Fotoalbum van Ruben01


Gaan rechtstreeks naar Duitsland. Worden hier niet meer gerepareerd. Dus kan je ook niet zeggen of het een omruiler wordt.
Oei..

Wat zou ik het beste kunnen doen? Opsturen, of ermee leren leven, of...?:)
 
Oei..

Wat zou ik het beste kunnen doen? Opsturen, of ermee leren leven, of...?:)

Eerst maar eens bellen met bijv. Tech Repair
http://www.techrepair.nl/

Daar moeten ze je kunnen vertellen of het onder een coulance valt.

Houd type, serienummer en aankoopdatum bij de hand.
 
Staat er toch.

04170D15-10E9-4F12-8D3D-6DD2E55A6508.png
 
Mijn potje is leeg want anders had je wat mogen ophalen:D:D
Bedankt voor het aanbod!:D:)

Zou je niet even in je glazen bol kunnen kijken wanner ze uitkomen? Dan weet ik hoelang ik geduld moet hebben:D:p
 
Ben 85'ste geworden, bij de biotope aquariu design contest!
http://biotope-aquarium.info/badc-2017/aquaria/

Dit had de jury erbij gezet:
It is not possible to represent the entire Amazon River in a biotope aquarium. I recommend you to choose a specific location, first of all, reduced to for your biotope. If you do not specify a specific habitat for your biotope aquarium, it will be difficult enough to assess your aquarium for us. On the other hand, the general appearance does not look bad.
(http://biotope-aquarium.info/aquariums/blackwater-amazon-river-biotope-70-l/)

Tja, ik moet de volgende keer 1 stukje van de amazone doen ofzo, ideeën waar?:)
 
Ben 85'ste geworden, bij de biotope aquariu design contest!
http://biotope-aquarium.info/badc-2017/aquaria/

Dit had de jury erbij gezet:
It is not possible to represent the entire Amazon River in a biotope aquarium. I recommend you to choose a specific location, first of all, reduced to for your biotope. If you do not specify a specific habitat for your biotope aquarium, it will be difficult enough to assess your aquarium for us. On the other hand, the general appearance does not look bad.
(http://biotope-aquarium.info/aquariums/blackwater-amazon-river-biotope-70-l/)

Tja, ik moet de volgende keer 1 stukje van de amazone doen ofzo, ideeën waar?:)
Zoek een plek waar M. ramirezi voorkomt, de kans is groot dat N. marginatus daar ook leeft. Zoek bijvoorbeeld een plekje in de orinoco, of in de rio Purus.
 
Wel goed gedaan dan Ruben! Maarja, om een stuk van de amazone te noemen als je daar nog nooit bent geweest.... Heheh op google maps is het lastig om onder water te kijken:D:br:
 
Een mooi advies Ruben en eigenlijk ook best logisch ook wat ze zeggen. We gaan hier met je meedenken hoor... zodat je volgende keer weer kunt meedoen. En toch goed gedaan!

Los van het commentaar vind ik jouw bak prachtig!
 
Hey Ruben, ik heb even wat research gedaan. Het perfecte gebied zou "Los Llanos" zijn, bij de Orinoco, in Venezuela.
Daar kun je M. ramirezi en Otocunclus sp. vinden, en ik heb alleen documenten kunnen vinden die het over Nannostomus eques en marilynae hebben, maar gezien de gigantische spreiding, en het feit dat veel mensen het als een plaag zien, is marginatus daar waarschijnlijk ook te vinden.

Hier een foto van dat gebied:
https://www.planetcatfish.com/common/image.php?image_id=6609

Ik weet zeker dat je bak veel hoger wordt geplaast als je volgend jaar "Blackwater creek in Venezuelan Los Llanos, near the Orinoco" als titel gebruikt.
 
Hey Ruben, ik heb even wat research gedaan. Het perfecte gebied zou "Los Llanos" zijn, bij de Orinoco, in Venezuela.
Daar kun je M. ramirezi en Otocunclus sp. vinden, en ik heb alleen documenten kunnen vinden die het over Nannostomus eques en marilynae hebben, maar gezien de gigantische spreiding, en het feit dat veel mensen het als een plaag zien, is marginatus daar waarschijnlijk ook te vinden.

Hier een foto van dat gebied:
https://www.planetcatfish.com/common/image.php?image_id=6609

Ik weet zeker dat je bak veel hoger wordt geplaast als je volgend jaar "Blackwater creek in Venezuelan Los Llanos, near the Orinoco" als titel gebruikt.
Heel erg bedankt Christian!!

Heb vanochten ook even gezocht, maarja school...:mad::D:)

Laten we het hopen, alleen nu weer een jaartje wachten.....:juggle::rolleyes:

Eigelijk moet ik gewoon een keertje naar zuid amerika gaan, en kijken in welk gebied ik alle vissen kan vinden:D:rolleyes::juggle:;)
Een mooi advies Ruben en eigenlijk ook best logisch ook wat ze zeggen. We gaan hier met je meedenken hoor... zodat je volgende keer weer kunt meedoen. En toch goed gedaan!

