Fotoalbum van Ruben01


Dat ziet er leuk uit Ruben! En nou hopen dat alle plantjes goed aanslaan :)
 
Tof bakje zo! Ja het was een flinke kluit mos, en dat was ongeveer een derde van wat ik had!
 
Update 11 nannostomus:


Klopt, water is helderder geworden...
Turf verkleurt het niet echt meer....


Sorry voor de slechte kwalititeit, ipad filmpje....


Zondag komen de antennebaarsjes!
 
Schitterend Ruben, de Antennebaarsjes zullen ook een mooi aanwinst zijn voor je bak!
 
Wat een leuk bakje heb je gemaakt zeg.
Brengt me bijna op ideeen.
 
Schitterend Ruben, de Antennebaarsjes zullen ook een mooi aanwinst zijn voor je bak!
Mooi, Ruben!!
Heel mooi! En als turf niet meer kleurt, kun je rooibos thee gebruiken!
Bedankt Nicole, Christian en Ben!!

Bedankt voor de tip Christian! Alleen ga ik dat de eerste tijd nog maar niet doen, want ik krijg er veel kritiek mee, dat een aquarium helder hoort te zijn etc. En de bers komt eraan...;)
 
zijn die nannostomus nog zo klein of blijven ze deze maat? had ze groter verwacht namelijk.

verder ziet die er prachtig uit, en ja... mijn inziens was het aquarium wel mooier toen die nog een paar tinten donkerder was :juggle:
 
Bedankt voor de tip Christian! Alleen ga ik dat de eerste tijd nog maar niet doen, want ik krijg er veel kritiek mee, dat een aquarium helder hoort te zijn etc. En de bers komt eraan...;)
Wacht maar tot ze de ramirezi's in donker water zien, dan zeggen ze nooit meer wat ;)
verder ziet die er prachtig uit, en ja... mijn inziens was het aquarium wel mooier toen die nog een paar tinten donkerder was :juggle:
volledig mee eens :) En Nannostomus marginatus wordt trouwens maar 2,5cm.
 
zijn die nannostomus nog zo klein of blijven ze deze maat? had ze groter verwacht namelijk.

verder ziet die er prachtig uit, en ja... mijn inziens was het aquarium wel mooier toen die nog een paar tinten donkerder was :juggle:
Ze worden 3 cm ofzo, dus ik denk niet dat ze groter worden. Maar het is een mooie maat in deze bak. Ik vond de bak ook wel mooier, toen het donkerder was:daisy:
Wacht maar tot ze de ramirezi's in donker water zien, dan zeggen ze nooit meer wat ;)

volledig mee eens :) En Nannostomus marginatus wordt trouwens maar 2,5cm.
:D:D Dan ga ik maar eens rooibos thee halen:D gewoon bij de supermarkt?;)
 
Ze worden 3 cm ofzo, dus ik denk niet dat ze groter worden. Maar het is een mooie maat in deze bak. Ik vond de bak ook wel mooier, toen het donkerder was:daisy:

:D:D Dan ga ik maar eens rooibos thee halen:D gewoon bij de supermarkt?;)
Biologische rooibos, gebruik ik ook.
Ja kan van de supermarkt, ik heb van die losse prut, maar ik moet ook iets meer kleuren ;)
Ik doe zelf een liter sterke thee op elke 30 liter osmose die ik ververs, dat is ongeveer twee flinke theelepels.
 
Ze worden 3 cm ofzo, dus ik denk niet dat ze groter worden. Maar het is een mooie maat in deze bak. Ik vond de bak ook wel mooier, toen het donkerder was:daisy:

:D:D Dan ga ik maar eens rooibos thee halen:D gewoon bij de supermarkt?;)

van die reform winkels hebben vaak 100% biologische rooibos thee. supermarkten misschien ook wel hoor.
 
Als de antennebaarsjes er een week inzitten, ga ik het water kleuren. Dan laten zien hoeveel mooier het is:D;)
 
Mooie bakjes hoor Ruben! Dat kleine bakje is wel apart zeg, maar lijkt me een leuke, uitdagende manier om planten te laten groeien.

Overigens vind ik zelf ongekleurd water mooier, maar zo heeft iedereen zijn smaak denk ik :D
 
Mooie bakjes hoor Ruben! Dat kleine bakje is wel apart zeg, maar lijkt me een leuke, uitdagende manier om planten te laten groeien.

Overigens vind ik zelf ongekleurd water mooier, maar zo heeft iedereen zijn smaak denk ik :D
Bedankt Noa!


Dat kleine 10 liter bakje gaat weg. Wat dus nu in de planning staat:

1 37,5l aquascape
1 37,5l quaraintaine/kweek bakje
1 110 liter azie biotoop.
Deze bakken komen in de kast bij het terrarium. Bakken laat ik maar op maat maken, want het zijn rare maten. Bakken heb ik nog niet, moet ik eerst bestellen.

Wat ik nu heb:
60cm zuid amerika biotoop.;)
Vijver

Fotoalbum van Ruben01
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat alles nu een beetje duidelijk is voor iedereen, wat ik van plan ben. Want ik ken mezelf, ik schrijf het soms een beetje onduidelijk. Dus vragen en opmerkingen zijn welkom.;)
 
Jammer van het kleine bakje, maar de plannen klinken zeker goed! Ga je de 60cm wel houden?
 
