Fotoalbum van blackmoor (Daan)


Echt heel mooi! Ik wist trouwens niet dat je een stelling had! En ik dacht gisteren dat die powersand dat zand is wat de aquascapers gebruiken om paden te maken, maar dat is de la plata sand... :p Ik had eigenlijk door de naam kunnen weten dat het een voedingsbodem is :p


Bedankt Johnny! :daisy:

Bedankt Christian!:daisy:
Nee da's geen stelling maar mijn verbouwde boekenkast eigenlijk:D
 
De Dennerle Scapers Flow was namelijk te hoog voor het bakje dus heb ik een houten onderstel gemaakt
Je kunt de volgende keer deze ook gewoon naast je bakje zetten en met behulp van normale filterslangen een lilypipe aansluiten
lily en scapers flow.JPG
 
Je kunt de volgende keer deze ook gewoon naast je bakje zetten en met behulp van normale filterslangen een lilypipe aansluiten
Bekijk bijlage 128814

Ja dat was ook nog in mijn gedachten opgekomen maar dat past niet op de plank aangezien er nog een bakje naastkomt!

Maar wat is nu verstandig qua verversen? Aan het eind vann de week 50 %, of twee keer deze week 50%? Er zit toch geen leven in dus de waardes maken niet zo uit behalve dat het optimaal voor de plantjes moet zijn:D
 
Ja dat was ook nog in mijn gedachten opgekomen maar dat past niet op de plank aangezien er nog een bakje naastkomt!

Maar wat is nu verstandig qua verversen? Aan het eind vann de week 50 %, of twee keer deze week 50%? Er zit toch geen leven in dus de waardes maken niet zo uit behalve dat het optimaal voor de plantjes moet zijn:D
1e week iedere dag de helft van het water verversen
2e week iedere 2 dagen de helft water verversen
3e week iedere 3 dagen de helft water verversen
4e week beginnen met afbouwen naar iedere week 10-50% water verversen.

Het water verversen nadat het licht uit is (of eventueel ervoor) om CO2 schommelingen te voorkomen
Beginnen met kwart dosering voeding en per week opbouwen met een kwart
en na vier weken vervolgens overstappen op normale voedingsmethode
Tijdens deze fase goede hoge CO2 levels en de reguliere vele waterwissels om de ammoniak te verwijderen. Anders krijgen je planten een opdonder en gaan ze verslijmen, worden geel etc.

Ik zou wel aanraden na een waterwissel (vorr nu en altijd) een bacterien preparaat te gebruiken in zo'n klein bakje. Anders maak je grote kans op blauwalg en baardalg.
En begin met 6 uur licht, gedimmed
 
1e week iedere dag de helft van het water verversen
2e week iedere 2 dagen de helft water verversen
3e week iedere 3 dagen de helft water verversen
4e week beginnen met afbouwen naar iedere week 10-50% water verversen.

Het water verversen nadat het licht uit is (of eventueel ervoor) om CO2 schommelingen te voorkomen
Beginnen met kwart dosering voeding en per week opbouwen met een kwart
en na vier weken vervolgens overstappen op normale voedingsmethode
Tijdens deze fase goede hoge CO2 levels en de reguliere vele waterwissels om de ammoniak te verwijderen. Anders krijgen je planten een opdonder en gaan ze verslijmen, worden geel etc.

Ik zou wel aanraden na een waterwissel (vorr nu en altijd) een bacterien preparaat te gebruiken in zo'n klein bakje. Anders maak je grote kans op blauwalg en baardalg.
En begin met 6 uur licht, gedimmed

Super Cor! Heb zojuist de eerste helft ververst!
Bacteriemiddel zit er ook in. Maar over die voeding, dat gaat dan nu juist tegen het EI principe in?
 
