Fototopic: Bouw van een kweekrack voor 12 aquaria


Ik vind het erg leuk tot nu toe! Maar wil eerst nog even door hiermee en zien of het met wat meer eisende soorten ook gaat, zoals de brigittae.

Ik begrijp dat jij die vissen wel kweekt met commercieel doeleind? Wie zijn je afnemers dan? Particulieren? Of heb je bedrijven die bij je kopen?
Commercieel doeleind is veel gezegd.
Als ik m'n uren zou meerekenen draai ik dik verlies ;)
Mijn belangrijkste doelstelling is om de noord amerikaanse soorten bekender(en betaalbaarder) te maken bij het grote publiek.
Er zijn nu veel te veel kleine vijvertjes en koudwateraquaria waarvan de eigenaar te kiezen heeft tussen een goudvis of een goudvis. Daar wil ik een betaalbaar alternatief voor geven.

Nu de zaak officieel van start is zal ik idd kunnen leveren aan bedrijven /winkels.
Vorig jaar was er al veel interesse vanuit die hoek maar toen kon ik geen facturen uitschrijven. (zelfs zoozajac toonde al interesse ?)
 
Nu de zaak officieel van start is zal ik idd kunnen leveren aan bedrijven /winkels.
Vorig jaar was er al veel interesse vanuit die hoek maar toen kon ik geen facturen uitschrijven. (zelfs zoozajac toonde al interesse ?)

Leuk! Ik waardeer het ook! Het is dat ik gene vijver heb, maar anders.... ;-)

Overigens komt er mogelijk nog een testopstelling van een oud aquarium in de tuin om te zien hoe dat gaat. Wellicht dat daar nog opties voor me zijn! Ik heb in de buurt gekeken maar ik kan hier geen notropis krijgen.
 
Mini update:

Inmiddels succesvol Danio Rerio, Puntius (barbus) Titteya en Danio margaritatus gekweekt. De Rerio's zijn al praktisch volwassen. De andere jongen nog lang niet maar doen het fantastisch. Veel geleerd en door ervaring merk ik ook dat alles beter gaat. Ik leer elke dag bij en met name de handigheidjes die je gaandeweg leert dragen bij aan de lol!

Ik wil nog wat meer Margaritatus gaan kweken en het grote aquarium mee vullen, omdat ik ze erg mooi vind. Verder heb ik Boraras Brigittae gekocht, 15 stuks, wat de volgende uitdaging gaat worden.
 
leuk frank ook wel handig aan vissen kweken erg snel mooie visjes die boraras brigittae
 
Je heb geen 54 liter nodig om garnalen te kweken?
Ik heb zelf 14 kweekbakjes van 40x25 en dat gaat prima.


ben op het moment zelf ook met een stelling bezig ik vraag me alleen af waarom zoon kleine maat bak ik kweek garnalen en dan is zoon 54 liter bakje tog echt wel nodig wil je sireuse productie hebben het water verversen doe ik hier maar heel weinig heb veel drijf planten die filteren alles in combinatie met een spons filter
 
Je heb geen 54 liter nodig om garnalen te kweken?
Ik heb zelf 14 kweekbakjes van 40x25 en dat gaat prima.
hoeft nie handig is het wel ik zie gewoon duidelijk verschil in bakken van 50 liter of 20./30 liter dat je veel meer jong krijcht en overleeft in een groten bak

in zoon klein bakje kan je gewoon niks met garnalen heb je meer als 3 zwageren garnalen dan zit je al tegen overbevolking aan
 
De foto zegt genoeg.
40x25x25 aquarium
Dames zijn aan de lopende band zwanger.

IMG_20200719_211417.jpg

Geen ruimte te kort.


hoeft nie handig is het wel ik zie gewoon duidelijk verschil in bakken van 50 liter of 20./30 liter dat je veel meer jong krijcht en overleeft in een groten bak

in zoon klein bakje kan je gewoon niks met garnalen heb je meer als 3 zwageren garnalen dan zit je al tegen overbevolking aan
 
De foto zegt genoeg.
40x25x25 aquarium
Dames zijn aan de lopende band zwanger.

