Fotoalbum van Ruben01


ZO, da;s serieus lage PH. Als je nou even precies verteld wat je erin hebt zitten om dat te bereiken, dan kopieer ik je recept ;)
daar ben ik toch ook wel benieuwd naar :)
Hiervoor 250 gram, ph 6 (op aanraden Christian, bedankt!)
Nu had ik nig wat over, dus ik denk 350 gram dat er nu inzit. 100% osmosewater;)
 
Pakketje binnen!
(Giseren al:oops:)

IMG_2017.JPG
IMG_2018.JPG
IMG_2019.JPG



Ik heb met korting (kortingscode: opheffingsverkoop vgm) van dat bee shrimp gh +, 2 spuitjes (ben mijne kwijtgeraakt, en nu ik daar toch bestel:D), en nog wat catappa bladeren.

Ik ga mijn gh verhogen naar 6, dan kunnen deze week de vuurgarnalen erin ( ik weet het, niet biotoop gericht, maar alle garnalen uit zuid-amerika zijn moeilijk verkrijgbaar, en bedreigd), en de slakken.



Oja, ik weet niet of dit een harstikke dom idee is, maar zou je het afvalwater van het osmose apparaat niet kunnen gebruiken voor vissen die een hoge gh, kh en ph nodig hebben? (Malawi?);)
 
Oja, ik weet niet of dit een harstikke dom idee is, maar zou je het afvalwater van het osmose apparaat niet kunnen gebruiken voor vissen die een hoge gh, kh en ph nodig hebben? (Malawi?);)


FOUT

de hardheid in het malawimeer is niet hoog, maar zelfs laag tot middelhard (kh/gh 4-8 ongeveer, verscheelt per locatie)
de PH ligt overigens wel hoger hoor :D maar ook maar tot 8,5. geen idee hoe hoog dat bij afval osmose is.

Ik dacht trouwens dat osmose afvalwater altijd afgeraden word om te drinken dus of het goed is voor vissen?
 
FOUT
de hardheid in het malawimeer is niet hoog, maar zelfs laag tot middelhard (kh/gh 4-8 ongeveer, verscheelt per locatie)
de PH ligt overigens wel hoger hoor :D maar ook maar tot 8,5. geen idee hoe hoog dat bij afval osmose is.

Ik dacht trouwens dat osmose afvalwater altijd afgeraden word om te drinken dus of het goed is voor vissen?
:oops:

Klopt, het word afgeraden voor drinken. Maar er zitten toch gewoon heel veel mineralen etc. in?;)

Marcel (@biljoenblik ) weet jij dat?:help:
 
Ik weet het niet... Als het ergens kan, is het in Nederland, waar geen zware metalen en chloor in het water zitten... Toch denk ik dat het één grote algenboel wordt met zulke hoge concentratie silicaat...
 
Ik weet het niet... Als het ergens kan, is het in Nederland, waar geen zware metalen en chloor in het water zitten... Toch denk ik dat het één grote algenboel wordt met zulke hoge concentratie silicaat...
Dit staat in Het Aquarium (net gelezen, geleend van de bieb:D):;)
image.jpg



Het ging hierover:
image.jpg
 
Ik heb de vissen hier 1 uur ofzo geobserfeerst. Ze zijn harstikke actief! Ik heb hiervoor een waterwissel, en gh+ toegevoegd, en sindsdien zijn ze heel actief. 3 visjes zijn heel mooi gekleurd (mannetjes denk jk), eentje dof (vrouwtje denk ik). De doffe zit in een donker hoekje dicht bij de voorruit onder een blad! Het mannetje(denk ik) jaagt de andere twee telkens weg, en spreid zijn vinnen! Ik heb de hele tijd gefilmd, alleen de doffe is heel moeilijk te filmen.

Filmpjes komen straks:daisy:
 
Mischien hebben sommigen het meegekregen in het gmt, ik zat live verslag te doen:D
Ik heb vanmorgen water ververst, en toen wilde ik een paar plaatjes schieten. Maar de vissen waren ineens harstikke actief. 3 stuks waren fel gekleurd (mannetjes?), en eentje was erg dof (vrouwtje?). De drie 'mannetjes' joegen achter dat 'vrouwtje' aan. Ze imponeerden elkaar de hele tijd, vinnen spreiden, en achter elkaar aan jagen. Ik heb 2 uur zitten filmen, op een stoel, met 2 dekens over mij en het aquarium heen omdat alles reflecteerde, tja dat krijg je als je een lange tijd geen vissen hebt gehad:D:D

Maarja, ik heb het filmpje ingekort naar zo'n 7 minuten:
 
Mischien hebben sommigen het meegekregen in het gmt, ik zat live verslag te doen:D
Ik heb vanmorgen water ververst, en toen wilde ik een paar plaatjes schieten. Maar de vissen waren ineens harstikke actief. 3 stuks waren fel gekleurd (mannetjes?), en eentje was erg dof (vrouwtje?). De drie 'mannetjes' joegen achter dat 'vrouwtje' aan. Ze imponeerden elkaar de hele tijd, vinnen spreiden, en achter elkaar aan jagen. Ik heb 2 uur zitten filmen, op een stoel, met 2 dekens over mij en het aquarium heen omdat alles reflecteerde, tja dat krijg je als je een lange tijd geen vissen hebt gehad:D:D

Maarja, ik heb het filmpje ingekort naar zo'n 7 minuten:

Heel mooie bak Ruben. Mag je trots op zijn.
 
Wat een schouwspel is dat. Ik vind je bak ook erg mooi! Knap werk :thumbs:
 
Zeer mooi geworden Ruben, gefeliciteerd en dat je er maar lang plezier van mag hebben.
 
Prachtig Ruben! Heel leuk filmpje! Maar heb je plannen voor een malawibak dan?:D
 
Prachtig Ruben! Heel leuk filmpje! Maar heb je plannen voor een malawibak dan?:D
Bedankt Daan!!

Plannen altijd! Maar het mag niet...
Maar ik heb een voorstel ingediend voor een stukje ruimte in de garage:D Nu kan ik zeggen dat we afvalwater kunnen besparen!:D;)
 
Prachtig, Ruben!
Ben benieuwd hoe het er straks uitziet met meer dieren erin.
 
Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyes!!!!!!

Ik mag een paar extra bakkies!!!
Dezekast gaat van mijn kamer naar de garage:

image.jpg


Ik mag dan op de planken die over zijn een paar kleine bakjes plaatsen. De plank is 56bij 27. Het kan natuurlijk wel wat naar voren. Niet echt heel groot, weet ik, maarja.
Dit mag, omdat het op mijn kamer altijd een rotzooi is door alle planten en planten. Nu moet ik mijn kamer netjes houden in ruil voor dit. Ik denk dat het kit verhaal de laatste druppel was:D:D
 
Leuk Ruben.
Als ik er een bakje bij zou nemen zou ik gaan voor chocolaatjes.
De mooiste gourami soort.
Bedankt Dirk!
Kunnen die in een klein bakje?
Is dertig liter dan niet wat te klein voor ze?
Klopt, maar er kan mischien wek een 56 cm bakje onder, en 60cm is groot genoeg voor slakkenhuisjes;)
 
Wat leuk voor je Ruben! Daar ga je vast iets moois van maken.
 

Terug
Bovenaan