Full gold guppen


Tls dit gaat over dit topic en niet over respect.
En al helemaal geen toch!,,,
Als je ook veel met guppen en mutaties bezig bent dan hoor ik het weer graag van je.

Je zal de eerste zijn die het van me hoort. Hoe heb je dat graag, per postduif ?
 
Laatst bewerkt:
In Ieder Geval beide markten bied ons variëteit , iets waar wij als aquarianen van houden , anders zouden wij maar jaarlijks in de lf's staan .
Ik persoonlijk hou daar wel van , interesse in alle aquarium vissen , van endlers tot pleco . Allemaal goed 😉😊
 
Ik verklaar mezelf ook niet tegen genetische modificatie, in tegendeel als dit eindelijk op de mensensoort als geheel mag toegepast worden dan zijn we als ras binnen enkele generaties van heel wat ongewenste eigenschappen en kenmerken af.
 
Ik verklaar mezelf ook niet tegen genetische modificatie, in tegendeel als dit eindelijk op de mensensoort als geheel mag toegepast worden dan zijn we als ras binnen enkele generaties van heel wat ongewenste eigenschappen en kenmerken af.

Hou nu maar op want als jij gaat bepalen wat kan of niet zijn we nog verder van huis.
 
Ik verklaar mezelf ook niet tegen genetische modificatie, in tegendeel als dit eindelijk op de mensensoort als geheel mag toegepast worden dan zijn we als ras binnen enkele generaties van heel wat ongewenste eigenschappen en kenmerken af.
Aha , dus als een mens er dan toch beter door uitkomt , waarom de visjes dan niet 😂
Btw deze post heefd geen enkel toegevoegde waarde noch standpunt . En dan heb ik het over mijn eigen post 😉🙌
 
Ik weet niet wat ik van genmod denk. Maar mijn voorkeur gaat wel naar wildkleur. Dat vind ik gewoon speciaal. Omdat de natuur "het zo bedoeld heeft" het is voor zn vis ook niet fijn al die opvallende kleuren. Een vis is afhankelijk van zn schutkleur patroon. Om deze rede weet de vis dat hij onzichtbaar is voor roofdieren. Als een vis gekweekt word met felle kleuren kan ik me voorstellen dat dat ook mentaal dingen met de vis doet.

Ik ben niet tegen genmod, aan het eind van de dag maakt niets meer uit. Dingen lopen zoals ze lopen en wij zijn voor mijn gevoel onderdeel van de natuur. Dus alles wat wij doen en maken is ook natuurlijk. En menselijk...

Wat ik wel denk is dat mensen die de voorkeur aan dit soort guppen geeft, meer met hunzelf en hun eigen eisen bezig zijn. Dan met de behoefdes van een vis. Zn kleur mutatie kan erg ongevaarlijk zijn (of niet) maar we doen het niet voor de vis.
Mensen die dit soort dingen toe juigen kunnen namelijk wel eens niets om de welzijn van het dier geven. Die indruk kan het geven althans. (hoewel het tegendeel waar is denk ik)

Ik vind ze prachtig! Surrealistisch! Net zoals mn blauwe grindbodem en het neppe schatkistje met gouden munten zoals sommige mensen hebben. Het is maar net waar je voor wilt gaan.

Ik durf best te geloven dat bijvoorbeeld @stanovic geen moment twijfeld en deze vissen niet in een natuurlijk ogende bak zou stoppen al zou hij 10 keer de kans hebben. Bij speciale vissen hoort iets speciaals 😄
 
Ik weet niet wat ik van genmod denk. Maar mijn voorkeur gaat wel naar wildkleur. Dat vind ik gewoon speciaal. Omdat de natuur "het zo bedoeld heeft" het is voor zn vis ook niet fijn al die opvallende kleuren. Een vis is afhankelijk van zn schutkleur patroon. Om deze rede weet de vis dat hij onzichtbaar is voor roofdieren. Als een vis gekweekt word met felle kleuren kan ik me voorstellen dat dat ook mentaal dingen met de vis doet.

Ik ben niet tegen genmod, aan het eind van de dag maakt niets meer uit. Dingen lopen zoals ze lopen en wij zijn voor mijn gevoel onderdeel van de natuur. Dus alles wat wij doen en maken is ook natuurlijk. En menselijk...

Wat ik wel denk is dat mensen die de voorkeur aan dit soort guppen geeft, meer met hunzelf en hun eigen eisen bezig zijn. Dan met de behoefdes van een vis. Zn kleur mutatie kan erg ongevaarlijk zijn (of niet) maar we doen het niet voor de vis.
Mensen die dit soort dingen toe juigen kunnen namelijk wel eens niets om de welzijn van het dier geven. Die indruk kan het geven althans. (hoewel het tegendeel waar is denk ik)

Ik vind ze prachtig! Surrealistisch! Net zoals mn blauwe grindbodem en het neppe schatkistje met gouden munten zoals sommige mensen hebben. Het is maar net waar je voor wilt gaan.

