Fotoalbum van Ruben01


Destijds had je hier Harry1 en die had ook prachtige foto s van kikkertjes.
Foto's doen het niet.....:'(:'(:'(:'(:'(:'(
https://www.aquaforum.nl/threads/paludarium-80x55x115.23827/
Foto's heb ik niet meer, geen back ups gemaakt en drie keer raden.
:'(:'(
maar ik ken mezelf, voordat ik het weet zijn het er 10-20-50... en dan wordt het veel werk. Was dagelijks anderhalf uur bezig per dag met dompelen en dan natuurlijk blaadjes en bloemstengels eruit proberen te kijken. Elke dag weer Haha. Had ook een paar grote Vanda's, aanrader maar niet in jouw bakje :D. Beter voor een raam of aan de waslijn.
Wat veel werk! Maar je krijgt er wel wat moois voor terug:smitten:
Of ik er weer aan begin, het kan ook op de vensterbank hoor maar die stond destijds al vol :D, maar ik ken mezelf, voordat ik het weet zijn het er 10-20-50...
Leuk toch:D:D;)
 
Jammer dat komt door dat Photobucket gedoe:stom::stom:. Hij had echt hele mooie gekleurde weet ik nog wel.
 
Jammer dat komt door dat Photobucket gedoe:stom::stom:. Hij had echt hele mooie gekleurde weet ik nog wel.
Jep, jammer dat hij het terrarium weg heeft gedaan, anders hadden we de updates nog....

Photobucket:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
Led van @@Tom is binnen, tc420 is binnen, alleen de rgb moet nog wachten, omdat ik net niet genoeg geld heb, krijg eind van deze maand uitbetaald, en we gaan ook nog op vakantie, dus dat duurt nog enkele weekjes...
Net tc-420 even geprogrammeerd met alleen wit licht, de tl- buis staat erbij aan, omdat er niet echt veel licht in het aquarium is....
Dus als de rgb er is, zet ik die gewoon rond de middag op wit, dan heb ik wel genoeg kijklicht.:juggle:


Zonder tl:
image.jpg


Met tl, naast de led:
image.jpg



Knuste,werkje dat vastmaken:
image.jpg
image.jpg



Was net te groot, deksel kon niet open als de led in het deksel zat....:stom:
 
Die RGB gaat je niet veel extra licht geven hoor. RGB is van nature gewoon zwak, omdat het drie kleuren moet geven. Alleen als je balk of LEDs ook diffuus gemaakt is zal hij wittig licht geven, anders zie je gewoon een mengseltje van drie kleuren. In je water zal het misschien beter zijn, maar mijn ervaring is dat wit van een RGB strip nooit echt wit is. Daarom worden in duurdere verlichtingssystemen vaak RGBW LEDs gebruikt.
Maar met TL erbij is toch ook prima? Je kunt je licht mooi laten opkomen met de LED's, dan TL erbij aan, en later andersom.
 
Maar met TL erbij is toch ook prima? Je kunt je licht mooi laten opkomen met de LED's, dan TL erbij aan, en later andersom.
Klopt, maar dat ding gaat bij mij elk jaar gewoon kapot, dan moet ik nog steeds ieder jaar een nieuwe lamp halen. Daarom haal ik er liever nog een ledstrip bij, daar kun je dan meerdere jaren mee door.:daisy:;)
Die RGB gaat je niet veel extra licht geven hoor. RGB is van nature gewoon zwak, omdat het drie kleuren moet geven. Alleen als je balk of LEDs ook diffuus gemaakt is zal hij wittig licht geven, anders zie je gewoon een mengseltje van drie kleuren. In je water zal het misschien beter zijn, maar mijn ervaring is dat wit van een RGB strip nooit echt wit is. Daarom worden in duurdere verlichtingssystemen vaak RGBW LEDs gebruikt.
Bedankt! Dan moet ik maar eens naar kijken;)
 
Leuk Ruben , al die foto's en jou nieuwe project .
ik ken iemand op de camping die verschillende gifkikkers heeft .
ik zal eens vragen om een paar foto's .
 
