta's.
 
krijgen ze rugnummers of namen?
De toekomstige baby’s bedoel je? Ik zou het erg leuk vinden om ze allemaal namen te geven maar ik denk dat dat niet echt realistisch is ;)


en @Biologist, bedankt voor de tip!! Ik heb even gekeken en ze hebben daar ook mooie bettas inderdaad. Maar vind het mannetje dat ik nu krijg toch echt wel heel erg mooi :)
 
Dankjewel! Ja, er gaan nog drijvers in komen. Ik weet alleen nog niet zo goed wat voor, omdat sommige best wel groot worden en dan word het al snel te grof. Ik gebruik inderdaad al een tandenborstel om de algen weg te halen. Mijn licht is ook best wel fel, maar ik kan het niet dimmen. Als ik drijfplanten heb word het natuurlijk ook wel een beetje gedimd, dus misschien dat dat het algenprobleem oplost.

Ja, die verwarming steekt inderdaad een beetje uit. Hij is vrij lang en past niet helemaal in het aquarium... :br: Nou moet ik zeggen dat het water op die foto ook wel lager stond dan normaal hoor, dus het valt wel mee met hoever hij uitsteekt.
Ik weet niet of je inmiddels al drijvers hebt, maar misschien moet je eens naar salvinia natans kijken? Het is een prachtig plantje!:)
 
Update: het mannetje komt morgen aan, het vrouwtje is onderweg overleden :( beetje een tegenvaller. Ik ga naar vivarium, dus ik denk dat ik daar mijn nieuwe vrouwtje vandaan ga halen.
 
Het mannetje is aangekomen, maar had geen dag langer in het zakje moeten zitten. Hij kwam bijna dood aan, maar zodra hij in het nieuwe water werd gezet ging het heel snel weer goed. Ik denk dus niet dat ik ooit nog iets bestel van zo ver weg, want ik zie nu hoe zielig dat eigenlijk is.
 
Jammer van dat vrouwtje zeg en waar moesten ze ook alweer weg komen? Volgens mij zijn ze met transport uit de verre landen oo wel even onderweg maar goed hoelang durf ik zo niet te zeggen.
 
Ze kwamen uit Indonesië. En de reis was indd lang, al vanaf de 16e waren ze onderweg. Gister hebben ze bij de transshipper in duitsland nieuw water gekregen, maar voor het vrouwtje was dat al te laat..
 
Hoi allemaal, even een update. Alles gaat goed in de aquariums, de planten groeien goed en de visjes zijn vrolijk. het mannetje uit Indonesië gaat al flaren als ik voor het aquarium sta en hij bouwt bubbelnesten.
Ik heb afgelopen week een kweek opgezet, met een oud halfmoon betta mannetje en een dumbo ear vrouwtje. Dit was meer een soort probeersel, en ik verwachte niet veel kleintjes omdat het mannetje al 1.5 jaar is. Het is gelukt en ik denk dat ik een stuk of 10 kleine baby bettas heb rond zwemmen :) Zaterdag ga ik naar vivarium, waar ik een vrouwtje ga kopen voor het mannetje. Ik heb het mannetje Raptor genoemd :p Als de babys uit deze kweek dan groot zijn kan ik beginnen met het kweken van koi bettas, iets waar ik heel veel zin in heb!
 
Het halfmoon mannetje waar ik een kweek mee begonnen ben :) het vrouwtje staat op mijn profielfoto. En dan ook nog twee foto’s van Raptor, op eentje was hij een beetje boos hahaha
 

Bijlagen

  • 062EF33F-4495-4675-9909-CAF7DC00D503.jpeg
    062EF33F-4495-4675-9909-CAF7DC00D503.jpeg
    94.8 KB · Weergaven: 115
  • 5C0BB0FF-5778-4407-AA97-DA6620AABC18.jpeg
    5C0BB0FF-5778-4407-AA97-DA6620AABC18.jpeg
    29.2 KB · Weergaven: 108
  • DA2E7EF9-264C-4753-A366-6B4AA735520C.jpeg
    DA2E7EF9-264C-4753-A366-6B4AA735520C.jpeg
    103.9 KB · Weergaven: 115
Nee dat is een prima aantal, kan ik een beetje oefenen met ze laten opgroeien zonder met 200 vissen te zitten
 
Ook leuke foto's va Raptor.
Ik hoop voor je dat je een mooi koi Dame voor heme gaat vinden op Vivarium.
 
Nee dat is een prima aantal, kan ik een beetje oefenen met ze laten opgroeien zonder met 200 vissen te zitten

Ik heb ook weleens een nest gehad maar het nadeel is dat de mannen al vrij vroeg gescheiden moeten worden want die gaan knokken en ja dan heb je echt ruimte nodig.
 
Ja ik heb al geprobeerd foto’s te maken maar daar zijn ze veel te klein voor, heb wel een filmpje dat eentje artemia eet. Straks even kijken of ik een YouTube link kan neerzetten
 
Bedankt! Ik denk dat het er 5 zijn. Twee beginnen al een paarse gloed te krijgen. :smitten:
 
Ja inderdaad heel leuk. Ik dacht dat ze een paarse gloed kregen, maar met flits lijkt het meer blauw/ groen
 

Bijlagen

  • 6BD984F0-4430-4A0E-A249-CC3E8B47411C.png
    6BD984F0-4430-4A0E-A249-CC3E8B47411C.png
    1.1 MB · Weergaven: 90
Hoi allemaal! Ondertussen zijn de visjes ongeveer een maand uit. Ze zijn allemaal gekleurd, de meeste zijn paars met rood of heel lichtblauw met paars en groen. Ze zijn echt heel mooi! Ook heb ik een aantal keer geprobeerd een kweek te krijgen met het mannetje uit Indonesië, wat niet lukte. Hij was steeds heel agressief. Ik heb hem toen gekoppeld met een heel rustig vrouwtje die heel makkelijk was, zodat hij manieren kon leren hahaha. Dit ging goed en nu hebben ze al verticaal zwemmende baby’tjes. Dit was vooral een oefening voor het mannetje, en volgende week koppel ik hem aan het goede vrouwtje en hoop ik dat het goed gaat. Ik heb wel een probleempje. Een van de baby visjes van een maand oud had een tijdje een luchtbel tussen een van z’n kieuwen zitten. De luchtbel is nu weg, maar zijn kieuw staat naar buiten en klapt niet meer terug. Kan ik hier iets aan doen?
 
Ik denk niet dat je die kan helpen.

Maar we willen wel foto's zien hoor!
Pics or it did not happen!
 
Dit is hoe de aquariums er nu bij staan, morgen post ik foto’s van de babies :) de bovenste twee zijn trouwens no filter aquariums.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    108.6 KB · Weergaven: 99
Ze zijn overgezet naar een groter aquarium :) het zijn er 10! De foto van de baby is niet zo duidelijk, er komen er snel meer.
 

Bijlagen

  • C629ADA2-E800-4561-A275-3352B59294B9.jpeg
    C629ADA2-E800-4561-A275-3352B59294B9.jpeg
    25.8 KB · Weergaven: 76
  • 81960511-5973-49EF-B15A-C84DB2409195.png
    81960511-5973-49EF-B15A-C84DB2409195.png
    1.1 MB · Weergaven: 86

Terug
Bovenaan