Full gold guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Hierzo wat full gold guppen van me...
119672449_1256348228049600_8266167738256303492_n.jpg
138644479_1353060541711701_8020894406549450987_n.jpg
138655628_1353060995044989_8488119498131364264_n.jpg
138610225_1353061488378273_4356573314111695879_n.jpg
 
Mooie visjes die guppen (y)
En zoveel kleuren combinaties,
je komt telkens weer een nieuw/ander/mooier kleurtje tegen :)
 
Shine like a star ! Nice. Bedankt om te delen.
 
Ah dus dat is aan het einde van de regenboog te vinden! 😄 Een goudgupvisje 😁 mooie staartvin heeft dat mannetje 😄
 
Mooie visjes die guppen (y)
En zoveel kleuren combinaties,
je komt telkens weer een nieuw/ander/mooier kleurtje tegen :)
Zulke guppen kosten dan ook een stuk meer.
Ah dus dat is aan het einde van de regenboog te vinden! 😄 Een goudgupvisje 😁 mooie staartvin heeft dat mannetje 😄
Dus de volgende keer dat je een regenboog ziet, snel het uiteinde opzoeken...
 
Erg mooi hoor Stan. Eenvoudig maar daardoor misschien wel des te mooier.
 
Dat is via een mutatie ontstaan en verder ingekruisd met platinum guppen. En daarna in lijnkweek gezet.
Is dit bewerkt of effectief ?
Ziet er wel erg metalic goud uit he
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-02-19-42-46-10_50ef9f5a0f3fc24b6f0ffc8843167fe4.jpg
    Screenshot_2023-05-02-19-42-46-10_50ef9f5a0f3fc24b6f0ffc8843167fe4.jpg
    38.5 KB · Weergaven: 50
  • Screenshot_2023-05-02-13-49-23-85_50ef9f5a0f3fc24b6f0ffc8843167fe4.jpg
    Screenshot_2023-05-02-13-49-23-85_50ef9f5a0f3fc24b6f0ffc8843167fe4.jpg
    34.2 KB · Weergaven: 51
Heb jij enige idee van prijs dat deze verkocht worden ?
Ik zou een pair 24k kunnen aankopen voor $100 is dat de lopende prijs of is dat extreem ?
De hoge prijs is eigenlijk wel normaal bij dit soort guppen vanwege de lage aanbod en dat het uit het show segment komt. Als je nog extremere prijzen wilt zien dan moet je eens naar een veiling gaan. Zodra de €100,00 grens is bereikt gaan we allemaal klappen. En dan eens zien hoever mensen willen gaan boven dat bedrag. En geloof me... het gebeurt!

Maar realiseer jij je wel dat de 100 dollar enkel de prijs is voor een koppel? En dat de verzendkosten er nog bij komen en dat is vaak niet mis. Dat je het vast van te voren weet.
 
De hoge prijs is eigenlijk wel normaal bij dit soort guppen vanwege de lage aanbod en dat het uit het show segment komt. Als je nog extremere prijzen wilt zien dan moet je eens naar een veiling gaan. Zodra de €100,00 grens is bereikt gaan we allemaal klappen. En dan eens zien hoever mensen willen gaan boven dat bedrag. En geloof me... het gebeurt!

Maar realiseer jij je wel dat de 100 dollar enkel de prijs is voor een koppel? En dat de verzendkosten er nog bij komen en dat is vaak niet mis. Dat je het vast van te voren weet.
Jha hoor , ik importeer regelmatig vis uit buitenland , maar dan vooral betta en kamfa's uit thailand en indonesie , gebruik jan sabbman als transhipper .

Verzenden levendbarende goed ? Straks of morgen verwacht ik een foto van de groep , ik zal deze ook hier posten , met verzendkosten en handeling kosten van transchipper is het 100 dollar + 35 euro
 
De hoge prijs is eigenlijk wel normaal bij dit soort guppen vanwege de lage aanbod en dat het uit het show segment komt. Als je nog extremere prijzen wilt zien dan moet je eens naar een veiling gaan. Zodra de €100,00 grens is bereikt gaan we allemaal klappen. En dan eens zien hoever mensen willen gaan boven dat bedrag. En geloof me... het gebeurt!

