Foto gezien, topic vergeten


Marc1969

Well-known member
Lid geworden
16 juli 2018
Berichten
224
Leeftijd
54
Locatie
Oosterhout (NB)
Misschien niet helemaal het juiste onderdeel om deze vraag te posten, maar aangezien 'het probleem' hier begonnen is, doe ik het toch maar.

In de afgelopen weken heb ik ergens een foto gezien van iemand die na zijn filter een PVC aftakking met kraan had gemaakt om daarvandaan z'n waterwissel te kunnen doen. Kan me de opmerking nog herinneren dat hij/zij er erg blij mee was.
ik ga deze week een nieuw filter plaatsen en wilde ook iets dergelijks gaan doen. En waarom zou je het wiel voor de tweede keer uitvinden? ;)

Is er iemand die zijn of haar topic/foto in herkend? Zou graag de foto opnieuw willen bekijken, maar ik heb echt geen idee meer van wie het topic was...
 
Nee, die was het niet, die had ik ook al gevonden. Wellicht dat die manier ook een optie is omdat mijn 'nieuwe' filter een Eheim 2227 is met vergelijkbare aansluitingen. Bedankt voor het mee kijken, ik hoop dat de oorspronkelijke topic eignenaar toch nog reageert. Ik zoek in de tussentijd gewoon verder.
 
Misschien niet helemaal het juiste onderdeel om deze vraag te posten, maar aangezien 'het probleem' hier begonnen is, doe ik het toch maar.

In de afgelopen weken heb ik ergens een foto gezien van iemand die na zijn filter een PVC aftakking met kraan had gemaakt om daarvandaan z'n waterwissel te kunnen doen. Kan me de opmerking nog herinneren dat hij/zij er erg blij mee was.
ik ga deze week een nieuw filter plaatsen en wilde ook iets dergelijks gaan doen. En waarom zou je het wiel voor de tweede keer uitvinden? ;)

Is er iemand die zijn of haar topic/foto in herkend? Zou graag de foto opnieuw willen bekijken, maar ik heb echt geen idee meer van wie het topic was...


Waarom moeilijk doen? Ik doe het met en tuinslang.
 
Tj, wat jij wilt. met emmertjes.

Ik ga geen 7 bakken met een emmertje doen. Moet dan steeds door het huis.

Hang de slang erin. en laat hem lopen.

Enne, dan op een 2227 Eheim?


Ga je hem daar op aansluiten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien niet helemaal het juiste onderdeel om deze vraag te posten, maar aangezien 'het probleem' hier begonnen is, doe ik het toch maar.

In de afgelopen weken heb ik ergens een foto gezien van iemand die na zijn filter een PVC aftakking met kraan had gemaakt om daarvandaan z'n waterwissel te kunnen doen. Kan me de opmerking nog herinneren dat hij/zij er erg blij mee was.
ik ga deze week een nieuw filter plaatsen en wilde ook iets dergelijks gaan doen. En waarom zou je het wiel voor de tweede keer uitvinden? ;)

Is er iemand die zijn of haar topic/foto in herkend? Zou graag de foto opnieuw willen bekijken, maar ik heb echt geen idee meer van wie het topic was...
Volgens mij bedoel je dit? Hier staat alles uitgelegd.
 
Goh ben ik nog nieteens zo heel vooroorlogs met mijn emmers afgeheveld water door een gaasvergiet gooien :D Al ben ik met vullen hypermodern blijkbaar met een tuinslang :D
 
Onder het zingen van; "Twee emmertjes water halen", haal ik er meer uit m'n bak. Maar het vullen doe ik dan toch weer anders. Met een gietertje van 5 liter, de sproeikop haal ik eraf, via een plastic bakje.
 
Onder het zingen van; "Twee emmertjes water halen", haal ik er meer uit m'n bak. Maar het vullen doe ik dan toch weer anders. Met een gietertje van 5 liter, de sproeikop haal ik eraf, via een plastic bakje.
Ben je nou et zo stom? Of probeer je nou leuk te zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ben ik dan toch blij als ik dit zo lees
Kraan open naar riool voldoende er uit kraan riool dicht mengkraan open temp check en afsluiter vul leiding open
bak vol kraan dicht en klaar is jaap
want om nu 500 liter water met een emmer te gaan doen:stars::D:D
 
Wat ben ik dan toch blij als ik dit zo lees
Kraan open naar riool voldoende er uit kraan riool dicht mengkraan open temp check en afsluiter vul leiding open
bak vol kraan dicht en klaar is jaap
want om nu 500 liter water met een emmer te gaan doen:stars::D:D

Grotere emmer gebruiken :deal:
 
Wat ben ik dan toch blij als ik dit zo lees
Kraan open naar riool voldoende er uit kraan riool dicht mengkraan open temp check en afsluiter vul leiding open
bak vol kraan dicht en klaar is jaap
want om nu 500 liter water met een emmer te gaan doen:stars::D:D
Dat zou best kunnen. . heb alleen geen afvoer in die kamer. ook geen wastafel.

Dus gewoon de slang neerlegeen, en koffie drinken. Zelfde slang weer vullen. met pomp vanuit de wastafel.
 
Het werkt uiteindelijk allemaal, het is maar net wat je zelf het makkelijkst vindt.

Zelf vond ik het handiger om het met 19mm slang te kunnen doen zodat het korter duurt om water af te voeren.
Alleen die kan je over een lengte van 8 meter (naar het toilet) niet aanzuigen.
Daarom heb ik gekozen voor een 3-weg PVC kraan met gardena profi koppelingen.
Ene zijde hevelt hij leeg en via de andere zijde vult hij weer bij.
Dus als het aqua half leeg is sluit ik de slang aan op de kraan en vul ik hem weer bij.
Werkt echt perfect.
 
Eheim 2227 interval | - Aquaforum (forum)

https://aquaforum.nl › Forums › TECHNIEK › Filters, bioloog en pompen

  1. In cache
4 nov. 2007 - Het is een eheim 2227 interval ,het vlotertje hoort heen en weer te... ... ik heb ook zo'n eheim 2227 interval en ik weet niet hoe die werkt


Konden vaak problemen geven.


Big Smoke. Heeft daar gebruiksaanwijzing voor. AL hij dat nog heeft.
Bedankt Bertus! Alle hulp is welkom ;) Ik heb @BigSmoke gelijk maar even een PM gestuurd. Niet geschoten is altijd mis :D
 

Terug
Bovenaan