Leuk Ruben , al die foto's en jou nieuwe project .
ik ken iemand op de camping die verschillende gifkikkers heeft .
ik zal eens vragen om een paar foto's .
:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:


Wat je op de camping allemaal niet tegenkomt:D:D;)
 
Hier Ruben de beloofde foto's .
Sommige van die beestjes zijn wel duur in aankoop .

20614502_10210144162741720_1344383732_n.jpg
20623465_10210144161581691_747848521_o.jpg
20631665_10210144155021527_1231105223_n.jpg
20641247_10210144158581616_1126534267_o.jpg
 
Speciaal voor Nicole (@Roundabout ):


Ik ben bezig met een paludarium/terrarium, waar in de toekoms hopelijk (tja, toestemming heb ik nog niet...) gifkikkertjes ofzo inkomen. Hij staat in een kastje, ik kon geen bak vinden die precies groot genoeg was, dus ben ik hem van hout gemaakt. Afgelopen dagen veel gezaagd en getimmerd (eerste keer dat ik zoiers maak, dus als iets schreef is...:juggle:).
Laagje zwarte verf eroverheen, en daarna komen er nog 2 lagen epoxy. Daarna achterwand, inrichten etc. (Dit doe ik na mijn vakanfie). Onderin komt een klein watervalletje met planten, en aan de linkerkant waar het open is komt een klein plasje water met glas ervoor. Boven komen veel takken, planfen op de takken (orchideeën), klimplanten etc.

Zo ziet het er nu uit:
Bekijk bijlage 47029

Bekijk bijlage 47030 Bekijk bijlage 47031 Bekijk bijlage 47032

Dat rare vierkante midden komt omdat het een kast is, met vier planken:
Bekijk bijlage 47035

Het terrarium wilde ik hoger maken dan 1 plank, dus ging er een plank uit. (Tja, toen ik hem in het gmt zetten was het maar de helf van dit bakje, dit omdat ik later een ingeving kreeg om het groter te maken.

En die planten zitten vast met ijzeren dingen:
Bekijk bijlage 47034

Daar moest ik dus omheen bouwen:
Bekijk bijlage 47033


Ik houd jullie op de hoogte:daisy:


En wie nog tips heeft om ouders te overtuigen...:D;)
Dit had ik helemaal gemist! Welcome to the dark... eeehhhmmm dry side :cool:
 
Hier Ruben de beloofde foto's .
Sommige van die beestjes zijn wel duur in aankoop .

Bekijk bijlage 47738 Bekijk bijlage 47739 Bekijk bijlage 47740 Bekijk bijlage 47741
Wauw! Bedankt! Dat zijn echt prachtbeestjes!

Wil iemand mijn moeder overtuigen? En als je dat toch doet, vraag dan direct een grotere bak:D:D;)
Dit had ik helemaal gemist! Welcome to the dark... eeehhhmmm dry side :cool:
Bedankt voor het hartelijke welkom Christian!:D;)
 
De kleinste op de vingertop noemt een tricolors en kost tussen de 10 en 15 € is ook het gemakkelijkst te houden . De andere kosten +/- 35 € en zijn moeilijker te houden met regelmatig uitval .
 
Ik denk dat het feit dat ze fruitvliegjes moeten eten ook niet helpt met je moeder overtuigen... ze kweken deze wel met rare vleugels, zodat ze niet vliegen. Dat maakt het wel iets makkelijker.
 
Denk dat het overtuigen van Ruben zijn moeder een werkje is voor John .
 
