Fotoalbum van Ruben01


Geen bak je maar dan wel echt een bak eisen van minimaal 1 meter of groter hoor want anders willen ze wekelijks een nieuwe jurk en staat je kamer in een mum tijd vol met nano s:D;)
Dan kan je 3 nanos inruilen door een meterbak, dan twee meterbakken voor 1,6m, etc :p
 
Geen bak je maar dan wel echt een bak eisen van minimaal 1 meter of groter hoor want anders willen ze wekelijks een nieuwe jurk en staat je kamer in een mum tijd vol met nano s:D;)
Spreek je uit ervaring ? :juggle::juggle:
 
Ruilhandel!:D:p


Volgendenstap is gezet in het terrarium, ben nu bezig met het watervalletje. Piepschuim ertussen, inspuiten met pur, en elke dag een nieuwe steen erbovenop:D


Inspiratie:
IMG_2176.JPG


Zo staat het er nu bij(pur zet nog uit):
IMG_2169.JPG
IMG_2169.JPG
IMG_2170.JPG
IMG_2171.JPG
IMG_2172.JPG
IMG_2174.JPG



Heel irritant die pur, spoot bijna al mij kleren onder, maar ik heb al 3 potten gebruikt, dus het is wel handig spul:D:p
IMG_2175.JPG
 
En dan zakt hij net als je niet kijkt in elkaar.....:D:br:
Oei, snel even kijken dan:D:p



Ps
Deze herfstvakantie ( volgende week) gaat het gebeuren, de vissen gaan naar een vijf kuub zwembad van een familielid, en dan ga ik de hele vijver leeghalen op opnieuw inrichten:eek:
 
Ps
Deze herfstvakantie ( volgende week) gaat het gebeuren, de vissen gaan naar een vijf kuub zwembad van een familielid, en dan ga ik de hele vijver leeghalen op opnieuw inrichten:eek:

Klinkt spannend! Wat komt er in?
 
Klinkt spannend! Wat komt er in?
10 notropis chromososus
Chinese danio
(Mischien) rondstaartparadijsvis

Deze zullen niet aan mijn planten zitten, want met de goudvissen was het een drama, nieuwe planten, volgende dag dreef de heldt boven...:(:oops:


Ik denk dat ik met het vivarium(als ze ze daar hebben) nieuwe ramirezi's fa halen. Dan heb ik een maand om de bak op orde te krijgen, en ik hoop dat ik dan ramirezi's haal, die daar ook op een lage ph hebben gezeten.;)
 
Heb je al een diee kwa inrichting dan?
Hetzelfde grind erin denk ik, zuurstofplantjes. Op de verhoogde vlak keien oid neerleggen, beetje als een rivier, want daar kunnen de notropis dan in afzetten hoop ik:D
Ben er nog over aan het lezen;)
 
De nannostomus zitten elkaar de hele tijd te imponeren, ze zijn echt lekker druk. Bij sommigen zijn de innen knalrood! Eentje mist de bovenkant van zijn staart.... hoop dat het nog aangroeid, maar zoals ik zie is het niet geinfecteerd. (Geen vinrot ofzo, de onderkant zit er op, de hele boenkant is eraf.. Dus we zullen zien, even on de gaten houden...:juggle:;)
 
Komt wss door het sparren met elkaar, groeit meestal zo weer aan.

Wat ben je eigenlijk van plan nu de rami's dood zijn?
 
Komt wss door het sparren met elkaar, groeit meestal zo weer aan.

Wat ben je eigenlijk van plan nu de rami's dood zijn?
Gelukkig:daisy:



Ik haal op het vivarium nieuwe (dan haal ik die van iemand waar ze ook op een lage ph zitten, heeft mischien geen zin, maar voor de zekerheid.), dan heb ik een maand om alles goed te krijgen. Ik weet niet waarom ze dood zijn gegaan, mischien aan die hoge waarden, of omdat ze een ziekte hadden, of.....;)
 
Morgen ofzo het hele watervalletje afmaken, heb de stenen nu zo liggen als ik het wil:


IMG_2182.JPG


Ij deze bovenste steen begint het water, daarna valt het een heel eind naar beneden, in een soort badje, met aan de zijkanten stenen. (Weet het, slang is weer te kort.:mad::mad:)

IMG_2184.JPG
IMG_2185.JPG
IMG_2186.JPG



De stenen op de grond, worden de afscheiding voor het 'watergedeelte' laagje van 4cm water ofzo, met moersplantjes. Zit te twijfelen om hem wat kleiner te maken, Christian of andere gekko mensen, wat zouden jullie doen, en hoe hoog mag het water?;))
 
In van die terrariumfilmpjes op YouTube gebruiken ze vaak van die kleibolletjes en zo'n ijzeren rekje, voor de bacteriën/beestjes daarin. Idee?
 
Ziet er leuk uit!
Licht eraan welke Gekko het gaat worden, de een heeft meer behoefte aan water dan de ander.
 
Dat is ook weer een serieus project Ruben,heel erg gaaf!
Leuk werkje Ruben :thumbs:
Ziet er leuk uit!
Licht eraan welke Gekko het gaat worden, de een heeft meer behoefte aan water dan de ander.
Thanks Ben Stefan en John!!

Ben, het word een phelsuma, daggekko,.;)
Zeker hoor Daan , maar dan een paar cm groter zodat mijn Anaconda erin kan :D
Doen, doen, doen!!:D:p
In van die terrariumfilmpjes op YouTube gebruiken ze vaak van die kleibolletjes en zo'n ijzeren rekje, voor de bacteriën/beestjes daarin. Idee?
Dit?:
 
Je bent lekker bezig zo te zien.
Lekker veel projecten.... druk druk druk.
 
Ja dat bedoel ik ja:D
Dat is er toch voor, dat niet al her water achterblijft in het substraat, maar in die 'false bottum' komt. Zodat je substraar niet gaat rotten oid. Die komt er hier ook in:p
 
Dat is er toch voor, dat niet al her water achterblijft in het substraat, maar in die 'false bottum' komt. Zodat je substraar niet gaat rotten oid. Die komt er hier ook in:p

Ja want anders komt er idd schimmel!
 
Prachtig Ruben maar wat een werk gaat er nog in zitten!
 
Phelsuma zijn geen zwemmers voor zover ik weet, dus veel water hoeft er niet te zijn. Wel handig om de luchtvochtigheid op peil te houden, maar teveel water is niet nodig.
 
Prachtig Ruben maar wat een werk gaat er nog in zitten!
Bedankt Nicole!
Ach, het is leuk werk, dus hoe meer hoe beter:p



Phelsuma zijn geen zwemmers voor zover ik weet, dus veel water hoeft er niet te zijn. Wel handig om de luchtvochtigheid op peil te houden, maar teveel water is niet nodig.
:thumbs:
 

Terug
Bovenaan