Maar realiseer jij je wel dat de 100 dollar enkel de prijs is voor een koppel? En dat de verzendkosten er nog bij komen en dat is vaak niet mis. Dat je het vast van te voren weet.
Waar kan je dat soort veilingen bekijken ?
Fijn om eens mee te maken , mischien wel wat slechter voor mij als impulsieve koper 😱😭😭😭
 
Gaat het uiteindelijk erom wat reclame te maken voor 50 dollar gentechvisjes?
Hoe zuur wordt de hobby hier verziekt eigenlijk.
 
Gaat het uiteindelijk erom wat reclame te maken voor 50 dollar gentechvisjes?
Hoe zuur wordt de hobby hier verziekt eigenlijk.
Zou enkel reclame zijn als ik de verkoper was .
Het word openbaar gepost zodat leden mee kunnen lezen .
Fijne informatie toch ?
 
Och versneld bemuteerde vis mag er ook wel wezen,
Veredelen raakt out of time
 
Gaat het uiteindelijk erom wat reclame te maken voor 50 dollar gentechvisjes?
Hoe zuur wordt de hobby hier verziekt eigenlijk.

Het staat je vrij om daarin mee te gaan of niet. Ik denk dat dat alle hobby’s en alle commerce overstijgt. Als er een klant is die voldoende wil betalen en het is praktisch haalbaar, dan zal het geproduceerd worden. Het gaat altijd om een winstmodel. Kijk naar het klimaat: wat is het toch moeilijk om daar rekening mee te houden.
 
We hebben hier een paar eeuwen terug al eens een hype meegemaakt dat was toen met tulpenvarieteiten.
Concreet ben ik persoonlijk nu niet meer van zins om zo,n mutant uit een evt huis tuin en keukenlab aan te schaffen voor zulke exorbitante prijzen.
Kijk met uv licht en vlekken water kun je uit duizenden guppen etc ook mutaties verkrijgen dat lijkt me de kunst niet.
Ik bezit toch wel een bepaalde mate van respect richting de oude veredelaars
 
We hebben hier een paar eeuwen terug al eens een hype meegemaakt dat was toen met tulpenvarieteiten.
Concreet ben ik persoonlijk nu niet meer van zins om zo,n mutant uit een evt huis tuin en keukenlab aan te schaffen voor zulke exorbitante prijzen.
Kijk met uv licht en vlekken water kun je uit duizenden guppen etc ook mutaties verkrijgen dat lijkt me de kunst niet.
Ik bezit toch wel een bepaalde mate van respect richting de oude veredelaars

Ik denk dat mensen die mutaties kopen daarom niet minder respect hebben.
Beide groepen mogen er zijn en moeten wel respect voor elkaar hebben.
Ik wil geen rare tulp maar mocht ik dat willen hoef ik daarvoor niet gezien worden als respectloos. Toch ?
 
Tls dit gaat over dit topic en niet over respect.
En al helemaal geen toch!,,,
Als je ook veel met guppen en mutaties bezig bent dan hoor ik het weer graag van je.
 
We hebben hier een paar eeuwen terug al eens een hype meegemaakt dat was toen met tulpenvarieteiten.
Concreet ben ik persoonlijk nu niet meer van zins om zo,n mutant uit een evt huis tuin en keukenlab aan te schaffen voor zulke exorbitante prijzen.
Kijk met uv licht en vlekken water kun je uit duizenden guppen etc ook mutaties verkrijgen dat lijkt me de kunst niet.
Ik bezit toch wel een bepaalde mate van respect richting de oude veredelaars
Ik volg uw punt en snap dat .
Tot een zekere moment volgde ik dat zelfde principe , maar mocht ik er verder over nadenken zijn we allemaal hypocriet .
Al onze bakken zijn niet minder hybride of kunstmatig dan de mutatie's die verkocht of getoond worden .
"Quote van forumlid" zolang je geen rivier in je huis hebt stromen is niets natuurlijk ...
Zelfs de zogezegde niet hybride mutaties zijn nog steeds commerciële bucht .
Of het nu een dure guppy is of een goedkopere , beide is er niet veel natuurlijks aan .

En al kopen we F0 uit het wild zetten we ze nog steeds in een vierkantige bak 😂👍

Allemaal willen we het zo natuurlijk mogelijk laten uitkomen , maar daar blijft het ook bij .

Tot zo ver onze hobby 😉
 

Terug
Bovenaan