Ik denk dat het feit dat ze fruitvliegjes moeten eten ook niet helpt met je moeder overtuigen... ze kweken deze wel met rare vleugels, zodat ze niet vliegen. Dat maakt het wel iets makkelijker.
:oops::oops:


Maarja, dat zeg ik er niet bij. Ik laat haar eerst een contract teken waarop staat dat ik gifkikkertjes mag, en dan pas vertel ik dat haar:D;)


Ps
Ik was eigelijk al van plan fruitvliegjes te kweken (nog niet gevraagt:engel:), las laast in het aquarium (geleend van de bieb), dat vissen die wel lusten, en met name nannostomus soorten, en laat ik die nou net krijgen:D;)
 
Ik zou gewoon kikkers in dat contract zetten klinkt toch beter dan gifkikker .
 
Gifkikkertjes wilde ik ook graag, toen ging ik het huis uit en was 2 terrariums met gekko's wel eventjes genoeg. Later kwam het er niet meer van, dan maar visjes ;)
 
Geen idee of ik nog ergens foto's heb... Das echt serieus lang geleden, 15 jaar.
 
Leuk Ruben! Dat terrarium begint al vorm aan te nemen zeg!
 
Leuk Ruben! Dat terrarium begint al vorm aan te nemen zeg!
Bedankt Daan!






Met de LED ben ik weer van gedachten verandert...:D
Rgb ga ik niet meer halen, ik haal er nog 1 witte led bij, en dan kijken hoe het gaat.:juggle:;)
 
Na twee weken vakantie in schoorl weer terug in huis! meteen maar een update plaats:D

vijver:
IMG_4601.JPG
IMG_4603.JPG
IMG_4604.JPG
IMG_4606.JPG
IMG_4607.JPG
IMG_4608.JPG
IMG_4609.JPG
IMG_4610.JPG
IMG_4611.JPG


Er zijn drie kleine goudvissen met een kromming in de staart...
Die moet ik morgen dus doden...
Ik zit me er niet echt op te verheugen:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:



Aquaruim:
tja, reflecteerde te veel, dus die houden jullie nog tegoed:D

probleem:
aquarium draaide 4 weken, om de twee dagen getest. Nooit ammoniak of nitriet gemeten. Daarna 2 weken vakantie, waarin niet getest is. Net weer getest, ammoniak, nitriet en nitraat allemaal 0:mad:
Ph is 6, en het aquarium draait nu 6 weken...

Zou ik nu wel vissen kunnen toevoegen? Of toch nog even geduld?;)
 
Zou ik nu wel vissen kunnen toevoegen? Of toch nog even geduld?;)

De vijver ziet er goed uit!

Ik denk dat je nog even moet wachten met vissen toevoegen. Heb je iemand je aquarium laten voeren tijdens jullie afwezigheid?
Het feit dat je geen nitraat meet vind ik verdacht namelijk.
Je zou kunnen testen door een kleine hoeveelheid NH3 toe te voegen en te meten of dat wordt afgebroken maar ik heb helaas geen idee hoeveel je dan zou moeten toevoegen. Misschien dat iemand het antwoord weet.
 
De vijver ziet er goed uit!
Bedankt!
Ik denk dat je nog even moet wachten met vissen toevoegen. Heb je iemand je aquarium laten voeren tijdens jullie afwezigheid?
Nope, helemaal vergeten te vertellen....
Je zou kunnen testen door een kleine hoeveelheid NH3 toe te voegen en te meten of dat wordt afgebroken maar ik heb helaas geen idee hoeveel je dan zou moeten toevoegen. Misschien dat iemand het antwoord weet.
Dat is wel een goed idee:thumbs:

Ik open er wel even een topicje over denk ik:D;)
 
Mooie foto's Ruben.

Zou het zelf wel durven om vissen in de bak te doen maar dan beetje voor beetje natuurlijk en niet gelijk een heel bestand erin plempen! ;)
 
Mooie foto's Ruben.
Bedankt John!
Zou het zelf wel durven om vissen in de bak te doen maar dan beetje voor beetje natuurlijk en niet gelijk een heel bestand erin plempen! ;)
Nee, dat lijkt me ook niet echt handig:D

Ik begin met de 10 nannostomus marginatus:daisy:
 

Terug
Bovenaan