Fotoalbum van Cédric Vleminckx


mooi groepje, eindelijk iets om naar te kijken!!:thumbs:

Wat word de volgende vis?
 
Ze hebben al wat kleur op hun neus, altijd goed.

Heb je ook nog een totaaltje, ben wel benieuwd hoe de bak er nu bij staat.
 
Je hebt een hele mooie scholenvis uitgezocht Cédric! Zorg voor volle beplanting, die tot het oppervlak rijkt.
Dan komen ze mooi op kleur.
Ga er maar lekker van genieten. Nu is er eindelijk wat te zien in de bak.
 
Ze hebben al wat kleur op hun neus, altijd goed.

Heb je ook nog een totaaltje, ben wel benieuwd hoe de bak er nu bij staat.
Ik ben momenteel gestart met plantenvoeding van PlantedBox, de planten stonden er helaas niet zo goed bij. Ik hoop dat de plantenvoeding aanslaat en dan zorg ik terug voor een totaaltje.
 
Je hebt een hele mooie scholenvis uitgezocht Cédric! Zorg voor volle beplanting, die tot het oppervlak rijkt.
Dan komen ze mooi op kleur.
Ga er maar lekker van genieten. Nu is er eindelijk wat te zien in de bak.
Thanks! De planten werden wat bruin, het ging er even niet goed mee. Ik hoop dat de plantenvoeding zal aanslaan, en laat ze dan maar lekker groeien!
 
Eindelijk visjes! altijd leuk weer een eerste keer in een bak.

Je hebt wel geduld, de meesten halen gelijk het hele visbestand voor in de bak.
Maar posten dan wel gelijk "waarom heb ik deze piek en hoe zijn deze waardes mogelijk" :br:

Goed bezig, lekker rustig opbouwen. dan krijg je hopelijk ook geen spijt van je keuze.
 
Precies Daniel. Bij deze hobby is één van de belangrijkste zaken geduld. Als je dat niet hebt, kan je het wel vergeten.
En als je rustig alles opbouwt, kan je goed het gedrag van je visjes analyseren. En dat is net zo het leuke.
Je bouwt ook rustig je bacteriecultuur op zodat je nergens last van krijgt.
Thanks voor de complimenten;).
 
Omdat jullie er naar vroegen, nog enkele foto's van de planten voor dat de visjes er in zaten.
Niet verschieten, ik weet het, het gaat er niet zo heel goed mee. Ik hoop dat er er met de plantenvoeding bovenop komen.

IMG_5140.JPG


IMG_5141.JPG


IMG_5142.JPG


IMG_5143.JPG


IMG_5144.JPG


IMG_5145.JPG


IMG_5146.JPG


IMG_5147.JPG


IMG_5148.JPG


IMG_5149.JPG
 
oh das jammer, kan ook zijn omdat ze van de emers naar de submers vorm gaan.

ziiten ook wel planten tussen die wortelvoeding verlangen, vergeet je dat niet?
 
Dat kan. Voor de wortelvoeding moet ik nog even verder kijken.
Bij welke planten kan ik dat het beste toedienen?
 
iig de planten van foto 2,5 en 6.

Lid backplay verkoopt goede bodemcapsules voor een klein prijsje. anders moet je hem ff pb´en
 
Ik heb al contact met Stefaan gehad, en heb ook besloten om binnenkort bij hem plantenvoeding aan te schaffen. Helaas heb ik nu nog die van PlantedBox in gebruik, ik hoop dat die wat helpt;).
 
Ziet er mooi uit Cédric, :thumbs:als je de thermometer aan de zijkant hangt dan ziet het er mooier uit.
 
Heb enkele jaren ook veel plezier gehad aan een 15-tal kweek aquaria. Is echt een aanrader.
Toch ben ik met uitzondering van 1 kweek aquarium om zelf in behoefte te voorzien gestopt en wel om volgende reden:
- heel hoge energierekening zeker in belgie.
- minder belangstelling wegens meer nieuwe winkels in de buurt.
- in het begin afname van veel visjes in een keer, nu veel vreemd volk aan de deur voor soms 4 visjes.
- veel werk wat op den duur een verplichting word, je kan nooit eens een week de riem afleggen.
- gans het gezin ziet op soms voor hen ongepaste momenten vreemd volk voorbij komen.
- iedereen haalt visjes bij jou die goedkoper, gezonder, enzovoort..moeten zijn dan in de winkel
- gaat er iets mis zijn jou visjes altijd de oorzaak.
Wil je echt niet negatief beïnvloeden, geef enkel mijn gevoel en ervaring mee, zie je het zitten doe het zeker, maar denk toch goed na.
 
Momenteel hou ik me enkel bezig met met het gezelschapsaquarium, uitbereiden zal voor later zijn;).
 
Ziet er mooi uit Cédric, :thumbs:als je de thermometer aan de zijkant hangt dan ziet het er mooier uit.

Ik heb hier keihard om moeten lachen dat is zo een beetje de gouden tip van Cédric zelf.
Dat zie ik nu net ook, in het echt zie je de thermometer niet zo fel als op de foto. Ga dit zeker aanpassen;).
 
dat kan altijd gebeuren helaas, zeker bij een nieuwe groep. zou me er niet te druk over maken maar houd t ff in de gaten.
 
Jammer, weet je waar hij dood aan is gegaan?
Daar heb ik geen idee van. Zolang het bij ééntje blijft en niet verder gaat en ze één voor één gaan sterven, ga ik me er niet druk om maken.
De andere visjes eten goed mee met de groep en showen mooi door de bak.
 
Jammer Cedric, maar een visje kan altijd overlijden vanwege bijvoorbeeld stress met de verhuizing. De roodkopzalm is echter ook een soort die wat gevoeliger is dan andere vissen. Dit merkte ik ook bij de leveringen die wij soms binnenkregen(daar vallen er ook een paar uit elke levering). Maar als ze het eenmaal goed doen een heel mooie vis. :)
Maak je geen onnodige zorgen inderdaad alles komt wel goed, ook met de planten!
 
Even over de bruine aanslag. Dat is denk ik de opstartalg die te maken heeft met de bacteriecultuur. Dat trekt zoals je vast wel weet weer weg en daar kun je weinig tegen doen.
 

Terug
Bovenaan