Ik durf best te geloven dat bijvoorbeeld @stanovic geen moment twijfeld en deze vissen niet in een natuurlijk ogende bak zou stoppen al zou hij 10 keer de kans hebben. Bij speciale vissen hoort iets speciaals 😄
Wat is uw "wildkleur" ?

Inderdaad dat patronen en/of kleuren manier van communicatie zal zijn of ter verdediging van zijn/haar bestaan , algoed dat onze vissen die manier van beschutting en/of communicatie niet of minder nodig hebben in aquariums , aangezien je uw bestand in je bak aanpast naar wat wel of niet samen kan (dat is toch wat meermaals op het forum verteld word)

We zijn allemaal eerst met ons behoeftes bezig alvorens aan de vis te denken , anders zet je ze niet in een vierkante bak . Als je eerst aan de vis zou denken kocht je helemaal geen bak of vis , zo steun je de commerce niet word er minder verkocht enzovoort .

Ik zou zeggen kijk stanovic video's maar eens op youtube of lees zijn verhaal eens dat hij heefd neergezet op zijn site .
Ik zie enkel volledige inzet in kweken van hybride's ...

Dus geen idee wat je bedoeld met wat hij zou doen .

😂
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel denk is dat mensen die de voorkeur aan dit soort guppen geeft, meer met hunzelf en hun eigen eisen bezig zijn. Dan met de behoefdes van een vis. Zn kleur mutatie kan erg ongevaarlijk zijn (of niet) maar we doen het niet voor de vis.
Mensen die dit soort dingen toe juigen kunnen namelijk wel eens niets om de welzijn van het dier geven. Die indruk kan het geven althans. (hoewel het tegendeel waar is denk ik)
 
Wij mensen denken veel te snel vanuit ons eigen perspectief... Vaak te snel gevoelens "als vissen dat hebben ? " Gaan verspiegelen met de onze die wij als mens ervaren en de emotie daarbij ....voor zo ver als ik het zie heefd een vis een beter leven als in de natuur .
-Risico op roven tig malen kleiner
-overlevingskans van broed tig malen groter
-onuitputtende bron van voedsel
-geen schaarse seizoenen
-soms zelfs betere waterkwaliteit


Zo slecht is het bij fanatieke kwekers dan toch nog niet ?

Gaan We de richting uit van balloon vissen enzovoort of andere opgeblazen beesten waar duidelijke vastgestelde problemen met zijn zoals vervormde organen of foutief gedrag / barrières voor een vis om zijn gewone gang te kunnen leven , jha dat is idd bucht .
Steun ik zelf ook niet .
 
Wat is uw "wildkleur" ?

Inderdaad dat patronen en/of kleuren manier van communicatie zal zijn of ter verdediging van zijn/haar bestaan , algoed dat onze vissen die manier van beschutting en/of communicatie niet of minder nodig hebben in aquariums , aangezien je uw bestand in je bak aanpast naar wat wel of niet samen kan (dat is toch wat meermaals op het forum verteld word)

We zijn allemaal eerst met ons behoeftes bezig alvorens aan de vis te denken , anders zet je ze niet in een vierkante bak . Als je eerst aan de vis zou denken kocht je helemaal geen bak of vis , zo steun je de commerce niet word er minder verkocht enzovoort .

Ik zou zeggen kijk stanovic video's maar eens op youtube of lees zijn verhaal eens dat hij heefd neergezet op zijn site .
Ik zie enkel volledige inzet in kweken van hybride's ...

Dus geen idee wat je bedoeld met wat hij zou doen .

😂
Ag misschien kan een goudengup netzogoed in een natuurlijke bak. Het maakt het er niet natuurlijker op laat ik het daar op houden 😂 het zijn nou niet de vissen waar je als eerst aan denkt als je een natuurlijk biotoop wil maken. De bak draait om de gouden guppys als je ze er in zet. Al heb je er 10 of 100 over.
 
Jha hoor , ik importeer regelmatig vis uit buitenland , maar dan vooral betta en kamfa's uit thailand en indonesie , gebruik jan sabbman als transhipper .

