Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Het wordt maar weer eens tijd voor een update, dat ik jullie op de hoogte houd.


Waarschijnlijk kan ik in de zomervakantie een aquarium verwachten.

Welke maat, vissen, .. weet ik nog niet, maar enkel dat er waarschijnlijk een aquarium komt.

Maar in tegenprestatie moeten mijn examens(rapport) goed zijn.

Maar ik hoop dat dit gaat lukken, en dan wacht er een hele mooie start in mijn fotoalbum!
 
Jammer dat je het project hebt moeten stopzetten. Veel succes met je examens verder :)
 
Kijk, gelukkig kunnen we binnenkort wel je bak bewonderen. Daar hebben we alle vertrouwen in hoor.
Je bent nog erg jong dus je hebt nog alle tijd om je project tzt weer nieuw leven in te blazen.
 
guppy5 zei:
Jammer dat je het project hebt moeten stopzetten. Veel succes met je examens verder :)

Ja, dat vond ik zelf ook heel erg, maar ik moest wel.

Door school, AquaForum was ook al wel belangrijk geworden, .. moest ik mijn kweekproject wel stopzetten.

Maar nu dat ik binnenkort 2 maanden geen school heb, kan ik perfect met een bak beginnen.

En wie weet komt er dan ooit nog wel de mogelijkheid om verder uit te bereiden tot ooit een kweekproject ;)
 
jessicapilon zei:
Kijk, gelukkig kunnen we binnenkort wel je bak bewonderen. Daar hebben we alle vertrouwen in hoor.
Je bent nog erg jong dus je hebt nog alle tijd om je project tzt weer nieuw leven in te blazen.

Ja, dat hoop ik toch ook.

Als mijn rapport goed is zal dat toch zeker en vast moeten ;)

Dank voor het vertrouwen! :!
 
Ik geef jullie maar weer eens een nieuwe update.


Vermoedelijk komt er een 1 meter bak(of groter), of 2 kleinere bakken.

Hier ben ik nog niet zo goed uit.



Ook is zeker dat er ook een klein nanobakje - garnalenbakje komt.



Dus totaaltje:

1 meter bak(of groter), of 2 kleinere bakken + nanobakje - garnalenbakje.



Natuurlijk dit alles als ik een goed rapport heb. ;)
 
Hartstikke Leuk C�dric! Hoe zijn de examens gegaan? Heb je er een beetje een goed gevoel over? Komt vast goed.

Wat voor garnalen wil je nemen en wat wil je met de andere bakken doen? Ben erg benieuwd. ;)
 
algeneter12 zei:
Hartstikke Leuk C�dric! Hoe zijn de examens gegaan? Heb je er een beetje een goed gevoel over? Komt vast goed.

Wat voor garnalen wil je nemen en wat wil je met de andere bakken doen? Ben erg benieuwd. ;)

De examens hier zijn pas vandaag van start gegaan, dus ik moet het zeker goed doen.

Wat ik er mee wil doen weet ik nog niet, moet ik nog eens goed over nadenken na de examenperiode ;)
 
Even weer eens een tekstupdate.



Waarschijnlijk (bijna met zekerheid) kan ik mededelen dat het de Juwel Rio 400 wordt.

Natuurlijk hangt dat ook weer af van mijn examenresultaten zoals jullie waarschijnlijk al wel wisten.

Mooi formaat van bak, 151 cm x 51 cm x 66 cm (lengte x breedte x hoogte)



Aan volgende bestand zat ik te denken :


Ik zou richting Zuid-Amerika gaan, maar als ik me hier dan ook gewoon aan ga houden weet ik nog niet perfect zeker. We zullen wel zien wat het beste en mooiste wordt.


6 x Pterophyllum scalare

8x (3 man, 5 vrouw) Mikrogeophagus ramirezi

20 x Paracheirodon axelrodi (schooltje)

8x Corydoras julii



Natuurlijk kan het nog wel altijd zijn dat er nog iets bijkomt of verdwijnt, dan laat ik dit zeker weten.




Tips zijn ook altijd welkom!
 
Hartstikke leuk!! Pracht van een bak gaat het worden heb ik het idee.

