Fotoalbum Tomg


Een (klein) deel van het wekelijks snoeiafval.
20200321_162505_20200321162705662.jpg
 
Deze week een nieuwe verlichting ontvangen, de juwel helialux spectrum. Even wennen aan het wat killere licht, maar hopelijk doen de planten het er nog beter op. Later komt ook de smartcontrol er bij, hopelijk kan ik het blauw dan wat verminderen.
20200411_193059.jpg
 
Deze week een nieuwe verlichting ontvangen, de juwel helialux spectrum. Even wennen aan het wat killere licht, maar hopelijk doen de planten het er nog beter op. Later komt ook de smartcontrol er bij, hopelijk kan ik het blauw dan wat verminderen.
Bekijk bijlage 295727

Leuke verlichting, is inderdaad even wennen! Met de smart controller word het mooier.
Zou hem niet te lang aan laten want dan kun je veel last van alg gaan krijgen ;) althans had ik last van.
Ben benieuwd welk licht profiel je zult nemen of zelf zult samen stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Leuke verlichting, is inderdaad even wennen! Met de smart controller word het mooier.
Zou hem niet te lang aan laten want dan kun je veel last van alg gaan krijgen ;) althans had ik last van.
Ben benieuwd welk licht profiel je zult nemen of zelf zult samen stellen.
Ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden, weet jij of het licht met gebruik van de controller nog feller kan? Of staat het licht zonder de controller al op zijn felst?
Met de algen moet het wel goed zitten, ik voeg veel co2 en voedigsstoffen toe dat heb ik ook al wat omhoog gegooid
 
planten zien er tevreden uit met je nieuwe verlichting.
Begint de assimilatie eerder dan met je oude verlichting?
 
planten zien er tevreden uit met je nieuwe verlichting.
Begint de assimilatie eerder dan met je oude verlichting?
Ik hoop dat de assimilatie begint als het licht aan gaat (lampen staan 8 uur aan), dat de bak verzadigd is met zuurstof en dus alle planten vol met belletjes zitten merk ik niet zo'n groot verschil in.
 
Bedankt!
20200412_171856.jpg

Binnenkort eens uitbreiden, dan komt er nog een Ada cube 30c bij met kienhout en komt vol plantjes!
 
Ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden, weet jij of het licht met gebruik van de controller nog feller kan? Of staat het licht zonder de controller al op zijn felst?
Met de algen moet het wel goed zitten, ik voeg veel co2 en voedigsstoffen toe dat heb ik ook al wat omhoog gegooid

Ja hij staat nu op alle kleuren 100%
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Deze week staat er een nieuw projectje op de planning, een nieuw aquarium! Het wordt een optic white cube van 30cm met twinstar verlichting, hob filter, tropica soil en diy co2.
Natuurlijk vol plantjes en een leuk stukje kienhout met emerse plantengroei. Eens zien hoe dat gaat uitpakken.

Eerst weer wat onderhoud gedaan aan de andere bakken en die staan er weer fris en fruitig bij.
20200420_134252.jpg
 
Gisteren is dan eindelijk mn nieuwe bakje aangekomen!
Een 30cm cube van opticwhite glas, wat een mooi helder glas is dat zeg!
Daarnaast de twinstar cc rgb led er bij besteld, mooi sterk licht met een licht roze gloed.
20200425_163217.jpg

Aantal plantjes erbij besteld, de Hygrophila pinnatifida, Hydrocotyle tripartita, Alternanthera reineckii mini en Eleocharis acicularis mini, zelf heb ik van mn eigen bakken Rotala hra, Rotala green en javamos gebruikt.

Het mos plak ik op een stukje hout dat ik bij toeval in de tuin vond. Na het planten ziet het er zo uit.
IMG-20200425-WA0009.jpeg


Daarnaast voeg ik bio co2 toe, er komt nog niet heel veel co2 uit de diffuser maar wellicht heeft dat wat meer tijd nodig, ik heb 300gr suiker, 1theelepel gist en 1 liter water gebruikt.

Het eindresultaat ziet er dan zo uit;
IMG-20200425-WA0012.jpg


Nu eerst maar alles laten ingroeien, uiteindelijk komen er garnaaltjes in en misschien wat nano visjes, al moet ik nog even uitzoeken welke soorten.
 
20200426_151131.jpg

De bak bubbelt sochtends al van het zuurstof met het bio co2 en twinstar licht. Hopelijk als ik er levend spul in doe de hoeveelheid co2 niet te hoog is voor de beestjes.
 
20200428_125132.jpg

De pogostemon helferi heeft zich tot een dichte bos gevormt, erg mooi plantje op de voorgrond.
20200428_124950.jpg
 
20200511_163754_20200511164358322.jpg

De plantjes beginnen al aardig in te groeien. Alleen momenteel wat last van opstartalgjes, maar hiervoor heb ik wat zebra slakken ingezet. Nu nog nadenken over wat er straks in gaat komen qua vis
 
Het werd weer eens tijd voor een updateje;
Plantjes doen het goed, alleen de rotala green heeft gek genoeg moeite met groeien en in eerder gelig wit dan echt groen, erg vreemd.
Gisteren is er een groepje van 12 ember tetras ingekomen, moeten alleen nog even wat bijkleuren.
20200603_123857_20200603213739984.jpg
 
Zo. Dat spat even wat het scherm af! Prachtig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Een paar kleine aanpassingen gedaan aan het 30cm scapeje; de rotala green is er uit gegaaan en heeft plaats gemaakt voor wat L. Hippuridoides, de Alternanthera vond ik een beetje onnatuurlijk ogen en daar heb ik wat P. Helferi tussen geplaatst, zo is er net wat meer contrast en komt het snoeiafval nog mooi van pas.
20200622_160522_20200622164720036.jpg
 

Terug
Bovenaan