Wat is er nieuw

Freggel1980 en haar trichopsis pumila

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freggel1980
  • Startdatum Startdatum
F

Freggel1980

Guest
Hierbij weer een nieuwe start van mijn Juwel 60

Ik heb veel problemen met de pomp gehad, en de vissen vonden het absoluut niet prettig.
Dochter van mijn vriendin zocht nog vissen voor haar aquarium, daar is mijn hele bestand naar toe verhuisd.

Bak leeg gehaald, pomp wederom uit elkaar gehaald, behuizing helemaal schoon gemaakt en *klopt het af*, maar de pomp draait als een tierelier.

In eerste instantie wilden ik de bak opruimen, maar ja, de pomp bleef het doen, dus toch maar weer opnieuw opgestart.

Grind schoongemaakt en erin gedaan, samen met een paar prachtige lange drijvers.
Langzaam kwam het idee om er een terras in te doen, deze op te vullen, en het te kort van grind aan te vullen met zand.

Na een paar dagen rond gesnuffeld te hebben sprong de trichopsis pumila in mijn oog en zou het leuk vinden om hiervan een harem te laten rond zwemmen, en de rest van mijn vissen bestand hier rondom heen te bouwen.

In de middelste laag denk ik aan een mooie school:
* Boraras brigittae of
* Hemmigrammus erythrozonus

Op de bodem een school:
* Corydoras panda?

Ik wil dus niet meer als 3 soorten vissen in mijn aquarium.

Planten:
Hmmmmmmmmmmmmmm

Komende week een bosje snelgroeiers halen.

Verder heb ik in gedachten:
* Hydrocotyle leucocephala
* Micranthemum micranthemoides (op het terras)
* Vallisneria
* Mos op het hout.

Verder nog geen idee.

Idee�n, op en/of aanmerkingen hoor ik graag!!!

Zo ziet het er nu uit:

aqua1_zpsdc239db9.jpg

Zwart karton komt er nog achter.

Na deze foto heb ik er een vuilniszak achter geplakt, om eens het effect te zien.
Vind het een mooi effect geven. Hmmmmm geeft een beetje spiegeling.

Mult10_zps09192b33.jpg

Volgens mij ken ik dit bakje ergens van 😉

Kan idd kloppen. Hiervoor hebben er o.a. Microrasbora kubotai in gezeten. Stukje hout en grind komt ook uit die bak.

Nee nee, niet van hier...

Facebook 😛

Rasbora kubotai ook een erg mooi visje. Heb ik ook gehad maar deze hele school was bij mij opgevreten door mijn grondels...

� munt is gevallen :z

De rasbora kubotai is idd een mooi visje, met erg leuk gedrag om naar te kijken. Heerlijke drukte makers in het aquarium, en waren bij mij ook erg mooi op kleur. Ze schitterde je tegemoet.

Zonde dat je grondels ze hebben opgegeten.

Bij mij waren ze nooit op kleur gekomen. In ��n dag was ik mijn hele school kwijt �n een grondel want die h�d zoveel gegeten dat ie uit elkaar geklapt was...
Was een foutje om zulke kleine vissen erbij te doen.

De knorgoerami's zijn ook van die pareltjes, die schitteren je straks ook tegemoet..

Echt zonde van je mooie vissen.
In de winkel zie je ze wel zitten, maar vallen ze niet op (zoals helaas de meeste vissen), maar in eenmaal thuis onder de juiste omstandigheden schitterende vissen!

Dat hoop ik ook. Zie zulke mooie foto's voorbij komen van de knorgoerami's als ze het naar hun zin hebben. Schittering doet bijna pijn aan je ogen hahahahahahahaha. Daarom wil ik hier ook graag mijn bestand omheen bouwen, zodat deze vis centraal staat en de blikvanger word van het aquarium.
Het geluidje heb ik nu een paar keer op youtube gehoord. Ook erg leuk!

Vanmiddag (maar denk eerder morgen, beide kinderen op school en kinderdagverblijf kan ik even rustig kijken), maar eens op pad voor planten.

Vanochtend op planten jacht geweest. Nou wat een teleurstelling bij ons. Bij 4 winkels geweest en ze hadden amper wat aan planten of al helemaal verdord.
Dus alleen een bosje waterpest en cabomba meegenomen.

Dat word dus toch internet shoppen.

Even een kleine foto update hoe het er nu Bij staat:

Overzicht:
07092014_zpsdd7c1d72.jpg

linker kant:
070920141_zps87d2ea4f.jpg

Midden:
070920142_zps8f41aaa5.jpg

Rechterkant:
070920143_zps563ed99d.jpg

Wel mooi die wortels van de drijfplanten, dat maakt de bak wel grappig.

Dank je wel!
Ja vind ze erg mooi, en sfeer geven aan de bak.
Op de foto's lijkt het allemaal erg ligt, maar als ik zelf kijk, ziet het er een stuk donkerder uit.

Vandaag de volgende vissen besteld:

* trichopsis pumila (1 man en 3 vrouwen)
* 8x Corydoras pygmaeus

AAahhhhhhhhhhhhhhhh, jawel de eerste vissen zitten erin:

4 prachtige knorretjes

dwerg3220914_zpsbf01f9db.jpg

dwerg2220914_zpsb0bef67b.jpg

dwerg1220914_zpsb9caaf8c.jpg

Ik heb ze al 2x horen "knorren". Wat een super leuk geluid.

10 Corydoras pygmaeus:

Corydoras1220914_zps12be2be3.jpg

Ik vind ze erg leuk om ze bezig te zien. Ze zitten zowel lekker op de bodem, maar zwemmen er ook rustig op los. Valt me ook op hoe mooi ze schitteren. Lijkt wel alsof er diamantjes op ze geplakt zitten.

Ook de Vallisneria staat erin.

Terras moet nog gevuld worden, en eens rustig opzoek naar een rustig visje voor de middenlaag.
Heb de B1oraras brigittae en Hemmigrammus erythrozonus beide gezien, maar tja.......... Weet dat ze in de winkel niet op kleur zijn, maar had niet echt van "yes".

Leuk! 😀

Ik vraag me wel af of ze een beetje magertjes zijn? Of vertekenen de foto's zo erg?
De pumila bedoel ik dan.

~ Ivo

Dank voor je reactie!

Nee dat is helaas geen vertekend beeld, ze zijn echt mager (waren ze al toen ik ze zaterdag kocht). Op dit moment voer ik meerdere keren per dag en hopelijk komen ze snel wat aan.

Heel voorzichtig heb ik het idee dat de knorretjes wat dikker beginnen te worden. Voer ze 3x per dag en probeer zo afwisselend mogelijk te voeren.
Ook hebben ze het op de jonge garnaaltjes voorzien 😀. Zeker het grootste knorretje snoept er nog wel eens van. Naja geeft niks, als ik kijk hoeveel zwangere dames er in de bak zitten pfffffffffffffff. Houden ze het mooi een beetje in evenwicht.

Ook de keuze gemaakt voor de "middenlaag". Toch gekozen voor de Hemmigrammus erythrozonus (9 stuks). Heb veel hier in de albums zitten te koekeloeren en zijn toch wel juweeltjes. Ze kleuren idd mooi in de bak en brengen net dat beetje kleur erin wat ik zoek.

Bestand op dit moment:

* 4 trichopsis pumila
* 10 Corydoras pygmaeus
* 9 Hemmigrammus erythrozonus
* x aantal mini japonica garnalen

Zal vanavond nieuwe foto's maken.

Naar mijn idee een leuk bestand zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan