Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Mijn garnalenbakje is toch ook al gauw 20 liter groot hoor! toch wel 10 liter zwemruimte lol.
Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken, worden dit je eerste bakjes?
 
algeneter12 zei:
Mijn garnalenbakje is toch ook al gauw 20 liter groot hoor! toch wel 10 liter zwemruimte lol.
Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken, worden dit je eerste bakjes?

Vroeger toen ik kleiner was had ik ook een aquarium, maar dan wel met de hulp van mijn ouders.

Nu wil ik het natuurlijk zelf eens proberen, dus dit zijn mijn eerste zelfstandige bakje(s).

Ik ben ook benieuwd hoe het zich gaat evolueren.
 
Even een tekstupdate.

Ik zat er aan te denken om deze zomer een speciekuip op te zetten met levendbarenden. Een goed idee, of niet?
 
Leuk idee! Heb zelf ook een klein 250 liter kuipje. Op het moment zitten er 10 barbus semifasciolatus in. Geweldige actieve visjes met interessant gedrag! hartstikke leuk met wat lelie's en oeverbeplanting etc. Moet je echt doen, let wel op dat het niet in de volle zon staat want dan ga je geheid last krijgen van een algenexplosie en enorme temperaturen.
 
Leuk idee! Heb zelf ook een klein 250 liter kuipje. Op het moment zitten er 10 barbus semifasciolatus in. Geweldige actieve visjes met interessant gedrag! hartstikke leuk met wat lelie's en oeverbeplanting etc. Moet je echt doen, let wel op dat het niet in de volle zon staat want dan ga je geheid last krijgen van een algenexplosie en enorme temperaturen.
 
algeneter12 zei:
Leuk idee! Heb zelf ook een klein 250 liter kuipje. Op het moment zitten er 10 barbus semifasciolatus in. Geweldige actieve visjes met interessant gedrag! hartstikke leuk met wat lelie's en oeverbeplanting etc. Moet je echt doen, let wel op dat het niet in de volle zon staat want dan ga je geheid last krijgen van een algenexplosie en enorme temperaturen.

Ja, zelf weet ik ook nog niet echt de details.

Misschien komt er morgen al wat meer schot in de zaak.

Hebben je een goed kuipje dat aan te raden valt om dit te gebruiken. Welke heb jij?

De grootste speciekuip die ik vind is 90 liter (online)
 
Het is 30 juni, komen die bakjes er? :d

De ronde speciekuip kan ik je aanraden, de rechthoekige klapt aan de lange zijden naar buiten bij mij.
 
Wel, de bakjes komen er waarschijnlijk binnenkort aan, ik zal dit later nog mededelen in een officieel bericht hier.

Wat ik moet nemen van speciekuip weet ik niet zo zeer, maar als de ronde beter aan te raden is, zou ik hiervoor dan mijn voorkeur leggen.
 
Gerjan90 zei:
Het is 30 juni, komen die bakjes er? :d

De ronde speciekuip kan ik je aanraden, de rechthoekige klapt aan de lange zijden naar buiten bij mij.

Tja, even een raamwerkje onder de rand.
Iets van 2 x 7 cm . onder de rand klemmen, en vastzetten.
Is het flink stijver.
 
Die zijn inderdaad leuk.

Ik ga ook binnenkort eens langs bij de LFS om te kijken welke levendbarenden ze allemaal hebben.
 
Wel, daar heb ik momenteel nog geen gedacht over.

Als ik er zeker van ben dat er iets komt, laat ik het hier zeker weten ;)
 
Nee, momenteel nog niet.

De nieuwe bak zou bij mijn grootouders komen, enkel moet ik nog de toestemming hebben, van je weet wel wie, mijn papa..

Dus daar gaat mijn oma morgen proberen voor te zorgen. Laten we hopen dat hij toestemt.
 
Waarom kun je hem niet thuis zetten dan? Niet dat het mij iets aangaat maar zie je de bak anders wel dagelijks? Ook zul je met regelmaat onderhoud moeten plegen.
Ik ging er vanuit dat je de bak thuis op je kamer zou krijgen :oops:.
 
Ik kom heel veel bij mijn oma, dus daar heb ik tijd zat voor..

Ook is er al sprake geweest dat ik bij mij thuis een garnalenbak zou zetten, maar als die er dan zou komen weet ik niet.

Gewoon om de simpele reden: bij mijn ouders zou ik niet weten waar ik hem moet gaan zetten, en bij mijn grootouders heb ik al een plaats op het oog. ;)
 
Aha, ik begrijp hem hoor. Ik kwam vroeger ook dagelijks bij mn opa en oma over de vloer en in dat geval heb je alle tijd om hem te onderhouden en zo kunnen je opa en oma er ook nog van genieten.
 
Waarschijnlijk komt er morgen een speciekuip, recht of rond weet ik nog niet.

Het kan ook zijn dat ik er meerdere aanschaf, de prijs valt alvast heel goed mee.

Als ik dan van start ga, zal ik natuurlijk graag alle reacties, opmerkingen of aanmerkingen ontvangen.

Alle hulp zal ik goed kunnen gebruiken, omdat dit toch wel mijn eerste keer is dat ik zo een buitenbak opstart en inricht.
 
dolle ancistrus zei:
en, hoe staat het nu met je speciekuip?

jessicapilon zei:
Die staat momenteel nog vol met cement denk ik :D ;).

dolle ancistrus zei:
haha, zou wel eens kunnen ;)

Crash Cowboy zei:
Komen er eigenlijk nog foto's in dit 'Foto-Album' ???

:D


Daar ben ik nog volop mee bezig.

Maar daar ben ik nu nog mee aan het twijfelen, nader een speciekuip zou ik anders een vijver willen aanleggen. Maar ik weet nog niet goed wat ik wil, dus hierover moet ik nog even beslissen.

Ik ben me ook al een heleboel aan het inlezen over vijvers, .., dus we gaan wel zien.

Als ik een beslissing gemaakt heb, laat ik het zeker weten.
 
Heb je nu al echt een speciekuip of aquarium? Want ik kan niet meer zo goed volgen eigenlijk :)

De 1ne keer zeg je dat je het morgen gaat halen en dan komt die er plots weer niet...
 
De Waaierhand zei:
Heb je nu al echt een speciekuip of aquarium? Want ik kan niet meer zo goed volgen eigenlijk :)

De 1ne keer zeg je dat je het morgen gaat halen en dan komt die er plots weer niet...

Nee, omdat ik volop aan het twijfelen ben.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen een speciekuip en een vijver, wat is het beste?

Toch maar eerst beginnen met een speciekuip en dan achterna een vijver? Of dan toch direct beginnen met een vijver?

Ik wil het toch zeker niet overhaasten. Ik weet het, het is een beetje een warboel.
 
ALs je het geld hebt klap je toch een vijver in de tuin. Een speciekuip daar is toch niks aan:p
 

Terug
Bovenaan