Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Berichten
8,821
Leeftijd
23
Locatie
Glabbeek (België)
Welkom in mijn fotoalbum!


Hier kan je alle foto's van mijn hedendaagse of toekomstige aquaria en projecten bekijken!


Opmerkingen, aanmerkingen of tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Groetjes!
 
Ten eerste en vooral heb ik een plattegrond gemaakt, en deze ziet er als volgt uit :

kweekruimte_foto_1.jpg


Het is de bedoeling dat het zo naar mate opgebouwd wordt met der tijd.
 
Dit zouden de verschillende vissen, slakken, garnalen, ... zijn die ik zou willen gaan houden, en waar ik dan ook met sommige wil gaan kweken.

Dit is een verduidelijking op mijn foto in mijn vorige bericht (legende) :

kweekruimte_foto_2.jpg
 
jessicapilon zei:
Ziet er professioneel uit zo, maar hou je wel rekening met een plekje om alles te kunnen aanschouwen :D ;).

Ja, hoor, alle gedeeltes staan op stellingen, dus je zou zo naast de bakken kunnen doorwandelen, zoals bij de LFS.

Ik hoop dat het iets wordt.
 
Heb je nu al aquariums of ervaring met de vissen die wil kweken ?
Ziet er wel tof uit 6 stellingen, hoeveel aqua gaan dat dan worden ? Bouw je de aqua en stellingen zelf ?
 
jessicapilon zei:
Je hebt het op papier in ieder geval al goed voor elkaar. Zoiets moet je ook rustig opbouwen natuurlijk ;) .

Ja, dat is waar, en ik wil het natuurlijk niet overhaasten door zo maar iets te doen dat eigenlijk niet goed is.

Ik wil het allemaal een beetje rustig doen, en niet overhaast, zodat alles goed afgewerkt is vanaf het begin.
 
Pol_de_gezzmol zei:
Heb je nu al aquariums of ervaring met de vissen die wil kweken ?
Ziet er wel tof uit 6 stellingen, hoeveel aqua gaan dat dan worden ? Bouw je de aqua en stellingen zelf ?

Er komen inderdaad 6 stellingen, maar niet vanaf het begin, hoor.
Ik zou eerst met 1 stelling willen beginnen, en dan met der tijd uitbreiden.
Ik wil niets overhaasten.

De stellingen zouden misschien zelf gemaakt worden, dat is nog niet duidelijk.

Ook zouden het stellingen kunnen zijn die ik hier nog heb staan, of anders moet ik misschien eens op marktplaats kijken.

Hoeveel aquaria het gaat worden, weet ik nog niet,

Ik zou in ieder geval klein willen beginnen en dan uitbereiden, en natuurlijk met de tijd mee.

��n ding staat vast : ik ga de aquaria niet zelf bouwen, zou niet weten hoe ik er moet aan beginnen.
 
Plannen zien er goed uit hoor! Lijkt me wel een enorm werk om dat allemaal te kunnen onderhouden. Ik heb 2 aquaria staan en dat is ook alles wat ik kan onderhouden naast studeren. Moet er niet aan denken om 6 stellingen te moeten doen :D
 
Carithius zei:
Leuke plannen C�dric!

Zijn je ouders er volledig mee akkoord of ben je het achter hun rug aan het doen? ;) :D

Dank je!!

Mijn ouders weten er wel van, maar ze vinden het een beetje onozel, en het is natuurlijk ook wel een hele investering.

Maar ja, ik krijg ze wel zo ver, hoop ik :d ;)
 
Biologist zei:
Plannen zien er goed uit hoor! Lijkt me wel een enorm werk om dat allemaal te kunnen onderhouden. Ik heb 2 aquaria staan en dat is ook alles wat ik kan onderhouden naast studeren. Moet er niet aan denken om 6 stellingen te moeten doen :D

Ja, maar de 6 stellingen zijn nog niet voor direct, hoor.

Ik begin klein, en dan kan je alles uitbereiden.
 
C�dric Vleminckx zei:
Biologist zei:
Plannen zien er goed uit hoor! Lijkt me wel een enorm werk om dat allemaal te kunnen onderhouden. Ik heb 2 aquaria staan en dat is ook alles wat ik kan onderhouden naast studeren. Moet er niet aan denken om 6 stellingen te moeten doen :D

Ja, maar de 6 stellingen zijn nog niet voor direct, hoor.