Maar over die voeding, dat gaat dan nu juist tegen het EI principe in?
Weinig doseren doe je nu voor de volgende redenen;
1. Je gooit elke keer de helft weg dmc waterwissels
2. de nieuwe plantjes gaan zich nu aanpassen aan jouw waterwaterwaarden en zullen de 1e twee weken zo goed als geen voeding opnemen (behalve CO2)
3. Planten zitten nu in de stress en gaan eerst alle energie steken in aanmaken/ ontwikkelen van wortels en zich herstellen van schade die ze hebben opgelopen bij het beplanten. Daar gebruiken ze in 1e instantie de reserves voor die in de plant zelf liggen opgeslagen (
4. Weet dat deze soil meer als 1000X de dagelijkse hoeveelheid voedingsstoffen bevat die je normaal zal doseren...

Tip voor de volgende keer: eleocharis word vele malen mooier als je het eerst afknipt voordat je het in je bak zet; 1 cm hoogte
 
Weinig doseren doe je nu voor de volgende redenen;
1. Je gooit elke keer de helft weg dmc waterwissels
2. de nieuwe plantjes gaan zich nu aanpassen aan jouw waterwaterwaarden en zullen de 1e twee weken zo goed als geen voeding opnemen (behalve CO2)
3. Planten zitten nu in de stress en gaan eerst alle energie steken in aanmaken/ ontwikkelen van wortels en zich herstellen van schade die ze hebben opgelopen bij het beplanten. Daar gebruiken ze in 1e instantie de reserves voor die in de plant zelf liggen opgeslagen (
4. Weet dat deze soil meer als 1000X de dagelijkse hoeveelheid voedingsstoffen bevat die je normaal zal doseren...

Tip voor de volgende keer: eleocharis word vele malen mooier als je het eerst afknipt voordat je het in je bak zet; 1 cm hoogte

Ah zo. Ik dacht altijd dat in de soil weinig voeding zat die ook in het water zelf oplost, en dat door voeding toe te voegen de bodem dat soortvan 'opzuigt'. Maar nu is het ne helemaal duidelijk!


Ja stom zeg, jij bent niet de eerste die dat zegt van dat afknippen. Ooit ook al eens die tip gekregen namelijk. Nouja 't is zoals het is maar werkt later afknippen niet ook goed?
 
Ah zo. Ik dacht altijd dat in de soil weinig voeding zat die ook in het water zelf oplost, en dat door voeding toe te voegen de bodem dat soortvan 'opzuigt'. Maar nu is het ne helemaal duidelijk!

Ja stom zeg, jij bent niet de eerste die dat zegt van dat afknippen. Ooit ook al eens die tip gekregen namelijk. Nouja 't is zoals het is maar werkt later afknippen niet ook goed?
Klopt ook wel wat je zegt. Voedingsstoffen worden opgenomen door de de soil en later weer langzaam afgegeven. Dit noemen ze het
kationen uitwisselingsvermogen (CEC). Daarom heeft een bak, die volgens de ADA manier word opgebouwd, ook weinig voeding in de waterkolom zitten omdat de nadruk ligt op voeding vanuit de bodem.

En later snoeien kan later natuurlijk altijd
 
Klopt ook wel wat je zegt. Voedingsstoffen worden opgenomen door de de soil en later weer langzaam afgegeven. Dit noemen ze het
kationen uitwisselingsvermogen (CEC). Daarom heeft een bak, die volgens de ADA manier word opgebouwd, ook weinig voeding in de waterkolom zitten omdat de nadruk ligt op voeding vanuit de bodem.

En later snoeien kan later natuurlijk altijd

Ja en gelukkig heb ik nu vooral plantjes die voeding uit de bodem opnemen:D

Maar is een verwarming belangrijk? Heb er nu een inzitten maar die moet vanwege ruimtegebrek bij het stopcontact worden aangesloten op de tijdschakelaar van de CO2 installatie. Dus 's nachts staat hij uit.....
 
Kun je niet een of andere splittrr gebruiken?
 
Kun je niet een of andere splittrr gebruiken?