Ik zal het gelijk maar even vertellen, de julii wordt doorgaands niet aangeboden en het is voor zo'n 99% van de tijd de trilineatus. Prachtig visje ook. 8 stuks gaat alleen wel echt in het niets vallen heb ik het idee. ;) Heb er zelf 8-10 gehad in een 80cm en dat ging ook prima!

Hier zie je met hoeveel ze wel niet in het echt leven.

Zoals je ziet leven ze echt in enorme scholen. Een stuk of 15-20 zou in jouw bak prima kunnen en dan ga je er ook meer plezier van hebben.

Maanvissen zijn super, wat ga je ze voeren? Al met Jos erover gesproken?
 
Leuk om dat te horen!

Je filmpje is echt wel leuk, dat zijn er wel honderden samen.

Ja, daar moet ik wel eens over denken om er meerdere te nemen..Dank voor de tip!

Wat ik net aan de maanvissen ga voeren weet ik nog niet zo heel zeker tot in de details.

Wel weet ik zeker dat ik afwisselend wil gaan voeren, en dat het niet te eentonig wordt.

Dus, vlokvoer, diepvriesvoer, ..

Ik kan natuurlijk ook nog veel opzoeken op internet, het zal nog wel even duren.

Volgende week zijn mijn examens gedaan, en op uiterlijk 30 juni krijg ik mijn rapport.

Dat is nog zo een halve maand, en dan moet de bak nog indraaien, ..

Dus ik heb nog tijd genoeg ;)
 
Klopt, maar brainstormen is natuurlijk altijd leuk ;)

Ik realiseer me net dat de temperatuur van de manen niet zo'n goede combi zou zijn met je trilineatus. Deze zit redelijk koel normaal terwijl je de manen op zo'n 26-30 graden gaat houden? In dat geval lijkt het me beter om een alternatief als Corydoras Sterbai te nemen of iets in die richting. Deze zitten wat warmer en kunnen de temperaturen prima verdragen.

Goed bezig! Je kan eventueel ook zelf wat kweekjes opzetten. Tubifex en watervlooien zijn iniedergeval prima te doen.
 
Dat is zeker ;)

Nee, het is inderdaad niet zo een goede combinatie.

Maar hierover had ik ook nog geen uitspraak gedaan.

Welke cory het dan net gaat worden, weet ik niet.

Maar ik ben er wel zeker van dat ze er komen.

Ja, is zeker leuk om later nog mee uit te bereiden ,met Tubifex en watervlooien.


Dank voor de tip telkens!
 
Ik heb een tijdje meegelezen zonder iets te posten( had geen zin om in te loggen ;) ) Maar ben heel erg benieuwd naar de bak die er uiteindelijk komt en naar hoe deze eruit komt te zien ;)
 
dolle ancistrus zei:
Ik heb een tijdje meegelezen zonder iets te posten( had geen zin om in te loggen ;) ) Maar ben heel erg benieuwd naar de bak die er uiteindelijk komt en naar hoe deze eruit komt te zien ;)

Ik ben blij dat je mijn topic leuk vind.

Ik ben ook benieuwd. ;)
 
jessicapilon zei:
Je begint direct lekker groot Cedric ;).

Tja, waarom ook niet ;)

Groot begonnen is half gewonnen :d ..Heb je ook gelijk direct veel meer keuze qua planten, vissen, ..
 
C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:
Je begint direct lekker groot Cedric ;).

Tja, waarom ook niet ;)

Groot begonnen is half gewonnen :d ..Heb je ook gelijk direct veel meer keuze qua planten, vissen, ..
[color:#FF0000]Voor C�dric:[/color]

Mensen die niet plannen zijn mensen die niet leven...

Veel succes met je plannen �n je leven! (Examens- :thumbs:)


Groet,
Ben.
 
benvo zei:
C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:
Je begint direct lekker groot Cedric ;).

Tja, waarom ook niet ;)

Groot begonnen is half gewonnen :d ..Heb je ook gelijk direct veel meer keuze qua planten, vissen, ..
[color:#FF0000]Voor C�dric:[/color]

Mensen die niet plannen zijn mensen die niet leven...

Veel succes met je plannen �n je leven! (Examens- :thumbs:)


Groet,
Ben.

:thumbs: Dank je!
 

Terug
Bovenaan