Fotoalbum van Ruben01


HELP!!



Vandaag water ververst met een ph van 5, toen begon de ramirezi zich raar te gedragen. Toen de ph van het aquarium gemeten, die was 6! Shit! Meteen nieuwe turf erin gedaan....

Heb ik goed gehandeld? Wat kan ik nu het best doen?:)k
 
Oja, fosfaat was weer 2mg en nitraat 20....


Ik snap er niks van:S

Ik gebruik 100% osmose, heb nu al 2 maand geen plantenvoeding toegevoegd, en er zitten heel wat drijfplanten in;)k
 
Update!
Hele achterwand gevuld met cocfiber:
Bekijk bijlage 237585 Bekijk bijlage 237586 Bekijk bijlage 237587 Bekijk bijlage 237588 Bekijk bijlage 237589

Foto's zijn genomen met ipad...

Op sommige stukken is het nog een beetje zwart, maar dat laat ik denk ik zo, er groeit wel wat voor:daisy:

Volgende stappen:
-zorgen dat het watervalletje werkt
-bodem maken voor de rechterkant
-planten die ik nog heb staan (in te kleine potjes, en een grote echiodorus(uitproberen of dat werkt in het moerasgedeelfe), in een emmer, steekt nog voor de helft boven water.... Op de beurs gekocht, mooi goedkoop:Dk. Dus tja, die moeten er snel in, staan een beetje dood te gaan, sommigen.... en staannin de weg:daisy:
-verlichting erin. Ik ga denk ik werken met 3 watt high power leds, weet alleen nog niet hoeveel, en of ik verschillende kleuren moet gebruiken.....
-warmtelamp erin
-en dan zal er nog wel heel wat meer gebeuren...:Dk;)k


Dan zijn de paro bakjes aan de beurt! Bekijk bijlage 237590 Bekijk bijlage 237591 Bekijk bijlage 237592
Ruben! Je bent een artistiek man! Mooi hoor.
 
HELP!!



Vandaag water ververst met een ph van 5, toen begon de ramirezi zich raar te gedragen. Toen de ph van het aquarium gemeten, die was 6! Shit! Meteen nieuwe turf erin gedaan....

Heb ik goed gehandeld? Wat kan ik nu het best doen?:)k

Amai, net als vorige keer.... Weer hetzelfde probleem!? Hoe kan dat nu, mss toch idd de turf...
 
Hoe vaak ververs je de turf? Ik heb een schema van iedere 4 weken(elke 2 weken 1 filter), meet 2 keer per week de PH met de pen, als ik zie dat er iets variatie komt dan wordt het weer tijd.
 
Hoe vaak ververs je de turf? Ik heb een schema van iedere 4 weken(elke 2 weken 1 filter), meet 2 keer per week de PH met de pen, als ik zie dat er iets variatie komt dan wordt het weer tijd.
Dat lijkt mij geen probleem om eerlijk te zijn. Ik gebruik het hier al minstens een jaar en de ph blijft onder 4,5, al gebruik ik wel 3x zoveel als wat wordt aangeraden..

Kun je je osmosewater even testen, Ruben? Misschien werkt die niet goed meer en krijg je daarom zulke rare waardes.
 
Kijkt je moeder wel eens op deze site??

:juggle::juggle::juggle:
Gelukkig niet:Dk:Dk

Ruben! Je bent een artistiek man! Mooi hoor.
Bedankt!!

Amai, net als vorige keer.... Weer hetzelfde probleem!? Hoe kan dat nu, mss toch idd de turf...
Geen idee...

Ps
Het hoge fosfaat en nitraat heeft niks met de turf te maken hoor:pk

Hoe vaak ververs je de turf? Ik heb een schema van iedere 4 weken(elke 2 weken 1 filter), meet 2 keer per week de PH met de pen, als ik zie dat er iets variatie komt dan wordt het weer tijd.
Tja, ik vervang de turf als de oh begint op te lopen, maar ik denk dat ik het beter gewoon maandelijks kan doen:oops:

Dat lijkt mij geen probleem om eerlijk te zijn. Ik gebruik het hier al minstens een jaar en de ph blijft onder 4,5, al gebruik ik wel 3x zoveel als wat wordt aangeraden..

