Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Een vijver is wel een klein stukje permanenter dan een speciekuip. Als je ouders al moeilijk doen om een speciekuip weet ik niet of ze blij worden van de tuin verbouwen voor een vijver :p
Maar als je de keus krijgt: vijver lijkt me leuker!
 
Rubz zei:
ALs je het geld hebt klap je toch een vijver in de tuin. Een speciekuip daar is toch niks aan:p

Tja, dat dacht ik eerst ook, maar je ziet toch wel enkele mooie pareltjes voorbijkomen hoor. Daarover zijn de meningen wat verschillend.

Anders kan ik misschien klein beginnen en dan steeds uitbreiden?..
 
Biologist zei:
Een vijver is wel een klein stukje permanenter dan een speciekuip. Als je ouders al moeilijk doen om een speciekuip weet ik niet of ze blij worden van de tuin verbouwen voor een vijver :p
Maar als je de keus krijgt: vijver lijkt me leuker!

Tja, ouders h�.. :p

Op dit moment zou ik zo graag alleen willen wonen, zodat ik ook een bak kan opzetten zonder scheve gezichten te zien. Maar ja, zal ik nog even moeten mee wachten. ;)

Ik ga er nog eens over nadenken.
 
Apisto zei:
Ik kan niet zo goed meer volgen hiero :p

Het is inderdaad allemaal een beetje ingewikkeld en ik wil misschien een beetje te veel van het goede, maar ik wil geen overhaaste beslissing nemen waar ik achterna spijt van krijg.
 
Apisto zei:
Dat snap ik volkomen, een aquarium of vijver staan er meestal voor altijd (tenzij kapot).

Dat klopt.

En ik zou niet willen dat ik het aanschaf, er niet tevreden van ben, en dat ik het dan zou moeten 'dumpen' om het maar zo te zeggen.
 
C�dric Vleminckx zei:
Waarschijnlijk komt er morgen een speciekuip, recht of rond weet ik nog niet.

Het kan ook zijn dat ik er meerdere aanschaf, de prijs valt alvast heel goed mee.

Als ik dan van start ga, zal ik natuurlijk graag alle reacties, opmerkingen of aanmerkingen ontvangen.

Alle hulp zal ik goed kunnen gebruiken, omdat dit toch wel mijn eerste keer is dat ik zo een buitenbak opstart en inricht.

Wat bedoelen jullie met speciekuip?
 
KennesE zei:
C�dric Vleminckx zei:
Waarschijnlijk komt er morgen een speciekuip, recht of rond weet ik nog niet.

Het kan ook zijn dat ik er meerdere aanschaf, de prijs valt alvast heel goed mee.

Als ik dan van start ga, zal ik natuurlijk graag alle reacties, opmerkingen of aanmerkingen ontvangen.

Alle hulp zal ik goed kunnen gebruiken, omdat dit toch wel mijn eerste keer is dat ik zo een buitenbak opstart en inricht.

Wat bedoelen jullie met speciekuip?

Leesvoer:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1858372
 
Heb je al een aquarium/speciekuip/vijver in huis? Als onervaren beginner kan je misschien beter een kleiner garnalenbakje nemen. Dit neemt minder plaats in beslag en hierdoor kan je je ouders ook makkelijker over de streep trekken om er een te nemen.Ook kan je op deze manier wat ervaring opdoen om te zien of de hobby je echt wel ligt, een garnalenbakje lijkt mij nooit de verkeerde keus. Zelf kan ik je de superfish wave 30 aanraden als garnalenbakje omdat de verlichting hiervan naar mijn mening zeer goed is. Natuurlijk moet je goed nadenken voor je een keus maakt, dus wat dat betreft ben je goed bezig! ;)
 
Yes......ondertussen is de kogel door de kerk..



13599973_513164652227033_1859753088801274712_n.jpg
 
mooimooi, maar wat is het nu, een aquarium of een doorzichtige speciekuip of... ;) en weet je al wat je erin gaat doen, en of je het binnen of buiten gaat zetten ? :)
 
Komt op mij niet over als een speciekuip..
Weet je zeker dat dit de kwaliteit is die je nodig voor de druk die er op komt te staan? Ik heb dat soort bakken hier in know time zien scheuren.
Maar goed, misschien zie ik het niet goed..
 
Wat zijn hier de afmetingen van? en het is wel redelijk belangrijk dat we weten of de bak binnen of buiten komt te staan voor we je advies kunnen geven over een visbestand ;)
 
kellemes zei:
Komt op mij niet over als een speciekuip..
Weet je zeker dat dit de kwaliteit is die je nodig voor de druk die er op komt te staan? Ik heb dat soort bakken hier in know time zien scheuren.
Maar goed, misschien zie ik het niet goed..

Ik hoop dat het goed gaat lukken.
 
dolle ancistrus zei:
Wat zijn hier de afmetingen van? en het is wel redelijk belangrijk dat we weten of de bak binnen of buiten komt te staan voor we je advies kunnen geven over een visbestand ;)

De bak komt buiten te staan, maar in een grote serre.

Dus normaal gezien zal de temperatuur daar ook wel redelijk omhoog gaan dan dat hij gewoon normaal buiten staat.

Over de temperatuur kan ik je morgen zeggen wat hij is.
 
Gefeliciteerd Cedric,

Mooi dat je eindelijk los gaat.

Maar ik denk niet dat we jou nog iets hoeven te vertellen met je 6.000 berichtjes :c
 
Sanneke80 zei:
Het is handig als je even vermeld wat de afmetingen zijn van je bak, omdat je vraagt of wij iets leuks voor erin weten.

Inderdaad, de afmetingen was ik vergeten mede te delen,,



( lengte x breedte x hoogte )

80cm x 45cm x 30cm
 
Waar heb je die rode kuip vandaan?
Hoe koud is het in de serre swinters?

Wel leuk om te zien dat meerdere forumgasten een kuip erop na houden.
Ik zie een nieuwe trend :)
 
SmartDuck zei:
Waar heb je die rode kuip vandaan?
Hoe koud is het in de serre swinters?

Wel leuk om te zien dat meerdere forumgasten een kuip erop na houden.
Ik zie een nieuwe trend :)

Die rode kuip is gewoon even om de plantjes in te zetten, die ga ik niet gebruiken.

Hoe koud het swinters in de serre is, weet ik niet.

Maar er gaat wel een verwarmingselement in de bak komen voor de winter.

Het is inderdaad een zeer leuke nieuwe trend, met een leuke pittige uitdaging,,dus moet ik ook een doen. ;)
 

Terug
Bovenaan