Ja ik heb al veel splitters..... , maar alsnog is we te weinig plek. Ik ga anders straks wel op zoek naar een groter verkengsnoer. Want op deze zitten nu twee tijdschakelaars, en dus past de stekker van de verwarming er net niet tussen......
 
Ziet er goed uit Daan! Heb je ze al van de stenen zien eten?
 
De Rio is wel lekker vol zeg, maar het garnalen bakje vind ik de mooiste:petjeaf:

groetjes John.
 
Mooie bakken Daan!

Bedankt Nicole!:daisy::daisy:
Ziet er goed uit Daan! Heb je ze al van de stenen zien eten?

Thanks Thea! Nee de eerste steen gaat er vanavond in want het moet 24 uur drogen:D
Gaaf dat grasmatje! Bestaan er ook onderwater grasmaaiers? :D

Haha nou eerst moet alles eens aanslaan:D

Mooi gedaan, man! Leuke bakjes zo!

:daisy::daisy:Ben er ook erg blij mee:daisy:
 
De Rio is wel lekker vol zeg, maar het garnalen bakje vind ik de mooiste:petjeaf:

groetjes John.
:D Ja hij is lekker beplant naar goedkeuring van de vissies:D

En het garnalenbakje heeft helaas erg slecht licht dus vandaar een vage foto maar wel leuk idd:D:daisy:
Dat ziet er allemaal goed uit, Daan. Je hebt het echt in je vingers! Mooi!
:daisy::daisy: Binnenkort maar eens nieuwe t'ls kopen, de planten in de rio worden als maar groener (en anders alsmaar geler...:br::D)
Heel mooi, Daan!

Bedankt Christian!
 
Ja het zijn L010a's inderdaad, maar ze zijn wel echt enorm mager. Hou ze even in de gaten en zorg dat je ze goed bijvoert, want ze kunnen nog erg zwak zijn op deze maat. Ze worden overigens 10-11 cm, geen 13. Ik heb alleen 3 vrouwtjes gekocht dus kan er nog niks mee. Ik zal zo eens wat foto's van ze plaatsen in m'n album, dan kan je zien hoe dik ze kunnen zijn.
 
Ja het zijn L010a's inderdaad, maar ze zijn wel echt enorm mager. Hou ze even in de gaten en zorg dat je ze goed bijvoert, want ze kunnen nog erg zwak zijn op deze maat. Ze worden overigens 10-11 cm, geen 13. Ik heb alleen 3 vrouwtjes gekocht dus kan er nog niks mee. Ik zal zo eens wat foto's van ze plaatsen in m'n album, dan kan je zien hoe dik ze kunnen zijn.

Ohjee ik dacht al dat ze erg mager waren.... Wat kan ik nu het beste doen? Tijdens voertijd zijn ze namelijk niet oo de voederplek te vinden.... En mijn bak is 100% algloos.... 's nachts weet ik niet wat ze uitvoeren natuurlijk, maar wat extra voer in de avond doen? Komkommer vinden ze vies....
 
Ohjee ik dacht al dat ze erg mager waren.... Wat kan ik nu het beste doen? Tijdens voertijd zijn ze namelijk niet oo de voederplek te vinden.... En mijn bak is 100% algloos.... 's nachts weet ik niet wat ze uitvoeren natuurlijk, maar wat extra voer in de avond doen? Komkommer vinden ze vies....
Tabletjes enzo eten ze wel. Het zijn nachtdieren dus probeer voor de lampen uitgaan even wat tabletjes verspreid door de bak te voeren. Ik vind dat deze vissen vaak veel te jong worden verkocht. Wat je ook kan doen, maar ik weet niet of je dit wilt, is een hoop tubifex door je bak op de bodem leggen en dit nestelt er dan in. Op deze manier hebben je L010a's en je bodemvissen altijd wat te eten. Je had toch ook de Hastatus? Die vinden dat ook echt geweldig bij mij. Mijn visjes zijn er iniedergeval nog dikker van geworden en ik vermoed dat daarom de hastatus eitjes hebben gelegd.
 

Terug
Bovenaan