Kun je je osmosewater even testen, Ruben? Misschien werkt die niet goed meer en krijg je daarom zulke rare waardes.
Ga ik doen, morgen:pk
 
Ik heb meegedaan met een advieskeuring van de vereniging waar ik sinds oktober bijzit. Gisteravond was de uitslag: eerste!! Van de drie:pk

De punten(op een mooi kerstkleedje:Dk:pk)
IMG_2354.JPG

IMG_2356.JPG

En als enige nog een bondskiploma gekregen:
IMG_2353.JPG



Tips:
-thermometer weghalen als er foto's worden genomen:oops:
-een rand onder het aquarium, zodat je de zandbodem niet ziet.
-hier iets netters op bedenken:
image.jpg


(Dit papiertje met ducktape zit ervoor, omdat ik daar de ruit niet geverft heb. Want daar zit de filterinlaat en die wil ik wel graag zien. En als ik dit papier weghaal, valt er licht via achterin de bak in het aquarium, waardoor je de verwarming het de filterinlaat heel duidelijk zier....;)k)
 
Dat ziet er keurig uit Ruben, gefeliciteerd.
 
Waaw mooie prestatie zeg, hier mag je met recht trots op zijn.
 
Super Ruben, gefeliciteerd!
Waarom mag je de zandbodem eigenlijk niet zien?
 
Heel erg bedankt allemaal!!!:daisy:

Lekker bezig! Is een zwart, wat dikker papier, niet een optie?
Dat is nog een idee, bedankt!:thumbs:


Super Ruben, gefeliciteerd!
Waarom mag je de zandbodem eigenlijk niet zien?
Omdat je dan het alg en het vuil wat tussen het zand kunt zien, omdat het voor de ruit ligt vgm.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar wat foto's van je bak zelf
Vorige pagina's:Dk:pk

Ik zal in de vakantie weer wat maken, morgen toets, overmorgen toets+presentatie....:)k

Zo weten we meteen je achternaam :Dk

Nee mooi man.
Achja, die mag je wel weten:Dk:Dk:pk
Als je mijn naam opzoekt op internet, zul je (bijna) niks vinden. Het namelijk geen social media, alleen whatssapp en en het forum:Dk:pk
 
Graag gedaan voor de tip, foto's zal ik met geduld nog even op wachten dan
 
Hoi Ruben,

Leuk dat je aan de keuring hebt meegedaan met je aquarium. En natuurlijk mijn felicitaties voor deze prachtige cijferlijst en je Bondsdiploma. En dat gelijk al bij de eerste keer dat je meedeed. Knap hoor!

Mag je nu ook meedoen met de districtskeuring?
In ieder geval veel succes met je aquarium.

Hobbygroet Jos Hut
Voorzitter NBAT.
 
Leuk dat je aan de keuring hebt meegedaan met je aquarium. En natuurlijk mijn felicitaties voor deze prachtige cijferlijst en je Bondsdiploma. En dat gelijk al bij de eerste keer dat je meedeed. Knap hoor!
Bedankt Jos!!
Mag je nu ook meedoen met de districtskeuring?
Ja, ze zeiden dat ik dat wel kon proberen, dus dat ga ik ook maar proberen:pk
 
Ja, ze zeiden dat ik dat wel kon proberen, dus dat ga ik ook maar proberen:pk
Top, helemaal leuk, ga je nog meer goede reacties krijgen, praat daar eens over in de vereniging, daar krijg je vaak ook goede tips. (haal wel de onnodige techniek weg voor dat ze komen en weer terug zo gauw ze hun hielen hebben gelicht :D)
 
Top, helemaal leuk, ga je nog meer goede reacties krijgen, praat daar eens over in de vereniging, daar krijg je vaak ook goede tips. (haal wel de onnodige techniek weg voor dat ze komen en weer terug zo gauw ze hun hielen hebben gelicht :D)
Ja, en de thermometer niet te vergeten:Dk:Dk:pk
 
Ja, en de thermometer niet te vergeten:Dk:Dk:pk
Dat is overbodige techniek in deze zin, net als een Co2 checker en dergelijke.
Ik duw de filterinlaten altijd goed de hoek in en zet de spraybar nog even wat hoger zodat deze bijna uit zicht zijn :Dk
 
In de Keuringswijzer op www.cbkm.nl staan de onderwerpen beschreven waar de keurmeesters op letten. Een super schone voorruit en zijruiten, geen kalkresten in je lichtkap, geen techniek in het zicht zijn daar een paar voorbeelden van.
Op de website van de NBAT staan onder de knop “ keuringen” veel goede voorbeelden waarvan je de kunst een beetje kan afkijken. Mijn oude bak staat er ook nog tussen in 2004. Al een tijdje terug dus. ... Heel veel succes!

Hobbygroet Jos Hut
 
Met de ramirezi man gaat het weer goed. Toen ik voor de bak zat, kwam hij heel enthousiast naar me toe, en zwom naar boven, want hij wou eten.
Hij heeft alleen iets van schimmel ofzo...
Hoop dat het snel weggaat. Zou ik een zoutbadje voor de zekerheid doen?;)k
 

Terug
Bovenaan