Fotoalbum van Ruben01


Turf kleurt wel het water een beetje maar hoeveel hangt af van de hoeveelheid en welke soort je gebruikt. Ik heb het bij de garnalen gebruikt en dan zie je het water wel lichtjes verkleuren.

Het gaat over een vijver.
 
Als jij innde rand een aantal blokken legt, zal dit niet veel kleuring veroorzaken. Er stroomt geen water langs, doorheen.
Dan ga ik het mischien even proberen, eerst overleg, en sparen, het geld gaat eerst naar het aqaurium.:D
 
IMG_1628.JPG
 
Vanmiddag wat zuurstofplantjes gehaald, en in mandjes gedaan:
IMG_1629.JPG


Brrrrrrrrr, het water is 15 graden, best koud. Lekker met je hele arm erin om de plantjes goed te zetten:
IMG_1630.JPG

Zoek de drie nieuwe mandjes!


Waterpijl is een beetje laag, omdat het watervalletje schreef stond, en overstroomde.:stom:
Was er gelukkig nog op tijd bij.:daisy:


Ik ga de pomp in een bak zetten, zodat als de vijver leegloopt door de pomp, er altijd nog water in de vijver blijft.:juggle:

Ideetje van familie, gisteren heb ik samen met familie, een filter in de vijver gezet, van landhotel 't elshuys. (Jaja, we hebben een hotel in de familie!:D:D) Die kwam met dat idee.:daisy:
 
4 cory's verkocht, maar waar de vijfde is??
5e was kwijt, ik zag hem nergens, mischien overleden?
 
We hebben eitjes van volgens mij de helena's!:
IMG_2926.JPG
IMG_2927.JPG
IMG_2928.JPG

Alleen, waarom moest dat nu.....
Ik heb de eitjes samen met het hout, in het andere kleine aquarium gedaan. Beetje zand erin en aquariumwater. Verwaminkje en filter had ik al.

Alleen, dat filtertje maakt heel veel geluid! Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?:mad::)




Er zitten nu nog 4 vissen in het aquarium:
1 kegelvlek
2 endlers
1 guppy
heel veel vuurgarnalen
11 helena's
 
Ik denk dat het filtertje trilt omdat het 'propellortje' tegen het filter aantikt
 
Ik denk dat het filtertje trilt omdat het 'propellortje' tegen het filter aantikt
Bedankt, maar ik bedoelde, hoe ik kan zorgen dat je die bubbels niet zo goed hoort, want ik moet ook nog slapen.:D;)
 
Oh zo. Zijn die bubbels dan nodig? Je kan toch ook het filtetje het oppervlak laten bewegen?
 
Gewoon een foto en een weetje, omdat het leuk is.:D:D

Die plant met de grote bladeren(naam vergeten:rolleyes:), neemt vanaf de bovenkant 3/4 van het oppervlak, en in het aquarium de helft!

IMG_1636.JPG



Zo staat het aquarium er nu bij:
IMG_1637.JPG

(Lelijk, hè:D)
 
Vijver ziet er goed uit :thumbs: water is inderdaad nog erg koud maar zal nu snel gaan met het warmere weer :p
 
Ja dat sowieso haha. Merk wel bij mijn eigen vijver dat als het bewolkte dagen zijn de vissen toch nog minder actief zijn omdat de watertemperatuur dan weer met een graad of 4 a 5 zakt maar het is ook nog vroeg in het jaar dus we mogen niet klagen :p
 
Bedankt, Marcel! Je bent niet de enige die hem lelijk vind.:D:D;)
Blijkbaar vinden de anderen hem mooi.:oops::D;)

Was grapje he!

Die grote plant is een Echinodorus.

Weet je hoe je die moet snoeien??

Nu heb je allemaal afgeknipte bladstelen over.

Je moet met de aller buitenste stelen beginnen. Je gaat met je vinger tot in de blad oksel.
Dus waar het blad aan de rozet zit. Nu duw je de steel weg van de rozet.
Zo moet je heel de plant rondgaan. Ze gaan cirkelvormig naar binnen tot de kern.
Dus geen bladeren meer afknippen. Maar afscheuren.

Zie ook.
 
Was grapje he!
Weet ik wel, maar je hebt gelijk.:D:D;)
Was grapje he!

Die grote plant is een Echinodorus.

Weet je hoe je die moet snoeien??

Nu heb je allemaal afgeknipte bladstelen over.

Je moet met de aller buitenste stelen beginnen. Je gaat met je vinger tot in de blad oksel.
Dus waar het blad aan de rozet zit. Nu duw je de steel weg van de rozet.
Zo moet je heel de plant rondgaan. Ze gaan cirkelvormig naar binnen tot de kern.
Dus geen bladeren meer afknippen. Maar afscheuren.

Zie ook.

Bedankt!
Als ik hem eruit haal, moet ik dat maar even doen.;)
Ja dat sowieso haha. Merk wel bij mijn eigen vijver dat als het bewolkte dagen zijn de vissen toch nog minder actief zijn omdat de watertemperatuur dan weer met een graad of 4 a 5 zakt maar het is ook nog vroeg in het jaar dus we mogen niet klagen :p
Klopt, het was vroeg lekker weer.

Bij mij gaan ze ook vaak lekker zonnebaden in de zon, net iets onder het oppervlak.
 
Als ik hem eruit haal, moet ik dat maar even doen.;)

Klopt, het was vroeg lekker weer.

Hoeft er niet uit hoor. Filmpje laat een nieuwe plant zien. Maar je kunt het ook in het aquarium doen. Doe ik ook altijd.
Dan moet je dus met de vinger het blad eraf duwen.
 
Hoeft er niet uit hoor. Filmpje laat een nieuwe plant zien. Maar je kunt het ook in het aquarium doen. Doe ik ook altijd.
Dan moet je dus met de vinger het blad eraf duwen.
Ik heb het net gedaan, het eindresultaat:
IMG_1638.JPG


(Ik zie dat ik er 1 ben vergeten:D)
 
Dat ziet er gelijk een stuk verzorgder uit.

Voordeel is dat de buitenste bladeren ook wat meer gaan hangen. (uit waaieren) Hierdoor oogt de plant natuurlijker.
De oude stelen dwongen de nieuwe bladeren om rechtop te staan.
 
Jij bent ook lekker bezig zie ik.

Vijver staat er mooi bij. En lekker met je bakken aan het knutselen.
 
Wat een leuk vijvertje heb je daar! :)

Je aquariumfoto is wat wazig, heb je een totaalplaatje? :D
 

Terug
Bovenaan