Ik begin klein, en dan kan je alles uitbereiden.
Als je klein begint zijn je ouders het vast mee akkoord, en daarna beetje bij beetje overhalen (en dus ook uitbreiden).
Zo heb ik nu dus ook mijn 3 bakken :D
 
MaestroCygni zei:
C�dric Vleminckx zei:
Biologist zei:
Plannen zien er goed uit hoor! Lijkt me wel een enorm werk om dat allemaal te kunnen onderhouden. Ik heb 2 aquaria staan en dat is ook alles wat ik kan onderhouden naast studeren. Moet er niet aan denken om 6 stellingen te moeten doen :D

Ja, maar de 6 stellingen zijn nog niet voor direct, hoor.

Ik begin klein, en dan kan je alles uitbereiden.
Als je klein begint zijn je ouders het vast mee akkoord, en daarna beetje bij beetje overhalen (en dus ook uitbreiden).
Zo heb ik nu dus ook mijn 3 bakken :D

Ja, een goed plan ! ;)
 
Wat zijn de afmetingen van deze ruimte?
Het lijkt me dat je hier en daar weinig loopruimte hebt.
Zo kun je bijvoorbeeld niet voor stelling 3 langs lopen.
En wat komt er in de energie kast?
 
Henko zei:
Wat zijn de afmetingen van deze ruimte?
Het lijkt me dat je hier en daar weinig loopruimte hebt.
Zo kun je bijvoorbeeld niet voor stelling 3 langs lopen.
En wat komt er in de energie kast?

De afmetingen weet ik nog niet, het is echt een schets, die nog niet uitbereid is.

De energie kast, daar staat de mazout-tank, voor de verwarming.

Ik kan er nu toch ook gaan koud gaan hebben :)
 
Als je inderdaad toestemming van de ouders moet krijgen,is het beter met 1 stelling te beginnen. Toen ik nog bij mijn ouders woonde stonden er 3 bakken. Nu ik een eigen huis heb, staan er +-20. Neem vooral ook tijd om van de hobby te genieten. Kweek brengt heel leuk gedrag mee, maar bouw soort per soort op. Zeker niet alles in 1ns.
En die brander in dezelfde kamer zou ervoor kunnen zorgen dat je verwarming in je bakken achterwege kan laten.
 
Pol_de_gezzmol zei:
Als je inderdaad toestemming van de ouders moet krijgen,is het beter met 1 stelling te beginnen. Toen ik nog bij mijn ouders woonde stonden er 3 bakken. Nu ik een eigen huis heb, staan er +-20. Neem vooral ook tijd om van de hobby te genieten. Kweek brengt heel leuk gedrag mee, maar bouw soort per soort op. Zeker niet alles in 1ns.
En die brander in dezelfde kamer zou ervoor kunnen zorgen dat je verwarming in je bakken achterwege kan laten.



Ik had er ook al aan gedacht om met 1 stelling te beginnen, en dan verder uit te bereiden met der tijd.

Bedankt voor de tips!
 
Leuk C�dric! Ben benieuwd. Met welke soort zou je graag willen beginnen?
Discussen en Maanvissen zijn nou niet echt de makkelijkste soorten.. Waarom begin je niet met wat garnalensoorten in 1 stelling en dan opbouwen naar L-nummers/Apisto's? ;) Garnalen en L-nummers worden wel redelijk veel gekweekt. L-nummers kosten natuurlijk wel een centje.

Weet niet of je er al aan gedacht hebt natuurlijk, maar hoe wil je het aanpakken qua verlichting/temperatuur/pomp? Je kan bijvoorbeeld op de garnalenbakjes alles op ��n luchtfilter laten draaien. Je kan de kamer in zijn geheel verwarmen tot een bepaald aantal graden, maar dan zit je wel weer vast aan deze temperatuur bij het kweken. Verlichting hoeft niet echt boven elke bak, maar wat verlichting aan het plafond zou wel handig zijn. ;)
Heb er zelf ook regelmatig aan gedacht, maar hou goed rekening met de kosten die je ouders eventueel ook zullen krijgen. Ook kost het gewoon superveel energie. De winst zal ook bescheiden zijn, maar daartegenover heb je er natuurlijk wel een superervaring bij.