Bekijk bijlage 305053
Geen ruimte te kort.
leuk hoor zecht helemaal niks zo als ik als zij ga is 120 volwassen garnalen in die bak houden je komt gewoon giganties snel aan je limiet heb hier 50 liter bakjes die meer als 1000 garnalen produceren per jaar per bak
 
Sorry ik vind dat je dan op een verkeerd forum zit.
Je kijkt te veel naar China en Taiwan denk ik. Kijk ook eens naar je spelling. ?

We hebben het over de hobby hier.
Productie draai je in een fabriek of op een Farm.

leuk hoor zecht helemaal niks zo als ik als zij ga is 120 volwassen garnalen in die bak houden je komt gewoon giganties snel aan je limiet heb hier 50 liter bakjes die meer als 1000 garnalen produceren per jaar per bak
 
Sorry ik vind dat je dan op een verkeerd forum zit.
Je kijkt te veel naar China en Taiwan denk ik. Kijk ook eens naar je spelling. ?

We hebben het over de hobby hier.
Productie draai je in een fabriek of op een Farm.
Is een deel van de bobby dan niet het proberen om je dieren zo goed mogelijk te houden?
In optimale omstandigheden houden en opkweken zodat je sterke en gezonde dieren hebt?
Productie lijkt me daar een logisch gevolg van.
 
Optimale omstandigheden om te groeien en te kweken zijn niet vanzelfsprekend optimale leefomstandigheden je kan daarin ook doorslaan.
in de bio industrie heb je ook een ontzettende hoge productie
Maar we zijn het er wel over eens dat een varken dat lekker tussen de eikels loopt te wroeten en gewoon 8 jongen krijgt in plaats van 18 het een stuk beter heeft denk ik.
 
Optimale omstandigheden om te groeien en te kweken zijn niet vanzelfsprekend optimale leefomstandigheden je kan daarin ook doorslaan.
in de bio industrie heb je ook een ontzettende hoge productie
Maar we zijn het er wel over eens dat een varken dat lekker tussen de eikels loopt te wroeten en gewoon 8 jongen krijgt in plaats van 18 het een stuk beter heeft denk ik.
Dat valt te bezien wat je optimaal noemt.
Voor mij heeft dat varken met de eikels veel optimalere omstandigheden. De kwaliteit van dat dier zal vele malen hoger liggen dan dat van de andere.
Je kan de productie van siervis ook niet vergelijken met dat van consumptiedieren.
 
Je kan dat m.i. wel degelijk vergelijken als men doorslaat
en het doel is om er zoveel mogelijk nakomelingen uit te persen en ze in een zo kort mogelijke tijd groot genoeg te krijgen om te verkopen.
 
Je kan dat m.i. wel degelijk vergelijken als men doorslaat
en het doel is om er zoveel mogelijk nakomelingen uit te persen en ze in een zo kort mogelijke tijd groot genoeg te krijgen om te verkopen.
je weet nie waar je over praat ben jij een garnalen kweker kerel???/
 
Je kan dat m.i. wel degelijk vergelijken als men doorslaat
en het doel is om er zoveel mogelijk nakomelingen uit te persen en ze in een zo kort mogelijke tijd groot genoeg te krijgen om te verkopen.
Zolang je de kwaliteit van de dieren op eerste plaats zet en dus geen kunstmatige/chemische trukjes gaat toepassen om meer/sneller te kweken, zie ik geen enkel nadeel in er voor te zorgen dat je kweek zo snel mogelijk groot wordt. De klant krijgt er enkel jongere dieren door, die gezonder zijn en gemiddeld gezien ook groter gaan worden dan wat de "ik modder maar wat aan" toevalskweker te bieden heeft. Hetzelfde geld voor de dieren die onder kunstmatige omstandigheden en vaak vol medicijnen, grootgebracht worden.
 
