F
Freggel1980
Guest
Hierbij weer een nieuwe start van mijn Juwel 60
Ik heb veel problemen met de pomp gehad, en de vissen vonden het absoluut niet prettig.
Dochter van mijn vriendin zocht nog vissen voor haar aquarium, daar is mijn hele bestand naar toe verhuisd.
Bak leeg gehaald, pomp wederom uit elkaar gehaald, behuizing helemaal schoon gemaakt en *klopt het af*, maar de pomp draait als een tierelier.
In eerste instantie wilden ik de bak opruimen, maar ja, de pomp bleef het doen, dus toch maar weer opnieuw opgestart.
Grind schoongemaakt en erin gedaan, samen met een paar prachtige lange drijvers.
Langzaam kwam het idee om er een terras in te doen, deze op te vullen, en het te kort van grind aan te vullen met zand.
Na een paar dagen rond gesnuffeld te hebben sprong de trichopsis pumila in mijn oog en zou het leuk vinden om hiervan een harem te laten rond zwemmen, en de rest van mijn vissen bestand hier rondom heen te bouwen.
In de middelste laag denk ik aan een mooie school:
* Boraras brigittae of
* Hemmigrammus erythrozonus
Op de bodem een school:
* Corydoras panda?
Ik wil dus niet meer als 3 soorten vissen in mijn aquarium.
Planten:
Hmmmmmmmmmmmmmm
Komende week een bosje snelgroeiers halen.
Verder heb ik in gedachten:
* Hydrocotyle leucocephala
* Micranthemum micranthemoides (op het terras)
* Vallisneria
* Mos op het hout.
Verder nog geen idee.
Idee�n, op en/of aanmerkingen hoor ik graag!!!
Zo ziet het er nu uit:
Zwart karton komt er nog achter.
Ik heb veel problemen met de pomp gehad, en de vissen vonden het absoluut niet prettig.
Dochter van mijn vriendin zocht nog vissen voor haar aquarium, daar is mijn hele bestand naar toe verhuisd.
Bak leeg gehaald, pomp wederom uit elkaar gehaald, behuizing helemaal schoon gemaakt en *klopt het af*, maar de pomp draait als een tierelier.
In eerste instantie wilden ik de bak opruimen, maar ja, de pomp bleef het doen, dus toch maar weer opnieuw opgestart.
Grind schoongemaakt en erin gedaan, samen met een paar prachtige lange drijvers.
Langzaam kwam het idee om er een terras in te doen, deze op te vullen, en het te kort van grind aan te vullen met zand.
Na een paar dagen rond gesnuffeld te hebben sprong de trichopsis pumila in mijn oog en zou het leuk vinden om hiervan een harem te laten rond zwemmen, en de rest van mijn vissen bestand hier rondom heen te bouwen.
In de middelste laag denk ik aan een mooie school:
* Boraras brigittae of
* Hemmigrammus erythrozonus
Op de bodem een school:
* Corydoras panda?
Ik wil dus niet meer als 3 soorten vissen in mijn aquarium.
Planten:
Hmmmmmmmmmmmmmm
Komende week een bosje snelgroeiers halen.
Verder heb ik in gedachten:
* Hydrocotyle leucocephala
* Micranthemum micranthemoides (op het terras)
* Vallisneria
* Mos op het hout.
Verder nog geen idee.
Idee�n, op en/of aanmerkingen hoor ik graag!!!
Zo ziet het er nu uit:
Zwart karton komt er nog achter.