Los van het commentaar vind ik jouw bak prachtig!
Bedankt Nicole!!
Wel goed gedaan dan Ruben! Maarja, om een stuk van de amazone te noemen als je daar nog nooit bent geweest.... Heheh op google maps is het lastig om onder water te kijken:D:br:
Hahahaha, klopt, mischien een mailtje sturen, als extra optie:D:D:)
 
Heel erg bedankt Christian!!


Eigelijk moet ik gewoon een keertje naar zuid amerika gaan, en kijken in welk gebied ik alle vissen kan vinden:D:rolleyes::juggle:;)
Geen dank, vond het zelf wel een leuke taak :p
Het lijkt me ook super gaaf, een reis naar Zuid Amerika, en dan vooral Peru.

Planren die zich daar zo snel voort?
Laat ze dat hier ook even doen:D:D:)

Ik zou het niet weten, maar ze komen eigenlijk in elk land wel voor.
 
Het nieuwe vijverfilter werkt weer. Het middelste gedeelte, waar het water eruit gaat, 2cm eraf gehaald. Want hij overstroomde telkens, doordat deze te hoog was. Nu dus niet meer:D


Je moet er wel wat voor over hebben, om een werkend filter te hebben...
Bij 0 graden in koud water buiten, dat ding repareren:D
Gelukkig kon ik het grootste gedeelte in de verwarmde schuur doen:br::br::br::)
 
Het nieuwe vijverfilter werkt weer. Het middelste gedeelte, waar het water eruit gaat, 2cm eraf gehaald. Want hij overstroomde telkens, doordat deze te hoog was. Nu dus niet meer:D


Je moet er wel wat voor over hebben, om een werkend filter te hebben...
Bij 0 graden in koud water buiten, dat ding repareren:D
Gelukkig kon ik het grootste gedeelte in de verwarmde schuur doen:br::br::br::)
Respect, in deze temperatuur!!
 
Het nieuwe vijverfilter werkt weer. Het middelste gedeelte, waar het water eruit gaat, 2cm eraf gehaald. Want hij overstroomde telkens, doordat deze te hoog was. Nu dus niet meer:D


Je moet er wel wat voor over hebben, om een werkend filter te hebben...
Bij 0 graden in koud water buiten, dat ding repareren:D
Gelukkig kon ik het grootste gedeelte in de verwarmde schuur doen:br::br::br::)
Pfff, lekker met dit weer #not :br::br:, ik had denk ik gewacht op mooier weer :juggle:
 
Mooie foto's Ruben en mooi filmpje . 85ste plaats is niet slecht hoor en bij de volgende ga je zeker hoger scoren tot er niemand meer boven jou staat .:thumbs:
 
Respect, in deze temperatuur!!
Pfff, lekker met dit weer #not :br::br:, ik had denk ik gewacht op mooier weer :juggle:
Hahahaha, bedankt:D:D:p


Alleen het moest nu gebeuren, Mike, het filter overstroomde hierdoor steeds, dus de vijver liep leeg....:mad:

Kijk zo werkt het filter:
IMG_2314.PNG


Die middelte buis was dus te hoog, waardoor het water er pas heel laat uitstroomde, hier moest dus een stuk vanaf. Dit filter is namelijk iets kleinder dan de vorige die kapot was...:rolleyes:


(Hoop dat het een duidelijke tekenin os:D)
Mooie foto's Ruben en mooi filmpje . 85ste plaats is niet slecht hoor en bij de volgende ga je zeker hoger scoren tot er niemand meer boven jou staat .:thumbs:
Bedankt Stefan!

Hahahah, we gaan het proberen!:D:)
 
Mijn potje is leeg want anders had je wat mogen ophalen:D:D
Altijd zorgen dat je minstens 1 potje in reserve hebt he John zodat je minimaal toch 1 iemand uit de nood kan helpen,het zal je maar overkomen zeg ik altijd he.;)
 
Pakketjes tijd!!!