Jammer van het kleine bakje, maar de plannen klinken zeker goed! Ga je de 60cm wel houden?
Jep, die staat in de woonkamer. De rest staat in de (beetje verwarmde) garage. Omdat mijn moeder de troep op mijn kamer zat was:D;)
 
Haha ik mag die 'troep' juist alleen maar op mijn kamer. Maar stiekem kijkt iedereen er wel graag naar...

Maar dan heb je tenminste wel lekker ruimte in de garage om aan een nieuw project te beginnen. Weet je al wat je wil gaan kweken?
 
Haha ik mag die 'troep' juist alleen maar op mijn kamer. Maar stiekem kijkt iedereen er wel graag naar...

Maar dan heb je tenminste wel lekker ruimte in de garage om aan een nieuw project te beginnen. Weet je al wat je wil gaan kweken?
Tja, als de vissen eitjes hebben gelecht in de 'normale' bakken, doe ik ze daarin. Of ik zet een koppeltje apart ofzo. De vissen die ik wil gaan hoiden weet ik ook nog niet. Errst maar even inlezen:D:D;)
 
Dit word een van de laatste update's van de vijver dit jaar. Het word kouder, vissen doen minder, ze eten al minder. Maarja er zater er veel teveel in. Er zijn er nu 12 weg, naar een klein huisje (5 kuub vijver:eek:). Zitter er nog 15 ofzo in. Heb er heel veel uitgevist, foto ervan gemaakt, gekeken of ik hem wilde houden, of weg deed.
Dit zijn die foto's:
IMG_4792.JPG
IMG_4793.JPG


Deze was heel rood gekleurd, met een mooie witte staart (gehouden)
IMG_4796.JPG
IMG_4797.JPG
IMG_4803.JPG
IMG_4814.JPG
IMG_4815.JPG
IMG_4817.JPG
IMG_4819.JPG
IMG_4820.JPG
IMG_4821.JPG
IMG_4823.JPG



Sommigen waren echt al 15cm! DAt in 1,5 jaar!
 
vervolg:

IMG_4830.JPG
IMG_4831.JPG
IMG_4833.JPG
IMG_4837.JPG
IMG_4840.JPG
IMG_4841.JPG
IMG_4842.JPG


Deze gingen terug de vijver in:
IMG_4844.JPG
IMG_4845.JPG


deze gingen naar een groter huis:

IMG_4847.JPG
IMG_4848.JPG
 
Mooie dieren, Ruben! Dat groeit inderdaad stevig, zo zie je maar dat de adviezen mbt. goudvissen hier op het forum niet zomaar gegeven worden.
 
Mooie dieren, Ruben! Dat groeit inderdaad stevig, zo zie je maar dat de adviezen mbt. goudvissen hier op het forum niet zomaar gegeven worden.
Bedankt Ben!
Klopt, ik stond er zelf ook van te kijken, ik had 5-10cm verwacht, maar dit waren echt joekels!:D;)
 
Het LED verhaal krijgt een vervolg...:D


Er hangt sinds een paar maand een led-balke van @Tom boven de bak, op een beetje een gammele manier. Als ik heb aan de kap vastmaak, kan de kap niet meer dicht, omdat de balk tegen het hout gaat....
IMG_2077.JPG
IMG_2084.JPG



Toen besloten om een houten kapje te maken: Fotoalbum van Ruben01

Dat heb ik ook gemaakt, alleen de laatste laag epoxy was dus niet goed gemegnd, werd niet hard... heb toen 2 weken gewacht, mischien werd het nog hard, maar nee hoor.....

Toen kreeg ik vandaag een heldere ingeving! Als ik nou het aquariumdeksel iets verhoog, kan ik de balk zo aan de kap vastmaken. Zo gezegt zo gedaan: (nu nog met filtersponsjes, werkt wel, maar weet nog niet waarmee ik dat het beste kan doen, ideeen?)
IMG_2078.JPG


IMG_2079.JPG
IMG_2081.JPG
IMG_2083.JPG
IMG_2081.JPG
IMG_2082.JPG



Nu kan de kap wel dicht! Yes!

Ps
Had een paar weken terug een jmb smd erbij gehaald, deze zit er nu in. De balk van Tom gaat nu in het terrariumpje:juggle:;)
 
Update terrarium:

Hout zit erin (met pur), toen tegellijm eroverheen, en daarna verf. Volgende week epoxy eroverheen.
Ledbalkje was een beetje te groot, nu zit hij er een beetje schreef in, maarja hij past:D

Ik heb ook op een paar plekjes potjes erin gezet:


IMG_2087.JPG
IMG_2088.JPG
IMG_2089.JPG
IMG_2090.JPG
 
Gaaf hoor en ben je nou ook nog met een Hillstream bezig?
Bedankt!
Nee, geen hillstream, daar is Daan mee bezig:D;)

Wij hadden nog een bureau staan, dat staat nu dus naast de 'stelling', kan ik daar al mijn rotzooi neerleggen. Ik heb ook meteen gevraagt of ik de bak die eigelijk onder zou komen te staan (azie), op het bureau mag komen. Zodat ik er beter bij mag, dit mag dus! Yes!
IMG_2091.JPG


De bak mag dus: 60*50*40 zijn. Weet iemand een kant en klare bak, die ongeveer zo groot is?
Daar komt dus een azie-biotoop in. Dan komt bovenop de kast 1 30l bak aquascape en 1 30l bak quarantaine/kweekbakje. Onder dus niks meer.;)
 

Terug
Bovenaan