Fotoalbum van Cédric Vleminckx


Leuk filmpje! Visjes zin duidelijk gezond! :p

IVM de stromingspomp. Voor welke reden heb je een stromingspomp aangekocht ipv een extra filter? :) Met dit laatste heb je het zelfde effect + extra biologische oppervlakte!
Bedankt! Doet me ook zoveel plezier dat te horen. ;)
Aan mijn rechterkant van mijn bak was er mooie stroming, maar de hele linkerkant lag stil.
Daarom een akkoord gemaakt met de LFS, dat dat de beste oplossing zou zijn (de LFS hier bij mij kent er ook echt wel wat van af, een goed ervaren persoon), en volgens mij was daar ook niks mis mee.
Nu zie ik dat het zowat alles ten goede gaat, er is voldoende stroming en mijn planten doen het veel beter.
Ik heb eigenlijk geen extra filter genomen, omdat er dan een overcapaciteit is aan filtering. Sommige planten willen toch wat nutriënten in het water. Door mede van filters met overcapaciteit worden die nutriënten uit het water verwijderd.
 
Bedankt! Doet me ook zoveel plezier dat te horen. ;)
Aan mijn rechterkant van mijn bak was er mooie stroming, maar de hele linkerkant lag stil.
Daarom een akkoord gemaakt met de LFS, dat dat de beste oplossing zou zijn (de LFS hier bij mij kent er ook echt wel wat van af, een goed ervaren persoon), en volgens mij was daar ook niks mis mee.
Nu zie ik dat het zowat alles ten goede gaat, er is voldoende stroming en mijn planten doen het veel beter.
Ik heb eigenlijk geen extra filter genomen, omdat er dan een overcapaciteit is aan filtering. Sommige planten willen toch wat nutriënten in het water. Door mede van filters met overcapaciteit worden die nutriënten uit het water verwijderd.

met dit laatste ben ik het niet helemaal eens.... Je filter zet nutriënten over in andere stoffen die door je planten verwerkt kunnen worden. Uiteraard raak je wel wat kwijt maar dat is volgens mij zo minimaal dat het een verschil van 1 of 2 kleine visjes maakt ;)!
 
Daar is ook een stelling over geweest als ik het me goed herinner, en daar zijn we nog altijd niet uit. :D:D
 
Bedankt! Eerder was al aan bod gekomen dat ik een mooi stukje door zand ging vervangen. ;)

In mijn ervaring ligt dat met cory's binnen een paar weken door de hele bak heen... zo'n paadje/zandperkje werkt volgens mij alleen met vissen die nauwelijks op de bodem komen, of garnalen.
 
Als je gewoon een kuiltje gaat maken en daar het zand in doen, gaat er natuurlijk niet veel van dat zand overblijven.
Maar als je dat keurig doet, bv. met plexiglas, moet dat volgens mij wel lukken en zal het niet door de hele bak heen stuiven. ;)
 
Als je gewoon een kuiltje gaat maken en daar het zand in doen, gaat er natuurlijk niet veel van dat zand overblijven.
Maar als je dat keurig doet, bv. met plexiglas, moet dat volgens mij wel lukken en zal het niet door de hele bak heen stuiven. ;)


De tijd zal het leren Cedric;)
 
Nou John, omdat je er subtiel om vraagt. ;)

IMG_6250.JPG




Ook wel wat leuke uitvergrotingen van de plantjes.

IMG_6252.JPG

IMG_6255.JPG

IMG_6256.JPG
 
Wat jagen je zalmpjes door de bak heen tijdens het voeren. Echt mooi om te zien! Doen mijn kubotai ook! Gezond teken!
 
Zonet maar eens wat groter onderhoud gedaan, wat aan de planten zitten prutsen, water verversen en het hout wat meer in de spotlights zetten.
Ik hoor graag van jullie wat jullie bevinden zijn.
 
Mooi hoor Cédric:smitten:, wanner komt je rode plant?:D
De plantjes doen het erg goed zo te zien! Misschien nog leuk om wat voorgrondplantjes te kopen?
 
Leuke frisse bak en ook goed verzorgt zo te zien. Ik mis alleen nog een contrastrijke rode plant. Een rode lotus zou linksvoor prachtig staan. En dan lekker laag houden,licht heb je genoeg zo te zien.
 
lijkt wel of al je planten dezelfde kleur hebben. Komt vast door de foto!
 
Bedankt voor de leuke reacties!
Foto was niet goed, te verl licht. Ga later een nieuwe maken.
En, de rode plant is in aantocht, en nog veel meer...! :p
 
Hele mooie bak Cedric!
Inderdaad mis ik een voorgrondplantje en iets roods maar dat zal binnenkort wel goed komen.
Maar dat behang.....

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan