Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Foto, foto, foto. Wij willen foto's:foto:
Ik had vrijdag gezegd, en dat ga ik zo wat als gewoonte houden.
Vrijdag is mijn update dag, dan mag je hier altijd een foto verwachten (enkel buiten privacy-omstandigheden en vakantieperiode ..... ;) ).
 
Ik had vrijdag gezegd, en dat ga ik zo wat als gewoonte houden.
Vrijdag is mijn update dag, dan mag je hier altijd een foto verwachten (enkel buiten privacy-omstandigheden en vakantieperiode ..... ;) ).

Nog 2 nachtjes slapen. :engel:
 
Minder lullen, meer foto's maken Cédric.
Als je tijd echt zo kostbaar is als je stelt is het dubbel winst als je inhoudsloze berichten achterwege laat en die tijd gebruikt voor het maken van foto's ;)
 
Minder lullen, meer foto's maken Cédric.
Als je tijd echt zo kostbaar is als je stelt is het dubbel winst als je inhoudsloze berichten achterwege laat en die tijd gebruikt voor het maken van foto's ;)

3 pagina's alleen maar kletsen maar foto's in een foto album homaar.. als ik wil lezen pak ik wel een krant :p
 
Ik had ook een fles Profito van 1 liter mee besteld, die was er wel niet bij.
...
Zo een fles kost natuurlijk ook niets......
Tip: je hebt al weinig geld; koop niet die dure EasyLife producten, maar maak je oplossingen voor heel weing geld zelf. Ik koop poeders voor sporen (vrijwel hetzelfde spul als Profito), nitraat en fosfaat in zakjes die maar een paar euro per stuk kosten, en waar jij maanden mee verder kan. Ik bestel ze zelf bij aquariumbemesting.nl, maar er zijn ook andere online leveranciers. En veel LFS hebben ze volgens mij tegenwoordig ook (iig fosfaat en nitraat poeders).

Bij de eerste aanschaf heb ik wat doseerflessen, een paar spuitjes en een weegschaalte gekocht. Dat was alles bij elkaar voor een tientje of vijf, meen ik.

F5B3B5F8-3F16-411A-83F9-43113301AD13_zpsde4gpbxw.jpg


Verder: if you talk the talk, you have to walk the walk ! Niet meer lulle, foto's plaatse !

;-)
 
Laatst bewerkt:
@Crash Cowboy vooral die pepernoten niet vergeten :p

maar zelf mengen is idd goedkoper en doeltreffender, minder bij producten en betere concentraties in je water, ook makkelijker bij te sturen gezien je per maand mengt.
en op mijn grote bak ben ik niet eens €100 kwijt per jaar.
 
@Crash Cowboy vooral die pepernoten niet vergeten :p

maar zelf mengen is idd goedkoper en doeltreffender, minder bij producten en betere concentraties in je water, ook makkelijker bij te sturen gezien je per maand mengt.
en op mijn grote bak ben ik niet eens €100 kwijt per jaar.
Die pepernootjes kreeg ik er van Sinterklaas bij haha !

En behalve de eerste aanschaf (flessen, spuiten, weegschaaltjes) kost het mij een paar tientjes per jaar, voor 450 liter aquarium.
 
ik gebruik gewoon PET flessen van 1,5L scheelt weer in die meng flesjes, en alles lost beter op gezien het 3x meer water heeft om in op te lossen
 
Ik gebruik voor het mengen ook gewone petflessen hiervoor. Voor wat betreft het lullen van Cedric. Het is zijn eigen fototopic dus hij is wel eigen baas;).
Maar ja, wat foto s zou wel leuk zijn want daar heb je eigenlijk een fotoalbum voor toch:deal::).
 
Ik weet niet wat goedkoper/beter is, maar ik gebruik als plantenvoeding wel Easy life Profito en Easy Carbo en icm kleiballtjes in de bodem kost me dat 45 euro per jaar. Op een Rio 125, netto 100 liter, dosering zoals voorgeschreven.


Maar Cé, je maakt het wel heel moeilijk voor jezelf door een vaste dag af te spreken ;)

Gewoon foto's plaatsen op het moment dat jij daar zin in hebt en de tijd voor hebt.
wil je dit drie maal per week dan drie maal per week.
En lukt het drie weken niet, dan drie weken niet.

Geen verantwoording schuldig aan niemand niet.


Het is jouw Topic, dus jij beslist hoe vaak je iets post.
Uiteraard wel de updates plaatsen MET foto's gezien dit het foto topic is.
 