Denk er even goed overna is mijn advies.
 
algeneter12 zei:
Je kan de kamer in zijn geheel verwarmen tot een bepaald aantal graden, maar dan zit je wel weer vast aan deze temperatuur bij het kweken.
Hoeft niet, je kan de kamer verwarmen tot 24 graden, dan voelen de meeste soorten zich wel goed, en voor vissen met warmere temperaturen zoals discus of maanvissen gewoon de temperatuur verhogen dmv een verwarmingselement.
 
algeneter12 zei:
Leuk C�dric! Ben benieuwd. Met welke soort zou je graag willen beginnen?
Discussen en Maanvissen zijn nou niet echt de makkelijkste soorten.. Waarom begin je niet met wat garnalensoorten in 1 stelling en dan opbouwen naar L-nummers/Apisto's? ;) Garnalen en L-nummers worden wel redelijk veel gekweekt. L-nummers kosten natuurlijk wel een centje.

Weet niet of je er al aan gedacht hebt natuurlijk, maar hoe wil je het aanpakken qua verlichting/temperatuur/pomp? Je kan bijvoorbeeld op de garnalenbakjes alles op ��n luchtfilter laten draaien. Je kan de kamer in zijn geheel verwarmen tot een bepaald aantal graden, maar dan zit je wel weer vast aan deze temperatuur bij het kweken. Verlichting hoeft niet echt boven elke bak, maar wat verlichting aan het plafond zou wel handig zijn. ;)
Heb er zelf ook regelmatig aan gedacht, maar hou goed rekening met de kosten die je ouders eventueel ook zullen krijgen. Ook kost het gewoon superveel energie. De winst zal ook bescheiden zijn, maar daartegenover heb je er natuurlijk wel een superervaring bij.

Denk er even goed overna is mijn advies.

Over welke vissen ik wil gaan kweken, weet ik nog niet al te goed;

Je voorbeelden houd ik zeker in mijn hoofd, deze gaan nog goed van pas komen.

Ik zou inderdaad alles willen laten draaien op 1 luchtfilter, dat bespaart dan ook weer wat uit.


Ik weet dat het een hele klus gaat worden om dit voor mekaar te krijgen,
dus het zal waarschijnlijk nog niet voor morgen zijn ;)

Ik wil natuurlijk niets overhaasten, en ik wil eerst genoeg informatie bijeenhalen, niet dat ik aan iets begin en dat het na ��n maand ''in het water'' valt.
 
MaestroCygni zei:
algeneter12 zei:
Je kan de kamer in zijn geheel verwarmen tot een bepaald aantal graden, maar dan zit je wel weer vast aan deze temperatuur bij het kweken.
Hoeft niet, je kan de kamer verwarmen tot 24 graden, dan voelen de meeste soorten zich wel goed, en voor vissen met warmere temperaturen zoals discus of maanvissen gewoon de temperatuur verhogen dmv een verwarmingselement.

Maanvissen en Discussen gaan zeker nog niet voor nu zijn ;)
 
Ja, dat zou ik nog moeten hebben ;). Eentje met wieltjes onder zodat ik door alle gangen kan rijden :d.

We zullen wel zien wat er van komt.
 
Ik denk dat het maar weer eens tijd wordt voor een update, met een paar foto's, maakt het altijd wat leuker.




13043404_485135878363244_6779240480710501098_n.jpg


Dit wordt dus de plaats waar het allemaal gaat gebeuren.



13015206_485135741696591_3574045390144310170_n.jpg


13043447_485135738363258_8660061119046368711_n.jpg


Binnen ligt er nog wel wat rommel, dit gaan we met der tijd opruimen.



13015394_485135775029921_1423470843235432098_n.jpg


Al zeker even een wegje maken om naar ons plekje te gaan, zodat niet steeds onze schoenen vies worden.


13051582_485135781696587_3058144940500647763_n.jpg


De afwerking moet nog even juist zijn.


13062401_485135838363248_6305624380770318491_n.jpg


En dit is dan het resultaat, met mijn schaduw op de achtergrond.


13091975_485135801696585_3634289835261867048_n.jpg


En mijn zus wilt wel altijd meehelpen, altijd wel leuk, zo een helpende hand.






Ik hoop dat jullie blij zijn met deze update.

Zodra er iets veranderd, komt er terug een nieuwe update ;).
 
Misschien is het een idee om over isolatie na te denken, het zal in de winter erg koud en in de zomer erg warm kunnen worden.
 
jessicapilon zei:
Daar heb je wel de ruimte hoor. Is dat een verwarmde ruimte of gaat dat nog komen?

Klopt, daar heb ik zeker de ruimte!

Nee, het is geen verwarmde ruimte, daarover moet ik nog eens goed nadenken.
 

Terug
Bovenaan