Verzenden levendbarende goed ? Straks of morgen verwacht ik een foto van de groep , ik zal deze ook hier posten , met verzendkosten en handeling kosten van transchipper is het 100 dollar + 35 euro
Ja, ik ken Jan Saßman wel.
Smaken verschillen maar zelf vindt ik het niet mooi en wat kitsch lijken. Maar goed voor de liefhebbers vast een hot item.
Het is idd een geheel persoonlijk preferentie of niet... Dat zal altijd wel zo blijven. En maar goed ook. Zou ook een beetje saai worden als iedereen dezelfde voorkeuren zouden hebben...
Prachtexemplaren Stan!
Dank je.
Deze vindt ik dus to much en die uit de post van Stan vindt ik dan wel weer mooi omdat het natuurlijker lijkt.
Ja, dat klopt. Men kan behoorlijk doorschieten in kweekvormen. Wil je echt de mooiste en de meest verschrikkelijke creaties zien dan moet je eens bij menig japanse sierguppenkweker zijn. En daar wordt herhaaldelijk flink over de grens van het welzijn van de vissen gegaan om maar met een fantasierijke danwel fantasieloze kweekvorm aan te komen. Nu zeg ik wel "Japan" doch in bijna geheel Azië zijn ze dol op verschrikkingen aan kweekvormen. Of dat nu guppen of andere vissen moeten gaan betreffen. Het moet allemaal daarzo gepaard gaan met veel kleur en vormen. En zelfs bling bling is iets waar ze dol op zijn en dat is in middels bij bepaalde kweekvormen aan vissen reeds bereikt.
Gaat het uiteindelijk erom wat reclame te maken voor 50 dollar gentechvisjes?
Hoe zuur wordt de hobby hier verziekt eigenlijk.
In dit topic wordt er door niemand bewuste reclame gemaakt mbt gen-gemodificeerde guppen. Hier wordt gen-modificatie enkel bespreekbaar gemaakt. En of dat nu positief of negatief benaderd wordt is een ander verhaal... 😉
Wat ik wel vind is dat men tegenwoordig met zulke rare lichaamsvormen aankomt qua kweekvormen (niet enkel guppen hoor) dat men voorbij het welzijn van de vissen gaat. Dat moet zekers gezegd worden...
Zn kleur mutatie kan erg ongevaarlijk zijn (of niet) maar we doen het niet voor de vis.
Daar zeg je idd wat. Er zijn verscheidene kleurmutaties die niet schadelijk zijn voor de vis en er zijn een paar die idd schadelijk "kunnen" zijn. Eén ervan is bijvoorbeeld het zwart-gen die bij een hoge dichtheid op het lijf tot tumoren kunnen leiden. Of het ino-gen (albino en lutino) dat een vis een gevoelig zichtsvermogen oplevert. Nu is lutino wel gunstiger als albino waarbij nog enigszins concentraties van melanophoren aanwezig zijn. Maar beide ino-genen geven gewoon een een grotere lichtgevoeligheid (en een verminderd zichtsvermogen) t.o.v. zwarte ogen. Om dus maar twee voorbeelden aan te geven.
Het gaat altijd om een winstmodel.
Niet altijd. Ja, er is een markt voor verrassingexemplaren aan guppen doch worden er ook sierguppen (mooi of afgrijselijk) gekweekt als prerstige-zaak als siergupkweker zijnde dat bedoelt is voor het showsegment en niet voor de commercie. Maar ik snap jouw insteek wel.
Ik denk dat mensen die mutaties kopen daarom niet minder respect hebben.
Beide groepen mogen er zijn en moeten wel respect voor elkaar hebben.
Ik wil geen rare tulp maar mocht ik dat willen hoef ik daarvoor niet gezien worden als respectloos. Toch ?
Het is ook maar hoe men er tegenaan kijkt.
Ik weet niet wat ik van genmod denk. Maar mijn voorkeur gaat wel naar wildkleur. Dat vind ik gewoon speciaal. Omdat de natuur "het zo bedoeld heeft"
Nou, dat snap ik terdege. Want ik hou mij met zowel wild- als kweekvormen bezig waarbij wildvorm een stapje voor heeft bij mij. dat is altijd al zo bij mij geweest dat wildvormen een wat grotere voorkeur bij mij kent.
Wat ik wel denk is dat mensen die de voorkeur aan dit soort guppen geeft, meer met hunzelf en hun eigen eisen bezig zijn. Dan met de behoefdes van een vis.
Deze uitspraak zou ik wel tussen haakjes willen plaatsen. Ja, er is een groep die bij het opzetten van een nieuwe kweekvorm het welzijn van de vissen terzijde laat. Doch de andere groep zet een nieuwe lijn op met wel degelijk het welzijn van de vissen serieus in het oogbeschouw te nemen.
Ik durf best te geloven dat bijvoorbeeld @stanovic geen moment twijfeld en deze vissen niet in een natuurlijk ogende bak zou stoppen al zou hij 10 keer de kans hebben. Bij speciale vissen hoort iets speciaals 😄
Dat klopt. Ik zou een kweekvorm niet zo snel in een biotoopbak gaan plaatsen. Mijns inziens klopt het dan gewoon niet als ik dat wel zou gaan doen.
Ik zie enkel volledige inzet in kweken van hybride's ...
Op mijn site geef ik aan met zowel wild- als kweekvormen me bezig te houden. Wat kweekvormen aangaan, da's een deel hybridevorming en een deel waarbij wildvormen op bepaalde eigenschappen in lijnkweek worden gezet. Dat laatste staat dan nog eens los van de normale wildvormen waar geen lijnkweek aan te pas komt waarbij de genendiversiteit zoals dat in een wilde populatie ook voorkomt trouw gebleven wordt. Dus enkel volledige inzet in kweken van hybride's is dan incorrect.
Leuk hè dat @stanovic een impressie geeft van een kweekvariant! :);)
Ja, leuk,, hè... en met al die ophef... 😉
 

Terug
Bovenaan