Dit zat erin:
IMG_2316.JPG
IMG_2318.JPG

Stekje valnisineria en de HN plant, thanks Daan! Heel mooi ingepakt!:thumbs:

IMG_2320.JPG
IMG_2321.JPG
 
Wat leuk Ruben en inderdaad super ingepakt! En nou groeien maar!
Jep, nu hopen dat deze het wel overleeft, de vorige is doodgegaan....:oops:
Er zitten 2 kleiboletjes onder:rolleyes:

Ben bezig met het terrariumpje. De achterwand afmaken. Eerst kit erop doen, dan met een kwast uitsmeren, en daarna kokosvezel eroverheen. Alleen mijn kokosvezel is nu op (niet echt op, had 10 liter, maar dat is allemaal nat, en gedroogde is op...), dus de helft is klaar. Op sommige stukken moet ik er nog eens overheen.
Stinken dat die kit doet! Gelukkit staat het niet meer op mijn kamer, maar in de garage:r:D:)

IMG_5305.JPG
IMG_5306.JPG
IMG_5307.JPG
IMG_5308.JPG
IMG_5309.JPG
IMG_5310.JPG
IMG_5311.JPG
IMG_5312.JPG
IMG_5313.JPG

Oja, heb ookal zo'n spoor gemaakt voor het plexiglas
Filmpje:



Waterval van kokosvezel:D:D
 
Jep, nu hopen dat deze het wel overleeft, de vorige is doodgegaan....:oops:
Er zitten 2 kleiboletjes onder:rolleyes:
Ik ben benieuwd hoe hij het in jouw bak doet. Ik had hem voor de Home willen bestellen maar was bang dat zeker in de hoeken ik te weinig licht zou hebben voor HN. Ik ga dus volgen hoe hij het in jouw bak doet.
Ben bezig met het terrariumpje. De achterwand afmaken. Eerst kit erop doen, dan met een kwast uitsmeren, en daarna kokosvezel eroverheen. Alleen mijn kokosvezel is nu op (niet echt op, had 10 liter, maar dat is allemaal nat, en gedroogde is op...), dus de helft is klaar.


Echt waaw Ruben, wat is dit al mooi geworden. Vind het er echt top uitzien!

Edit:
Stinken dat die kit doet! Gelukkit staat het niet meer op mijn kamer, maar in de garage:r:D:)
:D :D :D :D
Vrijwillig in de garage gezet of is je bak verbannen LOL
 
Als je ergens een plank hout of iets dergelijks hebt, kun je daar een hele dunne laag kokosvezel op doen. Dat droogt zo op. En, het hoeft niet 100% droog te zijn. Zolang het niet aan je hand blijft plakken, hecht het zich wel aan de kit.

De plantjes zijn mooi! HN is één van mij favorieten.
 
Ik ben benieuwd hoe hij het in jouw bak doet. Ik had hem voor de Home willen bestellen maar was bang dat zeker in de hoeken ik te weinig licht zou hebben voor HN. Ik ga dus volgen hoe hij het in jouw bak doet.
:thumbs:

Echt waaw Ruben, wat is dit al mooi geworden. Vind het er echt top uitzien!
Bedankt!!!
Vrijwillig in de garage gezet of is je bak verbannen LOL
Eeeeeeh, tja, verbannen......

Had een paar maand geleden dat voorruitje erin gekit, op mijn kamer, door de stank heb ik 2 dagen bij mijn broerjte op de kamer geslapen:D
Daarvoor was mijn kamer helemaal wit, door het piepschuim...
Het kit verhaal was de laatste druppel...
Maarja in ruil daarvoor mag ik een paar extra kleine bakjes! Het zijn 3 20 liter bakjes geworden, 1 als quarantaine, en 2 voor parosphromenus.;):r:r

Hier ongeveer gebeurde het:
Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyes!!!!!!

Ik mag een paar extra bakkies!!!
Dezekast gaat van mijn kamer naar de garage:

Bekijk bijlage 51438

Ik mag dan op de planken die over zijn een paar kleine bakjes plaatsen. De plank is 56bij 27. Het kan natuurlijk wel wat naar voren. Niet echt heel groot, weet ik, maarja.
Dit mag, omdat het op mijn kamer altijd een rotzooi is door alle planten en planten. Nu moet ik mijn kamer netjes houden in ruil voor dit. Ik denk dat het kit verhaal de laatste druppel was:D:D
 
Als je ergens een plank hout of iets dergelijks hebt, kun je daar een hele dunne laag kokosvezel op doen. Dat droogt zo op. En, het hoeft niet 100% droog te zijn. Zolang het niet aan je hand blijft plakken, hecht het zich wel aan de kit.
Hoe bedoel je?:)
e plantjes zijn mooi! HN is één van mij favorieten.
Bedankt! Komt van Daan, bij hem groeien ze de pan uit vgm:D:)
 
:thumbs:


Bedankt!!!

Eeeeeeh, tja, verbannen......

Had een paar maand geleden dat voorruitje erin gekit, op mijn kamer, door de stank heb ik 2 dagen bij mijn broerjte op de kamer geslapen:D
Daarvoor was mijn kamer helemaal wit, door het piepschuim...
Het kit verhaal was de laatste druppel...
Maarja in ruil daarvoor mag ik een paar extra kleine bakjes! Het zijn 3 20 liter bakjes geworden, 1 als quarantaine, en 2 voor parosphromenus.;):r:r

Hier ongeveer gebeurde het:
Ja die kit en vooral dat tempex kan ik me nog goed herinneren LMAO
 

Terug
Bovenaan