Zolang je de kwaliteit van de dieren op eerste plaats zet en dus geen kunstmatige/chemische trukjes gaat toepassen om meer/sneller te kweken, zie ik geen enkel nadeel in er voor te zorgen dat je kweek zo snel mogelijk groot wordt. De klant krijgt er enkel jongere dieren door, die gezonder zijn en gemiddeld gezien ook groter gaan worden dan wat de "ik modder maar wat aan" toevalskweker te bieden heeft. Hetzelfde geld voor de dieren die onder kunstmatige omstandigheden en vaak vol medicijnen, grootgebracht worden.
Die trucjes waar jij het over hebt zijn niet de enige voorwaarden voor een dier van goede kwaliteit. Selectie is een hele grote factor. Als je alle jongen laat opgroeien voor de beste productie moet je je maar afvragen hoeveel van die dieren ook echt gezond zijn. Ik zou liever goed selecteren en 150 - 200 kerngezonde garnalen opkweken dan 1000 "whatever" garnalen maar dat ligt misschien aan mij.
Als je graag wil verkopen en je kan zorgen dat de 54l bakken met gezonde dieren worden gevuld, top. Anders is een 30 liter bak net zo goed.
 
Die trucjes waar jij het over hebt zijn niet de enige voorwaarden voor een dier van goede kwaliteit. Selectie is een hele grote factor. Als je alle jongen laat opgroeien voor de beste productie moet je je maar afvragen hoeveel van die dieren ook echt gezond zijn. Ik zou liever goed selecteren en 150 - 200 kerngezonde garnalen opkweken dan 1000 "whatever" garnalen maar dat ligt misschien aan mij.
Dit valt, in mijn ogen, helemaal onder wat ik in m'n eerste zit schreef.
 
mensen hebben hier weer veel te zeggen zonder ervaring kennis van zaken die bakjes die danny heeft zijn veelste kleine is puren over bevolking zo als ik meneer al probeerde uit te leggen je moet de ruimte hebben om dingen te kunnen doen garnale moet verkocht woorden etc waar danny tegen aan gaat lopen is dat ze garnalen niet gaan groeie meer omdat die er te veel in een bakje heeft zitten of je moet veel water wissels doen maar heeft ook zijn limiet en zwangeren garnaal draagt 30 eiren of meer. deze hobby van garnalen is juist de truc dat je veel jongen hebt zodat je bepaalde kleuren gradaties kan vinden om je groep mooier te maken
 
Het doel heiligt de middelen.
Respect is soms lastig op te brengen.
Die Gpatton zal ik dan ook niet snel schrijven.
Ook u zal kwaliteiten hebben, toch?

Velen hier hebben een hobby wij vinden het leuk, ja erg leuk om naar de beetjes te loeren.

Ach wat is ervaring, 7 jaar bezig zijn met deze hobby is geen ervaring? Ervaring komt met de jaren.

Ik koop diertje om ze te houden, ik ben geen kweker. Het nageslacht wat er uit voort komt gaan voor een kleine tegemoetkoming weg.
Ik hoef er niets op te verdienen omdat ik een goed betaalde baan heb.
Zoals eerder geschreven selecteren wij uit om mooie beestjes te zien rondzwemmen in ons huis.

Waarom? Omdat het leuk is.
Garnalen hoeven niet verkocht te worden.

Het is pas triest hoe mensen met onze Nederlandse taal omgaan.
Die mensen kijken te veel Engelse youtube films denk ik.

Aqua forum staat voor hobbyisten. ??
Dat is het leukste aan dit forum.
 
je weet nie waar je over praat ben jij een garnalen kweker kerel???/
Ik zit deze avond een aantal draadjes door de te lezen. Nu kom ik jou berichten voor een 4e keer tegen en in alle draadjes heb je ruzie/onenigheid etc etc. Probeer hier eens wat aan te doen aub. Hou het leuk. Je mag best van mening verschillen maar doe dit op een respectvolle manier
 

Terug
Bovenaan