Ik weet niet wat goedkoper/beter is, maar ik gebruik als plantenvoeding wel Easy life Profito en Easy Carbo en icm kleiballtjes in de bodem kost me dat 45 euro per jaar. Op een Rio 125, netto 100 liter, dosering zoals voorgeschreven.

dan kom je op een 400L bak al uit op €140, op mijn systeem (bak+filter) kom ik op bijna 1000 liter.. €450 per jaar,
ik ben nu ( met easycarbo erbij) €300 per jaar kwijt, toch een redelijke besparing.
maar zo heeft een ieder zijn voorkeur en lieveling merken/methoden
 
dan kom je op een 400L bak al uit op €140, op mijn systeem (bak+filter) kom ik op bijna 1000 liter.. €450 per jaar,
ik ben nu ( met easycarbo erbij) €300 per jaar kwijt, toch een redelijke besparing.
maar zo heeft een ieder zijn voorkeur en lieveling merken/methoden

Heb zelf 2 flessen festal. Daar ga ik nu denk ik 2 jaar mee doen. Dus 28 euro voor 2 jaar. Op 300 liter.

On topic.

Het is vrijdag, de dag is bijna voorbij......:foto::foto::foto::foto:
 
Tijd voor de update waar zeer veel naar gevraagd werd. ;)
De bak staat alsnog wat vol, maar ik heb al met enkele leden hier contact gehad voor het paar overnemen van planten.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Dat is inderdaad een vollen plantenbak. Hopelijk slaat alles goed aan.
Wel een erg grove bodem heb je!

En omdat je dit in andere topics meermaals hebt gezegd.
.....Haal die lelijke thermometer weg.......

Hang maar aan de zijkant ofzo.

Een stuk kienhout zou ook niet misstaan. En ook beter voor de javavaren.
 
Dat is inderdaad een vollen plantenbak. Hopelijk slaat alles goed aan.
Wel een erg grove bodem heb je!

En omdat je dit in andere topics meermaals hebt gezegd.
.....Haal die lelijke thermometer weg.......

Hang maar aan de zijkant ofzo.
Hoop ik ook.
Wist ik, dat die vraag/suggestie ging komen. ;)
Die hangt daar momenteel met het warme weer, zodat ik hem makkelijk kan controleren en er ook wat aan denk als ik hem zie hangen.
 
Mooi :thumbs:
Maar waarom planten weg doen? ik zou ze nog wat laten groeien en waar nodig verplaatsen, weg doen kan altijd nog.
 
is wel een hele grove bodem Cédric
als dat in de toekomst maar geen problemen gaat geven
wist niet dat je van plasticdoos naar een echte bak gegaan was
is een hele verbetering
al enig idee wat je er in wilt qua vis bestand

groet

jaap
 
Mooi :thumbs:
Maar waarom planten weg doen? ik zou ze nog wat laten groeien en waar nodig verplaatsen, weg doen kan altijd nog.
Dank je! ;)
Dat kan natuurlijk altijd nog en daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb nu iemand hier, van het forum, die een paar plantjes zoekt voor zijn garnalenbakje wil.
Op een paar plantjes van de 40 planten die ik nu heb staan zal het niet aankomen. :D
 
Laatst bewerkt:
is wel een hele grove bodem Cédric
als dat in de toekomst maar geen problemen gaat geven
wist niet dat je van plasticdoos naar een echte bak gegaan was
is een hele verbetering
al enig idee wat je er in wilt qua vis bestand

groet

jaap
Ik hoop dat het geen probleem gaat geven, zou een hele klus zijn om dat alles weer te gaan vervangen.
Het visbestand heb ik nog niet echt een idee over, kan ik nog even over nadenken.
Binnenkort ook even een topic openen daarover.
 
Erg mooie planten Cédric!
Zou ook niet te veel wegdoen, beter wat extra dan dat je dalijk te kort komt.

Qua bodem is het ook niet mijn smaak, maar zo heeft ieder zijn ding.

Ik zie wel wat problemen met dat het voer daar bijvoorbeeld snel tussen valt en dat dat daar kan gaan rotten omdat de vissen er niet meer bij kunnen.

Ben super blij voor je dat je zo een mooi en groot aquarium hebt!
 
Erg mooie planten Cédric!
Zou ook niet te veel wegdoen, beter wat extra dan dat je dalijk te kort komt.

Qua bodem is het ook niet mijn smaak, maar zo heeft ieder zijn ding.

Ik zie wel wat problemen met dat het voer daar bijvoorbeeld snel tussen valt en dat dat daar kan gaan rotten omdat de vissen er niet meer bij kunnen.

Ben super blij voor je dat je zo een mooi en groot aquarium hebt!
Dank je! ;)
Hopelijk heb ik er geen problemen mee.
 
Wist ik nog niet. Ik zal ze wat minder diep in de bodem potten.

beste helemaal uit de bodem halen en ergens opbinden, steentje op stukje hout ofso.
verder allemaal maar lekker laten groeien.

heb je ook voedingscapsules bij de plantenwortels gestoken die dat nodig hebben?
hoeft niet 1-2-3 te gebeuren maar zou het toch maar even doen.

zodra het allemaal goed gaat groeien krijg je mits je niet genoeg snoeit best een oerwoud denk ik. en dat is in mijn opinie helemaal niet erg :)
 

Terug
Bovenaan