Het zijn flinke eters. Geef ze afwisselend te eten. Ik geef ze regelmatig geknipte mestpiertjes(eigen kweek), fruitvliegen(de grote soort). Diepvries van geknipte mosselen, kleine krill. Artemia. Vriesdroog voer ook krill en Mysis. Ze eten gewoon uit je hand.
Let wel op zijn gevoelig voor schommelende waterwaardes. Zijn erg goede springers, springen door ieder kiertje. deksel goed dicht doen en opletten met waterwissel e.d. Je hebt in principe geen verwarmingselement nodig ze kunnen op kamer temp.
Ik heb een aantal nu meer dan 2 jaar en ook aardig wat kweek gehad. Merk wel dat ze een beetje doffer worden.
Mijn ervaring is ook dat een trio vaak niet goed gaat, vooral de vrouwen onderling zijn erg aggressief en als dan de man ook zijn voorkeur krijgt is 1 van de 3 het haasje.
Meerdere koppels gaat wel weer goed. Heb ze in alle variaties gehad. 3 vrouwen 2 mannen, 4 mannen 2 vrouwen, etc. Gaat prima, maar een trio is meestal mislukking bij deze soort.
Het zijn ook behoorlijke vervuilers voor je bak, hou dit goed bij.
Overigens zijn het knokkers zeker in het begin als ze bij elkaar zitten, maar als iedereen zijn plek weet is dat ook voorbij. Met name in een groep wordt er wel eens een hap uit de staart genomen.
Bij man/vrouw duo in een bak gebeurt dit niet en groeit er ook een magnifieke staart bij de man.